Chrisgio:
Θεώρησα σωστό να καθαρογράψω το κείμενο για να μπορεί ο καθένας με ευκολία να διαβάσει.
«ΔΑΠΑΝΑΜΕ ΣΑΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΟΤΙ ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ»
Με αυτή τη φράση ο Πρωθυπουργός κ. Ανδρέας Παπανδρέου συνόψισε απλά μια σειρά από συλλογίσμούς στις εκτεταμένες δηλώσεις του σχετικά με τη σταθεροποίηση της Εθνικής μας Οικονομίας.
Στις δηλώσεις του κ. Πρωθυπουργού απάντησαν με δηλώσεις τους ο Πρόεδρος της Ν. Δημοκρατίαςκ. Κ. Μητσοτάκης, η Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΕ με ανακοίνωσή της, ο Πρόεδρος της Δημοκρατικής Ανανέωσης κ. Κ. Στεφανόπουλος, επίσης με δηλώσεις του και το ΚΚΕ εσ. με ανακοίνωσή του, για να περιοριστούμε μόνο στα περιλαμβανόμενα στη Βουλή Κόμματα.
Τις δηλώσεις και ανακοινώσεις ακολουθούν θυελλώδεις συζητήσεις εκατομμυρίων Ελλήνων κάθε ιδιότητας και επαγγέλματος, που ρωτούν ή απαντούν στο αν υπερκαταναλώνουμε, ποιοί καταναλώνουμε, πως καταναλώνουμε και τι υπερκαταναλώνουμε.
Οι συζητήσεις φουντώνουν, η ΕΡΤ 1 πάντα κοντά στα γεγονότα και με την πολύ γνωστή εκπομπή «ΑΝΟΙΧΤΑ ΧΑΡΤΙΑ» εγκαινιάζει την χειμερινή περίοδο καλώντας τέσσερις οικονομολόγους και οικονομικούς συντάκτες να συζητήσουν το θέμα «Καταναλώνουμε περισσότερα απ’ όσα παράγουμε».
Η συζήτηση ζωντανή και ενδιαφέρουσα διήρκεσε δυόμiση ώρες και κράτησε εκατομμύρια Ελλήνων «καρφωμένους» στην τηλεόραση. Η πρωτοβουλία της ΕΡΤ 1 επαινέθηκε απ’ όλους τους τηλεκριτικούς. Η επικαιρότητα του θέματος ήταν τέτοια ώστε γνωστό οικονομικό περιοδικό απομαγνητοφωνεί και δημοσιεύει σε δύο τεύχη του όλη τη συζήτηση (50 δακτυλογραφημένες σελίδες).
Ποτέ άλλοτε η οικονομική πολιτική δεν έγινε αντικείμενο μελέτης τόσο εμπεριστατωμένης και τόσο πλουραλιστικής. Τόνοι από χαρτί και μελάνι ξοδεύτηκαν στον τύπο για να γραφτούν γνώμες και σκέψεις πολιτικών, οικονομολόγων και απλών πολιτών για το καυτό θέμα της υπερκατανάλωσης, θέμα που αγγίζει όλους μας.
Ευχής έργο θα ήταν όλοι οι Έλληνες και πρώτα τα νέα παιδιά, το μέλλον μας, να είχαν τη δυνατότητα αλλά και το χρόνο να μελετήσουνόλες αυτές τις απόψεις. Πράγμα όμως ακατόρθωτο. Το υλικό σκορπισμένο και ο χρόνος ελάχιστος.
Γι αυτό η PIRELLI HELLAS αποφάσισε να κάνει αυτή την έκδοση που αφιερώνει στους νέους. Μέσα από τα σκωπτικά σκίτσα του Κώστα Μητρόπουλου που στην πραγματικότητα είναι μαθήματα οικονομικής πολιτικής, εκφράζονται όλες οι απόψεις. Μπορεί να συμφωνείτε ή να διαφωνείτε με το μήνυμα κάποιου σκίτσου. Κάπου όμως θα βρείτε και τη δική σας άποψη ή αυτή που θα θέλατε να είναι η δική σας. Γι’ αυτό λοιπόν η PIRELLI HELLAS σας προσφέρει τη δυνατότητα να κόψετε το σκίτσο αυτό για να το χρησιμοποιήσετε σαν αφετηρία συζήτησης στο μαγαζί, στο εργοστάσιο, στο γραφείο ή στο σχολείο. Ή και να φυλάξετε το ημερολόγιο σε κάποιο συρτάρι και κοιτώντας τα που και που, να αναρωτιέστε όποιοι και αν είστε, «Μήπως κάπου είμαι και εγώ;»
PIRELLI HELLAS
Chrisgio:
Λίγα χρόνια αργότερα ο φαύλος Ανδρέας, το 1989, έλεγε το περίφημο «Τσοβόλα δώστα όλα», ξεχνώντας τι ανακοίνωνε στους ιθαγενείς του μόλις πριν 3 χρόνια! Οι προτεραιότητές του είχαν αλλάξει. Ήταν η με κάθε τρόπο διατήρησή του στην εξουσία που τελικά δεν κατάφερε.
Με το ημερολόγιο της η Pirelli έστειλε ένα μήνυμα, που δυστυχώς πήγε στο βρόντο.
Το 1991, η Pirelli αποφάσισε και έκλεισε στο εργοστάσιο στην Πάτρα.
Ήταν τότε που το 75% των ελαστικών που αγόραζαν οι Ελληνες κατασκευάζονταν στην Ελλάδα από Ελληνικά χέρια.
Ήταν τότε που στην Πάτρα οι εργάτες του εργοστασίου, περιφρουρούσαν την «δίκαιη» απεργία τους (τρομάρα τους) η οποία τελικά στέφθηκε από επιτυχία. Πέτυχαν τον σκοπό τους. Σήκωσαν τα χέρια τους κι έβγαλαν τα μάτια τους
ΤΟ ΕΚΛΕΙΣΑΝ ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ!
ΟΙ ΑΝΟΗΤΟΙ!
13 σχόλια :
καπετάνιε άνετα έμπαιναν και σήμερα όλα που τα ξετρυπώσεις...
Έτυχε να γνωρίσω έναν απολυμένο της Pirelli που έκλεισε. Ήταν προϊστάμενος στη γραμμή παραγωγής των ελαστικών. Μπορούμε λοιπόν να υποθέσουμε πως δεν ανήκε στη "μαρίδα" τους φτωχούς εργάτες και πως χάνοντας τη δουλειά του βρήκε πολύ ευκολότερα άλλη από ότι αυτοί. Τον ρώτησα λοιπόν γιατί ένα εργοστάσιο με ανθηρά τα οικονομικά του οδηγήθηκε στο κλείσιμο (για την ακρίβεια μεταφέρθηκε στη Τουρκία). Μου απάντησε πως ενώ έβγαζαν (τα νούμερα δικά μου γιατί δεν θυμάμαι με ακρίβεια) 1000 ελαστικά την ημέρα, τους πίεσαν να βγάζουν 1200. Κατάφεραν να βγάζουν 1200 και τους ζήτησαν 1400. Με πολύ κόπο (τα μηχανήματα ξεπερασμένης τεχνολογίας) και δουλεύοντας υπερωριακά κατάφεραν και πλησίασαν τα 1400. Τότε τους ζήτησαν 1600 !!!
Καταλαβαίνεις πως η απόφαση ήταν προειλημμένη και πως τίποτα δεν θα άλλαζε η αποδοτικότητα των εργατών. Στη Τουρκία που τελικά μεταφέρθηκε το εργοστάσιο τα μεροκάματα ήταν της πείνας. Ενδεχομένως να πήραν και καμιά κρατική επιχορήγηση για τις θέσεις εργασίας που δημιουργήθηκαν.
μπραβο Χρηστο!!!!καλα ταξιδια!!
Συγχαρητήρια για το ξετρύπωμα αυτού του ημερολογίου. Απλώς να επισημάνω, την εποχή εκείνη, εν έτει 1985 είχαμε εκλογές. Προεκλογικά ο Ανδρέας Παπανδρέου μίλαγε για το πόσο καλά πάμε. Η παροχολογία και οι παροχές έδιναν και έπαιρναν. Μόλις είχαν υιοθετηθεί και τα ΜΟΠ στην τότε ΕΟΚ. Ούσα φοιτήτρια του Οικονομικού την εποχή εκείνη και στα πλαίσια του μαθήματος της Δημοσιονομικής Θεωρίας μελετούσα τους εθνικούς λογαριασμούς της χρονιάς. Τα στοιχεία ζοφερά. Αναρωτιόμασταν τότε όλοι πόσο λάθος μπορούσαμε να κάνουμε. Φοιτητές είμασταν άλλωστε τι ξέραμε. Δεν μπορεί, ο Πρωθυπουργός της χώρας και διαπρεπής οικονομολόγος κάτι παραπάνω θα ήξερε. Σίγουρα τον Οκτώβριο του 1985: Διετές πρόγραμμα σταθερότητας και επίσημη υποτίμηση της δραχμής κατά 15% συν τη διολίσθηση. Η περίφημη εποχή της λιτότητας καθιερώθηκε. Στα πλαίσια αυτά προφανώς εντάσσεται και το ημερολόγιο αυτό. Τι έχει αλλάξει από τότε;
@Σοφία
Πρόκειται για διαχρονικές γελοιογραφίες.
Στην ερώτησή σου τι έχει αλλάξειαπό τότε, υπάρχει ένα με κεφαλαία γράμματα "ΤΙΠΟΤΑ".
@Όστρια
Γειά σου Γιάννη σ' ευχαριστώ, περισσότερο για το δεύτερο, νάσαι καλά!
@Γκρινιάρη μην είσαι ζηλιάρης, τόσο καιρό όλο ξετρυπώνεις άσε κάτι και για μας!
@Πετρος Κ.
Οι απόψεις μας εξακολουθούν να απέχουν πολύ η μία από την άλλη. Ευτυχώς υπάρχουν πάντα το μέλλον και η ελπίδα για όλους μας!
...και τότε και τώρα τα ίδια, ο φτωχός πειναλέος,
ο πλούσιος μεγιστάνας και τα αγέννητα παιδιά υπερχρεωμένα...τι άλλαξε; Τίποτα με μια μερίδα μπόλικο καθόλου...
Κι όπως συνηθίζω να λέω, η ιστορία κύκλους κάνει κι ο Έλληνας παραμένει ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΟΣ...
με τις υγείες μας...
Πολύ ενδιαφέρον και ιστορικής σημασίας άρθρο...
to alataki
«Πρωί απόγευμα το ίδιο λακοστ; Άνεργος είναι ο γέρος σου ρε;»
Αυτό μου θύμισε ότι εκείνη την εποχή ήταν άνεργος ο πατέρας μου και με κορόιδευαν στο σχολείο γιατί φορούσα όλο τα ίδια παπούτσια και ρούχα. Οι γονείς των υπόλοιπων ήταν δημόσιοι υπάλληλοι, στρατιωτικοί, «φτωχοί αγρότες» και υπάλληλοι σε κρατικό αγροτικό εργοστάσιο που λειτουργούσε μόνο 2 μήνες αλλά πλήρωνε 14 μήνες 500 «εργαζόμενους»!
Στην Αθήνα ήμασταν φυσιολογικοί, φτωχοί ανάμεσα σε φτωχούς, στην επαρχία ήμασταν περίεργοι, φτωχοί ανάμεσα σε ανθρώπους που είχαν χεστεί στο χρήμα(επιδοτήσεις), σε έκαναν να ντρέπεσαι που κυκλοφορείς με μεταχειρισμένο αυτοκίνητο(χρονών 10+)!!! Μερικοί «φτωχοί αγρότες» αγόραζαν μετρητοίς 3 καινούρια αυτοκίνητα ταυτόχρονα ή διαμέρισμα! Μετά από 10 χρόνια πήραν δώρο: διαγραφή χρεών από την ΑΤΕ.
@Σοφία Ζ. > Μάνος Τ.: Πολύ σωστά Σοφία μου το 1985 αποφάσισε ο τότε Υπουργός Εθνικής Οικονομίας Κώστας Σημίτης, δηλαδή η κυβέρνηση του Ανδρέα Γ. Παπανδρέου, δύο χρόνια σκληρής λιτότητας ( αυστηρό πρόγραμμα σταθεροποίησης το ονόμασαν ) και απαγόρευση των αυξήσεων στους μισθούς και τις συντάξεις του δημόσιου αλλά και του ιδιωτικού τομέα ενώ ο πληθωρισμός έτρεχε με χίλια, συν την υποτίμηση της δραχμής κατά 15%. Αν δεν με απατά η μνήμη μου την ίδια περίοδο το 1985 αποφασίστηκε αναπροσαρμογή των βουλευτικών αποζημιώσεων μετά από ανάλογη των δικαστών, σύμφωνα και με το ψήφισμα της Ζ’ Αναθεωρητικής Βουλής (« Ζ ψήφισμα») που προβλέπει ότι η βουλευτική αποζημίωση πάντοτε θα πρέπει να είναι ίση με το σύνολο των μηνιαίων αποδοχών των ανωτάτων δικαστικών λειτουργών, εν προκειμένου των τριών Ανωτάτων Δικαστηρίων.
Ο΄,τι νάναι σούλεγε.Οι γραφειοκράτες της ΓΣΕΕ το κλείσανε.
Δημοσίευση σχολίου