Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024

Η ηρεμία μετά το ξεθέωμα

Ένα πλήρωμα κατάκοπο που το μόνο που αποζητούσε ήταν να κλείσει τα μάτια του. Τέτοια η εξάντληση που να μη σε νοιάζει αν θα ξυπνήσεις, αν θα ξαναζήσεις, μόνο να κοιμηθείς! Χωρίς αστερίσκους, υποταγή άνευ όρων στον Μορφέα.
Η γέφυρα, ο μοναδικός ζωντανός χώρος όπου μπορείς να συναντήσεις ανθρώπους σε όρθια θέση, που συνέχιζαν απτόητοι, σιωπηλοί, πιστοί στο καθήκον.
Η βάρδια, ανθυποπλοίαρχος και ναύτης, εμπλουτισμένη με την παρουσία μου, απαραίτητη στις πρώτες ώρες της κάθε αναχώρησης, όπως και στις τελευταίες της άφιξης.
Μόνο ο αχός της μηχανής τολμούσε να «αυθαδιάζει» κόντρα στο «πρέπει» της επιβεβλημένης ηρεμίας.

21:14 και αλλαγή πορείας, 098 μοίρες. Στόχος το νότιο άκρο του Capricorn & Bunker Group.

*****

Capricorn & Bunker Group Είναι μια περιοχή κοραλλιογενών νησιών και υφάλων νότια του Great Barrier Reef τμήμα του οποίου αποτελεί αν και λίγο απομακρυσμένη από αυτόν.

*****

Είχαμε μπει σε κατάσταση πελάγους, στην άκρη της Θάλασσας των Κοραλλίων (Coral Sea) που μόλις άρχισε να απλώνεται μπροστά μας. Πιο ήμερη δεν γινόταν να τη βρούμε, ενώ η ταχύτητα ξεπερνούσε ελαφρά τους 14 κόμβους.

Στις 23:30 πιάσαμε το νότιο άκρο του Bunker Group κι αρχίσαμε να το αγκαλιάζουμε μέχρι που ήρθαμε παράλλαξη με το Lady Musgrave Reef στις 00:20, της 9ης Οκτωβρίου 2017.
Πορεία 014 μοίρες. Στόχος το Sweetlip Reef στο νότιο άκρο του Great Barrier Reef.

Γύρω στις 02:30 σε γεωγραφικό πλάτος 23 26,2Ν κόψαμε τον Τροπικό του Αιγόκερω. Αφήσαμε πίσω μας την νότια Εύκρατη Ζώνη, το καλοκαίρι που έρχονταν και μπήκαμε στα Τροπικά.

Ξημέρωσε, και στις 7 περίπου το πρωί πορεία 000 μοίρες. Στόχος το Elusive Reef στο ανατολικό άκρο του Great Barrier Reef.

Λίγο μετά τις 8 ανοίγει η πόρτα και μπαίνει ο Robert αγουροξυπνημένος, φρέσκος, χαμογελαστός. Είχε αναπληρώσει τον ύπνο που έχασε στο Gladstone.

Ευκαιρία και σειρά μου να κοιμηθώ στο κρεβάτι μου. Μέχρι το Elusive Reef κάπου 6 ώρες είχα τον χρόνο να ηρεμήσω, να ξεκουραστώ. Άλλωστε οι καιρικές συνθήκες ήταν άριστες, τα ρίφια (reefs) μακριά, σε ασφαλή απόσταση, και η θαλάσσια κυκλοφορία μηδενική.

-Φεύγω, πάω για ύπνο, το νου σας! είπα.
-Καλόν ύπνο sir. απάντησαν και οι δύο, ανθυποπλοίαρχος και υποπλοίαρχος.

Κατέβηκα τις σκάλες μπήκα στο δωμάτιό μου κι έκλεισα τη πόρτα. Στάθηκα μπροστά στο μεγάλο φινιστρίνι. Η κουβέρτα έρημη σχεδόν καθαρή, αφού το ελαφρό αεράκι που δημιουργούσε η ταχύτητα του πλοίου είχε «σκουπίσει» την ελάχιστη σκόνη του φορτίου.
Η χθεσινή μέρα αν και Κυριακή λόγω της φόρτωσης ήταν κάτι παραπάνω από μακρά και κουραστική. Κάτι τέτοιες στιγμές την ξεκούραση την μεταφέρω την πρώτη μέρα μετά τα δύσκολα. Έτσι Δευτέρα που ξημέρωσε μετατράπηκε σε αργία. Λίγες απαραίτητες εργασίες που υπήρχαν θα τις έκανε ο ναύτης της βάρδιας.

Τράβηξα τις κουρτίνες στο γραφείο και στην κρεβατοκάμαρα δημιουργώντας τεχνητό σκοτάδι, έσβησα τα φώτα και σε μερικά λεπτά έσβησα κι εγώ.

Συνεχίζεται...

Chrisgio

1 σχόλιο :

Ανώνυμος είπε...

Θα είχε ενδιαφέρον να ανεβάζατε ασκησεις και λοιπα από το μαθημα ναυτιλία