Πλοίαρχος και Πλοηγός |
Πλησίασα τον ανθυποπλοίαρχο που περίμενε ακουμπισμένος πλάι στο RADAR κρατώντας κι αυτός το δικό του Walkie Talkie.
-Όλα έτοιμα; Ρώτησα.
-Ναι, έτοιμα όλα.
-Κάναμε εξαέρωση στη μηχανή; Πήραμε τη σκάλα του ακκομμοδεσίου μέσα; Η σημαία του πιλότου εντάξει; Τον ρώτησες αν θέλει κάτι να φάει, να πιεί;
Hotel Flag or Pilot Flag |
-Ναι sir ΟΚ. Ο πιλότος δεν θέλει κάτι, ίσως αργότερα, θα τον ξαναρωτήσω.
Περπάτησα προς τον πιλότο στο δεξιό φτερό και ανταλλάξαμε ακόμα μια χειραψία.
-Έτοιμοι Captain;
-Έτοιμοι Mr.Pilot.
-Να ξεκινήσουμε;
-Ας ξεκινήσουμε!
-Single up Captain.
-Single up επανέλαβα στο Walkie Talkie.
Που σήμαινε, μείνετε σε ένα κάβο κι ένα σπρινγκ πρύμα-πλώρα.
*****
Single up είναι κατάσταση πρόσδεσης πλοίου.
Γίνεται με 2 κάβους και 2 σπρινγκ (σχοινιά, παλαμάρια).
Στην πλώρη: 1 head line & 1 spring.
Στην πρύμνη: 1 stern line & 1 spring.
Είναι το ελάχιστο δέσιμο στο οποίο φτάνει ένα πλοίο για να ακινητοποιηθεί στην προβλεπόμενη θέση. Στη συνέχεια προχωρεί στην πλήρη πρόσδεση που εξαρτάται από το λιμάνι, τις καιρικές συνθήκες...
Spring Lines |
Η πιο συνηθισμένη ασφαλής κατάσταση πρόσδεσης των πλοίων, αυτής της κατηγορίας, γίνεται με 8 κάβους και 4 σπρινγκ.
Στην πλώρη: 4 head lines & 2 springs.
Στην πρύμνη: 4 stern lines & 2 springs.
Στην συγκεκριμένη στιγμή η εργασία γίνονταν αντίστροφα. Το πλοίο αναχωρούσε και από το 8 & 4 πήγαινε στο 2 & 2.
*****
-Single up, απάντησε ο ανθυποπλοίαρχος από την πρύμνη.
-Single up, ο υποπλοίαρχος από την πλώρη.
-Single up, εγώ για να επιβεβαιώσω λήψη.
-Single up Mr.Pilot εγώ για να ενημερωθεί ο πιλότος.
-Thank you Captain, η απάντηση του πιλότου.
Είχε ξεκινήσει η αποπλαγιοδέτηση.
Τρία λεπτά αργότερα η ίδια φράση κινήθηκε αντίστροφα που επιβεβαίωνε ότι η εντολή είχε εκτελεστεί.
Ο πιλότος μίλησε με τα ρυμουλκά, που μαζί με τους κάβους, κρατούσαν το πλοίο κολλημένο στην προβλήτα και γυρνάει προς εμένα.
-All lines up Captain.
Η προηγούμενη διαδικασία επαναλήφθηκε και με την νέα εντολή. Η φορτωμένη «κυρία» (αποκαλείται και έτσι το πλοίο στη αγγλική. Lady!) με τους 60.000 μετρικούς τόνους κάρβουνου, αργά-αργά και με τα ρυμουλκά να τραβούν πάση δυνάμει άρχισε να απομακρύνεται από το WICET Terminal.
To ρυμουλκό στην πλώρη |
Το ρυμουλκό στην πρύμνη |
Η αποπλαγιοδέτηση σε εξέλιξη |
All Lines Up |
WICET Terminal |
WICET Terminal |
Συνεχίζεται...
Chrisgio
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου