Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011

Πειρατεία: Κόστος και… τρόμος

Πληθαίνουν κατά πληροφορίες οι φωνές που επιδιώκουν μία «πιο ριζική» αντιμετώπιση της πειρατείας έτσι όπως αυτή εξελίσσεται στον Κόλπο του Άντεν καθώς το όλο σκηνικό φαίνεται πως έχει αρχίσει να εμφανίζει «εκτροχιασμό κόστους» για ναυτιλιακές εταιρίες αλλά και ασφαλιστικούς οργανισμούς.

Ασφαλίσεις, εξοπλισμοί, αλλαγές ρότας είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία που συνθέτουν τον οικονομικής φύσεως προβληματισμό επιτελικών στελεχών ναυτιλιακών εταιριών πλοία των οποίων εκτελούν «πυκνές» διελεύσεις από την εν λόγω θαλάσσια ζώνη.

Μόλις πρόσφατα και με αφορμή την επικείμενη λήξη της περιόδου των μουσώνων που πνέουν στην περιοχή υπήρξε ένταση σε διπλωματικό επίπεδο ενώ σε κατάσταση ετοιμότητας βρίσκονται και φορείς της ναυτιλίας που φέρεται να ζήτησαν από τον ΟΗΕ ένταση των προσπαθειών για την περιστολή του φαινομένου οι διαστάσεις του οποίου έχουν αναλυθεί επαρκώς.

Παρασκηνιακά «ψιθυριστά» σχεδόν αναλυτές έχουν διακριβώσει «φοβίες» από πληρώματα που ενδεχομένως αποτελεί ένα νέο κύκλο προβληματισμού μιας πτυχής εν πολλοίς αθέατης στους μη παροικούντες.

Από απόψεως τέλος διπλωματικής πάντα κατά τις ίδιες πηγές οι συζητήσεις συνεχίζονται περί του πλαισίου διευκόλυνσης της απρόσκοπτης διακίνησης κατά περίπτωση των ένοπλων ομάδων που επιβιβάζεται στα πλοία την ίδια στιγμή που οι συζητήσεις περί του θέματος των ένοπλων συνοδών δεν έχει τελεσιδικήσει.

Από το TheSeaNation

4 σχόλια :

Άγγελος είπε...

Πόσο συχνό φαινόμενο είναι η πειρατεία; Δηλαδή εσείς πόσες φορές αντιμετωπίσατε σε όλη την πορεία σας; Είχε η κατάσταση ποτέ ξεφύγει να σας απαγάγουν και να σας τρέχουν στην Αφρική ή στην Σομαλία(όπως έγινε φέτος με το δόκιμο που τον πιάσανε και το απήγαγαν;). Μου έχουν πει ότι οι <> είναι οι Νιγηριανοί και οι καλύτεροι οι Σομαλοί που είναι businessman . Η εταιρεία συνήθως δεν βάζει μισθοφόρους; Και αν βάλει και πάλι έρθουν πειρατές μετά πέφτει πιστολίδι κανονικό;(όπως το άρθρο με το φινιστρίνι που τους είχαν πιάσει τελικά οι αρχές;). Αν πεθάνουν τι κάνετε τους αφήνετε έτσι ή τους μαζεύεται; Ρώτησα έναν καθηγητή μου στο φροντιστήριο και ο πατέρας του(πρώην καπετάνιος ηλικία 88) μου είπε ότι ήταν καπετάνιος σε ότι πλοίο στην ποντοπόρο έβρισκε(δηλαδή και tanker και bulk carrier και lng, lpg)τα πάντα είχε οδηγήσει, αυτό γίνεται και σήμερα ή αποχτάς <> και εκεί που έμαθες εκεί συνεχίζεις; Επίσης μου είπε ότι σε σχέση με παλιά τα πλοία είναι ξενοδοχεία αλλά παραμένει πολύ δύσκολο επάγγελμα.

Χρήστος Γ. είπε...

• Πόσο συχνό φαινόμενο είναι η πειρατεία;
 Αρκετά συχνό αν και η ύπαρξη ενόπλων στα πλοία τουλάχιστον στη Σομαλία έχουν περιορίσει το φαινόμενο σημαντικά. Πειρατές. εκτός από τις ανωτέρω χώρες. Υπάρχουν στην Ινδονησία, τις Φιλιππίνες, στην Δυτική Αφρική γενικώς, στη Βραζιλία, Βιετνάμ, Σιγκαπούρη, Μαλαισία κλπ.

• Δηλαδή εσείς πόσες φορές αντιμετωπίσατε σε όλη την πορεία σας; Είχε η κατάσταση ποτέ ξεφύγει να σας απαγάγουν και να σας τρέχουν στην Αφρική ή στην Σομαλία (όπως έγινε φέτος με το δόκιμο που τον πιάσανε και το απήγαγαν;).
 Στις 11 Νοεμβρίου 2008 στον κόλπο του Άντεν ανοιχτά της πόλης Μουκάλα της Υεμένης. Δέχτηκα δύο επιθέσεις την ίδια μέρα χωρίς να κατορθώσουν να καταλάβουν το πλοίο (MV Powerful). Έπεσε πιστολίδι άγριο από μεριά τους αφού τότε δεν υπήρχαν ένοπλοι στα πλοία. Σε μία από αυτές οι πειρατές συνελήφθηκαν από Αγγλική και Ρωσική Φρεγάτα. Μετά από καιρό βρέθηκα στο δικαστήριο των πειρατών που έγινε την πόλη Μομπάσα της Κένυας.

• Μου έχουν πει ότι οι <> είναι οι Νιγηριανοί και οι καλύτεροι οι που είναι businessman.
 Οι χειρότεροι είναι πράγματι οι Νιγηριανοί. Το businessman δεν μου κάθεται καλά!...

• Η εταιρεία συνήθως δεν βάζει μισθοφόρους; Και αν βάλει και πάλι έρθουν πειρατές μετά πέφτει πιστολίδι κανονικό; (όπως το άρθρο με το φινιστρίνι που τους είχαν πιάσει τελικά οι αρχές;).
 Σήμερα πιστεύω ότι στο σύνολό τους οι εταιρείες βάζουν ενόπλους στα πλοία στα επικίνδυνα περάσματα. Το χτυπημένο φινιστρίνι είναι από το δικό μου πλοίο.

• Αν πεθάνουν τι κάνετε τους αφήνετε έτσι ή τους μαζεύεται;
 Ποιος νοιάζεται γι΄αυτούς; Εγώ καθόλου!

• Ρώτησα έναν καθηγητή μου στο φροντιστήριο και ο πατέρας του(πρώην καπετάνιος ηλικία 88) μου είπε ότι ήταν καπετάνιος σε ότι πλοίο στην ποντοπόρο έβρισκε(δηλαδή και tanker και bulk carrier και lng, lpg)τα πάντα είχε οδηγήσει, αυτό γίνεται και σήμερα ή αποχτάς <> και εκεί που έμαθες εκεί συνεχίζεις;
 Δεν ξέρω αν προλαβαίνει κάποιος να υπηρετήσει σε όλους τους τύπους πλοία. Συνήθως παραμένεις σε έναν, με εξαιρέσεις ναυτικών να αλλάζουν.

• Επίσης μου είπε ότι σε σχέση με παλιά τα πλοία είναι ξενοδοχεία αλλά παραμένει πολύ δύσκολο επάγγελμα.
 Τα σημερινά δεν έχουν καμιά σχέση με τα προ 30-40ετίας πλοία. Η μη ύπαρξη air-condition είναι ικανή να καταλάβει κανείς σε τι κόλαση ζούσαν τότε τα πληρώματα.

Χρήστος Γ. είπε...

Διάβασε και τα παρακάτω links θα μάθεις τι περίπου συμβαίνει στο πέρασμα των επικίνδυνων πλοών:
1. https://el.wikipedia.org/wiki/MV_Powerful
Η μόνη αναλήθεια η σημαία του πλοίου που ήταν Παναμαϊκή. Ίσως επειδή ο πλοιοκτήτης είχε πολλές σχέσεις με την Δανία να οφείλεται αυτό.
2. https://captain-christos.blogspot.com/2009/03/blog-post_10.html#.Xtjn2cBS_IU
3. https://captain-christos.blogspot.com/2009/04/mv-powerful-11-2008.html#.Xtjn8cBS_IU
4. https://captain-christos.blogspot.com/2009/09/port-of-tagonoura-fujiyama.html#.XtjoXsBS_IU
5. https://captain-christos.blogspot.com/2010/05/17-05-2010.html#.XtjpSMBS_IU
6. https://captain-christos.blogspot.com/2015/11/video.html#.XtjwB8BS_IU
7. https://captain-christos.blogspot.com/2015/10/blog-post_25.html#.XtjwCsBS_IU
8. https://captain-christos.blogspot.com/2015/10/blog-post.html#.XtjwDsBS_IU
9. https://captain-christos.blogspot.com/2015/10/blog-post_10.html#.XtjwG8BS_IU
10. https://captain-christos.blogspot.com/2015/10/video_5.html#.XtjwG8BS_IU
11. https://captain-christos.blogspot.com/2015/09/video.html#.XtjwGsBS_IU
12. https://captain-christos.blogspot.com/2015/09/blog-post.html#.XtjwHcBS_IU
13. https://captain-christos.blogspot.com/2015/09/078.html#.XtjwKMBS_IU
14. https://captain-christos.blogspot.com/2011/01/blog-post_2807.html#.XtjxZcBS_IU
15. https://captain-christos.blogspot.com/2017/07/salalah-fujairah.html#.Xtjx6cBS_IU
16. https://captain-christos.blogspot.com/2017/07/fujairah.html#.Xtjx6sBS_IU
17. https://captain-christos.blogspot.com/2017/09/maersk-alabama.html#.Xtjx9sBS_IU
18. https://captain-christos.blogspot.com/2017/10/fujairah.html#.XtjyFcBS_IU
19. https://captain-christos.blogspot.com/2017/10/fujairah_20.html#.XtjyGMBS_IU
20. https://captain-christos.blogspot.com/2017/10/durban.html#.XtjyGsBS_IU
21. https://captain-christos.blogspot.com/2017/11/durban.html#.XtjyLcBS_IU
22. https://captain-christos.blogspot.com/2017/11/abnormal-waves-durban.html#.XtjyHsBS_IU
23. https://captain-christos.blogspot.com/2017/11/blog-post.html#.XtjyIcBS_IU

Χρήστος Γ. είπε...

https://captain-christos.blogspot.com/2009/03/oi-aden.html#.Xtj3AsBS_IU