Δευτέρα 20 Ιουλίου 2009

Από την Αγία Πετρούπολη στον Μισσισσιππή

23 Ιουνίου 2009, 7 το πρωί, αεροδρόμιο Μακεδονία, επιβίβαση στο αεροπλάνο.
Σε 3 ώρες είχα φτάσει στο αεροδρόμιο Πούλκοβο της Αγίας Πετρούπολης.
Κάποιος που κρατούσε μια ταμπέλα με το όνομά μου, περίμενε να με παραλάβει.
Βάλαμε τις βαλίτσες στο αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε για την UST LUGA ένα λιμάνι 150 χιλιόμετρα δυτικά της Αγίας Πετρούπολης.
Η εικόνα στα πρώτα χιλιόμετρα μετά το αεροδρόμιο έδειχνε μια προηγμένη χώρα τύπου Γερμανίας ή Ολλανδίας με τέλειους δρόμους. Γρήγορα όμως η πραγματικότητα ήρθε να σβήσει τις αρχικές καλές εντυπώσεις.
Περίμενα να περάσουμε μέσα από την Αγία Πετρούπολη να δω κι εγώ μέρος της όμορφης πόλης. Όμως ο περιφεριακός δρόμος την άφησε αριστερά μας.
Ρώτησα τον οδηγό πόση ώρα θέλουμε για την UST LUGA. Μου απάντησε «περίπου 3-3,5 ώρες. Δεν τον πίστεψα. Όμως είχε δίκιο.
Ο δρόμος για τον προορισμό μας ήταν το… «HIGHWAY» που οδηγεί στην Εσθονία. Σε μερικά λεπτά κατάλαβα τι σημαίνει «HIGHWAY» στη Ρωσία και γιατί θα φτάναμε σε 3,5 ώρες. Ένας απαράδεκτος κατσικόδρομος που ενώνει δύο χώρες ανάμεσα σε ατελείωτες έρημες, απέραντες πεδιάδες και δάση. Στη μέση της διαδρομής χάσαμε το δεξιό πισω ελαστικό, είχε μείνει μόνο η ζάντα.
Τελικά μετά από 4 ώρες τα καταφέραμε. Φτάσαμε στην UST LUGA δηλαδή στο πουθενά. Ένα καινούργιο λιμάνι μέσα στη λάσπη και στον κουρνιαχτό.
Το βαπόρι φάνηκε από μακριά που φόρτωνε μετάλλευμα για την Νέα Ορλεάνη. Φτάσαμε κοντά. Καλό καράβι πενταετίας σε καλή κατάσταση.
Συνάντησα τον καπετάνιο, έναν Ρώσο στην ηλικία μου, και αρχίσαμε την ενημέρωση για την παράδοση-παραλαβή της πλοιαρχίας.
Φύγαμε στις 24 Ιουνίου από την UST LUGA.
Ο Ρώσος καπετάνιος έφυγε περνώντας τα νερά της Δανίας.
Φτάσαμε στο Skagen στη βόρεια μύτη της Δανίας στις 27 Ιουνίου. Σταματήσαμε για πετρέλαιο για λίγες ώρες στο αγκυροβόλιο και φύγαμε για τη Νέα Ορλεάνη.
Μόνο μας εμπόδιο πριν τον Ατλαντικό το στενό μεταξύ της Σκωτίας και των Orkney Islands. Ένα καταραμένο μέρος με απίστευτα δυνατά ρεύματα μέχρι και 9 κόμβους την ώρα. Πολύ επικίνδυνο.
Όλες αυτές τις μέρες στη βόρεια Ευρώπη το ηλιοβασίλεμα και το χάραμα ήταν ατελείωτα.
ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ ΠΛΑΤΟΣ 59 ΜΟΙΡΕΣ ΒΟΡΕΙΟ
ΩΡΑ 19:00
ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ ΠΛΑΤΟΣ 59 ΜΟΙΡΕΣ ΒΟΡΕΙΟ
ΩΡΑ 20:00
ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ ΠΛΑΤΟΣ 59 ΜΟΙΡΕΣ ΒΟΡΕΙΟ
ΩΡΑ 21:00
ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ ΠΛΑΤΟΣ 59 ΜΟΙΡΕΣ ΒΟΡΕΙΟ
ΩΡΑ 22:00
ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ ΠΛΑΤΟΣ 59 ΜΟΙΡΕΣ ΒΟΡΕΙΟ
ΩΡΑ 23:00
ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ ΠΛΑΤΟΣ 59 ΜΟΙΡΕΣ ΒΟΡΕΙΟ
ΩΡΑ 24:00
ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ ΠΛΑΤΟΣ 59 ΜΟΙΡΕΣ ΒΟΡΕΙΟ
ΩΡΑ 01:00
Τόσο ατελείωτα που τα βαριέσαι. Πάντα η χαρά και η ομορφιά για να έχουν αξία πρέπει να διαρκούν λίγο. Τι παράξενη που είναι αλήθεια η ζωή! Ο ήλιος δύει κατά τις 12 το βράδυ και ανατέλλει στις 3 το πρωί. Πολλές φορές ξεχνάς να πάς για ύπνο.
Δεν είναι για μάς αυτά τα μέρη.
Αχ Ελλάδα με την αφόρητη καλοκαιρινή σου ζέστη, τους τρελούς κατοίκους σου, τους διεφθαρμένους πολιτικούς σου...
Ο Ατλαντικός ανοίχτηκε μπροστά μας μεγαλοπρεπής, αχανής, ατέλειωτος και λίγο θυμωμένος αν και καλοκαίρι. Αλλά όπως είπαμε αυτά τα βόρεια μέρη δεν έχουν μπέσα. Γύρω στις 10  Ιουλίου πιάσαμε τις Μπαχάμες. Αριστερά το μεγαλύτερο νησί τους η ΑΝΔΡΟΣ και δεξιά το νησί ΕΛΕΥΘΕΡΑ. Ακόμα κι εδώ άρωμα Ελλάδας(!), πριν βγούμε στα παράλια της Φλόριδας και με το Ρεύμα του Κόλπου (gulf stream) κόντρα.
Τελικά φτάσαμε στη Αμερική, στη Louisiana, στη Νέα Ορλεάνη, στο Μισσισσιππή.
ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ, Ο ΜΙΣΣΙΣΣΙΠΠΗΣ ΚΑΙ Η ΝΕΑ ΟΡΛΕΑΝΗ
Η ΝΕΑ ΟΡΛΕΑΝΗ
Η ΓΕΦΥΡΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΟΡΛΕΑΝΗΣ
ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ
Εδώ βρισκόμαστε μέχρι σήμερα με πιθανή αναχώρηση την 25η Ιουλίου. Θα φορτώσουμε σιτηρά για την Ιαπωνία. Θα φτάσουμε εκεί, πρώτα ο Θεός, μέσω της διώρυγας του Παναμά σε περίπου μήνα, γύρω στο τέλος του Αυγούστου.
Ένα ταξίδι τελείωσε, ένα νέο αρχίζει σε λίγες μέρες.

Συνεχίζεται...

Chrisgio

2 σχόλια :

Stefanos Milesis είπε...

έξυπνες οι φωτογραφίες ανα μία ώρα. Κάποιοι μπαίνουν στο καραβάκι για αίγινα και κοιτάνε το ρολόι κάθε 5 λεπτά και αναρρωτιόνται πότε επιτέλους φθάνουν. Δεν ξέρουν τι είναι μέρες ατελείωτες να βλέπεις παντού θάλασσα. Ναι υπάρχουν τα λιμάνια αλλά στην ζωή του ναυτικού αυτό που κυριαρχεί είναι η θάλασσα.

Χρήστος Γ. είπε...

Ναι κυριαρχεί η θάλασσα, ειδικά τα τελευταία που τα μέσα φορτοεκφόρτωσης έχουν βελτιωθεί τόσο πολύ που είναι ικανά να σπάσουν το καράβι με το φορτίο αν δεν προσέξεις.
Φόρτωση 80000 τόννων σε 15 ώρες!
Σ' ευχαριστώ για το σχόλιό σου.
Έστω και μετά τόσο καιρό κάποιος έδωσε σημασία και σ' αυτή την ανάρτηση!
Νάσαι καλά!