Πέμπτη 20 Μαΐου 2010

Πειρατεία σε ελληνόκτητο πλοίο, 12-05-2010

Πειρατές κατέλαβαν ελληνικό φορτηγό πλοίο υπό Λιβεριανή σημαία και 20μελές πλήρωμα στις 12 Μαΐου στον Κόλπο του Άντεν, ενώ κατευθυνόταν στις Φιλιππίνες και καθώς πλησίαζε τις ακτές της Σομαλίας, ανακοίνωσε σήμερα η ευρωπαϊκή ναυτική δύναμη.
Το πλοίο «Ελένη Π.» που μετέφερε χύδην φορτίο έφτασε ανοικτά της Σομαλίας και αγκυροβόλησε στην περιοχή Γκαρακάντ», αναφέρει η ανακοίνωση της ευρωπαϊκής ναυτικής δύναμης.
«Στο πλοίο επιβιβάστηκαν περίπου 12 πειρατές και το πλησίασαν με ένα ταχύπλοο σκάφος», ανακοίνωσε ο Μάρκος Βασιλικός, διευθυντής της πλοιοκτήτριας εταιρείας. «Το πλήρωμα φαίνεται να είναι καλά στην υγεία του και ασφαλές», πρόσθεσε ο ίδιος αναφερόμενος στους 19 Φιλιππινέζους, ένα Ρουμάνο, έναν Ουκρανό και τους δύο Έλληνες ναυτικούς του «Ελένη Π.».

4 σχόλια :

ΗΩΣ είπε...

Την πειρατεία θα την αφήσω ασχολίαστη, γνωρίζω ότι αποτελεί μεγάλο πρόβλημα στις θάλασσες, αλλά δεν έχω τόσες γνώσεις ώστε να σχολιάσω.
Θα θίξω μια φράση που μου ανέβασε την πίεση μόλις την είδα. Ελληνικό φορτηγό πλοίο υπό Λιβεριανή σημαία. Δεν έχουν άδικο οι πλοιοκτήτες, κι εγώ στη θέση τους πιθανότατα το ίδιο θα έκανα αν μου έπιναν το αίμα με το καλαμάκι και ταυτόχρονα με έμπλεκαν σε μια ανευ προηγουμένου γραφειοκρατία. Τί, θα το άφηνα να σκουριάσει δεμένο στο λιμάνι μέχρι να συμφωνήσουμε στις μίζες; Δεδομένου όμως ότι μάλλον γνωρίζεις περισσότερα από εμένα στο θέμα, τί θα μπορούσε να γίνει για να επαναφέρουμε την Ελληνική ναυτιλία στην Ελλάδα;

Χρήστος Γ. είπε...

Καλησπέρα ΗΩΣ
(Δεν ξέρω πως κλίνεται το όνομά σου αληθινό ή ψευδόνυμο γι΄αυτό το γράφω σαν τίτλο του ιστολογίου σου. Ξέρω μόνο ότι ήταν η αδελφή του Ήλιου και της Σελήνης και σημαίνει ΑΥΓΗ)
Δεν χρειάζεται να έχει γνώσεις κανείς για να σχολιάσει ανομίες.
Ούτε υπάρχει λόγος να σχολιάσει το αυτονόητο. Αυτό όμως που νοιώθει κάποιος που του επιτίθενται ένοπλοι πειρατές (με ρουκέτες τουφέκια) δεν περιγράφεται. Ευτυχώς για σένα πειρατεία θα σημαίνει πάντα την εμπειρεία των λαθραίων dvd που μας βολεύει όλους μας.
Όσον αφορά για την πρόταση «Ελληνικό φορτηγό πλοίο υπό Λιβεριανή σημαία» δεν είναι σωστή. Αποτελεί όμως μέρος της είδησης που αναδημοσίευσα.
Το ορθό είναι: «Υπό Λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΥΜΦΕΝΟΝΤΩΝ».
Υπό αυτή την περιγραφή τα πλοία που σχετίζονται με την Ελλάδα ίσως είναι τα περισσότερα στον κόσμο. Όμως μέχρι εκεί.
Δεν γνωρίζω πως ο καθένας από τους εφοπλιστές απέκτησε την περιουσία που έχει. Φαντάζομαι όπως συμβαίνει παντού κάποιοι δια της νομίμου οδού και κάποιοι όχι. Από εκεί και πέρα, σαν όλους τους επιχειρηματίες έτσι κι αυτοί προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν τα έξοδα και να μεγιστοποιήσουν τα έσοδα. Ακολουθόντας αυτή τη γραμμή βρήκαν άλλους λαούς και τρόπους να επανδρώνουν τα πλοια τους.
Το 1981 ο Αντρέας απο φάσισε, κακώς, να τους φορολογήσει περισσότερο απ’ ότι μέχρι τότε. Ήθελε να παρουσιαστεί σαν ο νέος μεγάλος αγωνιστής του λαού. Αυτό που κατόρθωσε ήταν να αλλάξουν σημαία χιλιάδες πλοία μέσα σε μια νύχτα. Κατέβασαν την Ελληνική και ανέβασαν σημαίες ευκαιρίας.
Ο μόνος που έχασε από αυτή τη βλακεία ήταν η χώρα και κανένας άλλος. Ακούμε εταιρίες να κλείνουν τα εργοστάσιά τους στην Ελλάδα, να παρατάνε επενδύσεις εκατομμυρίων και να πηγαίνουν στα γειτονικά κράτη. Θα έμειναν απ΄έξω τα βαπόρια που είναι την μία μέρα εδώ και την άλλη παραπέρα; Ένα βράδυ υπέστειλαν την Ελληνική σημαία και το πρωί έκαναν έπαρση σημαίας Βανουάτου, Μπαχάμες, Παναμά κλπ. Η Ελληνική ναυτιλία με σημαία Ελληνική χάθηκε μια για πάντα. Ότι υπάρχει ακόμα συνεχίζει να μειώνεται
Εγώ χρόνια δουλεύω σε τέτοιου είδους καράβια με σημαία ευκαιρίας. Ξένος μεταξύ ξένων, ανασφάλιστος και φυσικά δεν είμαι ο μόνος.
Με ρωτάς: τί θα μπορούσε να γίνει για να επαναφέρουμε την Ελληνική ναυτιλία στην Ελλάδα;
Η απάντηση είναι: ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ
Το παιχνιδι αυτό έχει χαθεί εδώ και χρόνια.Εμείς είμαστε από τους τελευταίους σ΄αυτό το επάγγελμα.
Αυτή η κουβέντα όμως δεν έχει τέλος γι΄αυτό σταματώ εδώ.
Αν θέλεις να συνεχίσουμε να κουβεντιάζουμε το θέμα μπορώ να το κάνω εστιάζοντας όμως ανά θέμα και κεφάλαιο.

Με ναυτικούς χαιρετισμούς
Chrisgio

ΗΩΣ είπε...

η Ηώς, της Ηούς, την Ηώ, ω Ηώ, και ναι, είναι ψευδώνυμο.
Γνωρίζω γιατί η ελληνική ναυτιλία "ανέβασε" ξένες σημαίες, όπως γνωρίζω και ότι ο ελληνικός στόλος είναι από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως. Επίσης έχω διαπιστώσει ότι η Ελλάδα μεγαλούργησε όταν στρεφόταν στη θάλασσα, όχι από τον Β'ΠΠ και μετά που στράφηκε στη γεωργία (λες και έχει τρελή έκταση, τόσο έξυπνοι είμαστε!). Η κοινή λογική λέει ότι πρέπει να κάνουμε την ναυτιλία μας εκ νέου ανταγωνιστική. Ερωτώ ως γνήσια ξανθιά λοιπόν. Πώς? Με μείωση φορολογίας; Με ευνοϊκές ρυθμίσεις και δασμούς; Με μαζορέτες στα λιμάνια; πώς?

Χρήστος Γ. είπε...

Σ΄ευχαριστώ για τη διευκρίνιση όσον αφορά το ψευδώνυμο.

Αγαπητή Ηώ λοιπόν
Δεν λέμε «Ελληνικός Στόλος» αλλά «Στόλος Ελληνικών Συμφερόντων» κι έχει σημασία αυτό για τη συνέχεια.
Κατά τον Β’ΠΠ στην Αμερική κατασκευάζονταν φορτηγά πλοία που ο τύπος τους έφερε το όνομα «LIBERTY» για προφανείς λόγους. Κάθε 17 μέρες ήταν έτοιμο ένα από αυτά. Ο λόγος κατασκευής των πλοίων αυτών ήταν η μεταφορά εφοδίων από την Αμερική στην Ευρώπη και για ένα μόνο ταξίδι. Ήταν τα πλοία των νηοπομπών που κυνηγούσαν με λύσσα τα Γερμανικά υποβρύχια στον Ατλαντικό Ωκεανό.
Με το τέλος του πολέμου εκατοντάδες από αυτά τα πλοία έμειναν και άρχισαν να σαπίζουν στα ποτάμια και στα λιμάνια των ΗΠΑ χωρίς να έχουν προλάβει να κάνουν ούτε το παρθενικό και μοναδικό τους ταξίδι. Μέχρι πριν από 20-30 χρόνια μπορούσες να δεις τέτοια πλοία στην Αμερική.
Τότε μετά το τέλος του πολέμου κάποιοι πανέξυπνοι Έλληνες και μετέπειτα διάσημοι εφοπλιστές αγόρασαν τέτοια πλοία τα οποία αντί για ένα ταξίδι όργωναν τις θάλασσες για περισσότερα από τριάντα χρόνια. Αυτά τα πλοία ευθύνονται κατά ένα μεγάλο ποσοστό για τον μετέπειτα τεράστιο «Ελληνικός Στόλο» έως το 1980 και σαν «Στόλο Ελληνικών Συμφερόντων» από τότε μέχρι σήμερα. Υπάρχουν και σήμερα πλοία με Ελληνική σημαία αλλά λίγα και αυτά γεμάτα με αλλοδαπούς σε ποσοστό πάνω από 50%.
Μετά από τα παραπάνω έχουμε να λέμε ότι η μεγάλη εποχή της ναυτιλίας είναι μετά τον πόλεμο με τα πάνω της και τα κάτω της, τις κρίσεις του 59 και του 80 και τη δεκαετία των παχέων αγελάδων του 70 που γιγαντώθηκε.
Η κοινή λογική λέει ότι η ναυτιλία μας δεν μπορεί να γίνει εκ νέου ανταγωνιστική γιατί:
1.Δεν υπάρχει ικανός αριθμός Ελλήνων ναυτικών πλέον. Τους έδιωξαν εφοπλιστές και κυβερνήσεις.
2.Υπάρχουν αγορές εργασίας πάμφθηνες. Φιλιππίνες, Ανατολική Ευρώπη, Ινδία, Κίνα, Μιανμάρ, Ινδονησία κλπ. Με μισθούς 5 φορές χαμηλώτερους από αυτούς των Ελλήνων.
3.Το βιοτικό επίπεδο της Ελλάδας δεν είναι αυτό το 60 και του 70. Το καλομαθημένο Ελληνόπουλο του internet δεν μπορεί να αντέξει τον βιασμό της ψυχής που επιβάλλει η θάλασσα και το καράβι
Άρα η ναυτιλία δεν πρόκειται να ξαναγίνει κλάδος που θα απασχολήσει Έλληνες στα πλοία, όχι όμως και στα γραφεία του Πειραιά που είναι γεμάτα από Έλληνες αλλά κι αυτοί δεν προέρχονται πλέον από τη θάλασσα αλλά από τα πανεπιστήμεια.
Το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα και πάει εκεί που το συμφέρει. Ο "στόλος Ελληνικών συμφερόντων" για να γίνει ξανά "Ελληνικός στόλος" κατά τη γνώμη μου πρέπει να δει ότι η Ελληνική σημαία είναι συμφέρουσα. Ίσως αυτά που αναφέρεις κι εσύ με αντάλλαγμα απασχόληση «ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ» πλέον ναυτικών είναι μια κάποια λύση. Πράγμα δύσκολο.
Η ναυτιλία όσον αφορά τα πληρώματα εδώ και χρόνια εφοδιάζεται από την Ασία.
Όσον αφορά την ναυτιλία από την πλευρά του εφοπλισμού αυτός θα ζει και θα βασιλεύει αλλά μακριά από την Ελλάδα. Όσο ήταν στην Ελλάδα κατηγορούσαμε, αναθεματίζαμε. Πράγμα που ακόμα και σήμερα συμβαίνει. Από την άλλη ζητάμε να γυρίσει πίσω. Καληνύχτα μας!
Και το τελευταίο. Η ναυτιλία των «Ελληνικών συμφερόντων» που μεγαλουργεί ανα την υφήλιο, χωρίς να μηδενίζω, δεν είναι τα οχηματαγωγα του Στριντζη, του Αγούδημου και του Βεντούρη της Ελληνικής ακτοπλοΐας, ούτε τα κρουαζερόπλοια. Είναι τα δεξαμενόπλοια, τα αεράδικα, τα κοντέινερς, τα φορτηγά και οι ναυτικοί αυτών των πλοίων, στους οποίους ανήκω κι εγώ, που ακόμα και σήμερα παλεύουν με τα κύματα στις θάλασσες όλου του κόσμου, τους πειρατές και όχι μόνο.
Τέλος οι μαρζορέτες είναι τουριστικά καραγκιοζιλίκια στα οποία καταφεύγουν όλοι αυτοί που φτάσανε τον τουρισμό σε αυτό το χάλι. Δεν αποτελούν μέρος της ναυτιλίας και δεν έχουν σχέση με το θέμα μας.

Την καληνύχτα μου
Με ναυτικούς χαιρετισμούς
Chrisgio