Η Ένωση Εφοπλιστών της Δανίας ετοιμάζεται να διοργανώσει στα τέλη Ιανουαρίου στην Κοπεγχάγη, σε συνεργασία με το Διεθνές Επιμελητήριο Ναυτιλίας (ΙCS) μία διεθνή σύνοδο για το ανησυχητικό πρόβλημα της πειρατείας, όπως τόνισε σήμερα ο αντιπρόεδρός της Γιαν Φριτς Χάνσεν.
«Υπό την ιδιότητά μας του ναυτικού κράτους, επιθυμούμε ώστε η ICS-που συνεκδικάζει τα τρία τέταρτα των ναυτιλιακών εταιρειών στον κόσμο-να στρέψει την αυξημένη προσοχή της σε τούτο το ανησυχητικό θέμα και να το φέρει για άλλη μία φορά ενώπιον του ΟΗΕ και του ΟΜΙ (Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού)», τόνισε ο ίδιος.
Εκφράζοντας τις «ανησυχίες» των μελών της ένωσής του «απέναντι στη βραδύτητα της διεθνούς κοινότητας να εκριζώσει αυτό το σοβαρό πρόβλημα», ο Χάνσεν εκτιμά πως είναι απαραίτητο «να επιτεθούμε μετωπικά κατά της πειρατείας στον Ινδικό Ωκεανό, η οποία λαμβάνει απαράδεκτη έκταση».
«Δεν είναι μόνον το ναυτιλιακό πρόβλημα που πρέπει να επιλυθεί, αλλά κυρίως ένα γεωπολιτικό πρόβλημα ασφάλειας, το οποίο έχει ανάγκη από κρατική στήριξη, διότι η πειρατεία στα ανοικτά της Σομαλίας έχει καταντήσει αληθινή βιομηχανία», πρόσθεσε ο Χάνσεν, ο οποίος δηλώνει πως θα πρέπει να βρεθεί «μία αληθινή στρατηγική ώστε να δοθεί ένα τέλος».
Βεβαίως, «η παρουσία του διεθνούς στόλου στον Κόλπο του Άντεν είναι ένας θετικός παράγων, ο οποίος έχει επιτρέψει να αποτραπεί μέγας αριθμός επιθέσεων από πειρατές. Μολαταύτα δεν υπάρχει μία στρατηγική για να εκριζωθεί η πειρατεία, η οποία απειλεί τις εμπορικές συναλλαγές και την βοήθεια για την ανάπτυξη στην Ανατολική Αφρική, η οποία τόσο την έχει ανάγκη», δήλωσε.
Η καταπολέμηση της πειρατείας «δεν μπορεί να επιτευχθεί αποκλειστικώς» και μόνον από την παρουσία της στρατιωτικής δύναμης του ΝΑΤΟ, αλλά «προπάντων με την εγκατάσταση μίας αποτελεσματικής επίβλεψης της ακτογραμμής στην περιοχή, κάτι που σήμερα εκλείπει πλήρως», δήλωσε.
Σύμφωνα με την Ένωση αυτή, περίπου 30 πλοία και 700 ναυτικοί βρίσκονται σήμερα στα χέρια Σομαλών πειρατών. Και ο αριθμός των πειρατικών επιθέσεων, μεταξύ αυτών και οι καταλήψεις πλοίων, το 2010 έφθασαν τις 189, έναντι 48 το 2005.
3 σχόλια :
Φίλε Χρήστο καλησπέρα. Ήθελα να σε ρωτήσω για αυτό το θέμα στο οποίο έχω πλήρη άγνοια αλλά διαβάζω άρθρα συνέχεια περί αυτού. Είναι τόσο δύσκολο να δημιουργηθεί μια στρατιωτική δύναμη από όλα τα κράτη και να δοθεί μέσω κάποιας επιχείρησης ένα τέλος σε όλο αυτά μια για πάντα; Φαντάζομαι πρώτον πως δεν έχουν συμφέροντα οι μεγάλες δυνάμεις για να αναμειχθούν σε κάτι τέτοιο (π.χ. πετρέλαια) και δεύτερον και να θέλει κάποιος να ασχοληθεί είναι δύσκολο το πως θα χειριστεί την υπόθεση λόγω του ότι υπάρχουν και όμηροι έτσι;
Καλημέρα Σάββα
Μπες στις ετικέτες μου "τα ταξίδια μου", "πειρατεία", "προβληματισμοί" για να διαβάσεις σχετικά με την πειρατεία που κατά κύριο λόγο αφορούν εμένα και τις 2 αποτυχημένες απόπειρες πειρατών να καταλάβουν το καράβι μου. Ευτυχώς για μας δεν τα κατάφεραν. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε η πειρατεία είναι παγκόσμιο φαινόμενο με σημαιοφόρο τον κόλπο του Άντεν. Όμως πειρατές υπάρχουν και δρουν και στα νερά της Κίνας, του Βιετνάμ, της Σιγκαπούρης, της Ινδονησίας, των Φιλιππίνων, του στενού της Μαλάκας, της Ταϊλάνδης, του Μπαγκλαντές, της Κεϋλάνης, της Ινδίας, του Πακιστάν, του Ομάν, της Βραζιλίας, σχεδόν όλης της Δυτικής Αφρικής κλπ. Ο Ινδικός Ωκεανός εμπορικά είναι μια νεκρή θάλασσα. Οι Σομαλοί έχουν φτάσει μέχρι και 1000 μίλια από τις ακτές τους. Οι Αιγύπτιοι έχουν πρόβλημα με την μείωση των διελεύσεων από το κανάλι του Σουέζ κλπ. Το πρόβλημα είναι διαπλανητικό και όσο δεν παίρνονται δραστικά μέτρα συνεχώς θα απλώνεται με συνέπειες άγνωστες που μπορούμε όμως να φανταστούμε. Προς το παρόν στην ουσία δεν γίνεται τίποτα αφού οι πειρατείες συνεχίζονται. Κάποια στιγμή που κανένα βαπόρι δεν θα φτάνει στον προορισμό του θα ξυπνήσουν αλλά θα είναι τόσο αργά όσο είναι και το θέμα των λαθρομεταναστών στην Ελλάδα. Άλυτο!
Αφού υπάρχουν βαπόρια στην κατοχή των πειρατών υπάρχουν και όμηροι. Προτάσεις δεν έχω για το πως θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα. Την ώρα όμως που μου επιτέθηκαν αν είχα τρόπο να τους σκοτώσω θα το έκανα με μεγάλη μου ευχαρίστηση αφού πρώτα τους βασάνιζα βγάζοντάς τους να νύχια, τους έκοβα πόδια και χέρια, τους έκοβα τη γλώσσα, τα αυτιά, τη μύτη και τελευταία τα μάτια. Μίσος πολύ μίσος!!!
Σε ευχαριστώ φίλε Χρήστο που διέθεσες ένα μέρος από τον πολύτιμο χρόνο σου για να μου εξηγήσεις τις απορίες που είχα. Πραγματικά δεν μπορώ να μπω στην ψυχολογία την δική σου την στιγμή εκείνη που έζησες από κοντά την πειρατεία. Τα συναισθήματα και οι σκέψεις πρέπει να ήταν ανάμεικτα. Να είσαι σίγουρος πως θα μπω στις ετικέτες που μου ανέφερες. Σε ευχαριστώ και πάλι.
Δημοσίευση σχολίου