Από τη μία οι πλοιοκτήτριες εταιρίες να «μην μπορούν να κάνουν τίποτα» και από την άλλη επίσης μία πολυεθνική δύναμη «που δεν την αφήνουν να κάνει τίποτα».
Κάπως έτσι «τοποθετούνται» αναλυτές του «φαινομένου» της πειρατείας που βαίνει ανεξέλεγκτο και για την τρέχουσα χρονιά.
Τα προσφάτως δημοσιοποιημένα στοιχεία στην ετήσια έκθεσή του ΒΜΙ, ότι δηλαδή οι πειρατικές επιθέσεις εναντίον πλοίων σε παγκόσμιο επίπεδο ήταν το 2010 περισσότερες σε σχέση με τα τελευταία επτά χρόνια και ο αριθμός των ομήρων που συνέλαβαν οι πειρατές έφθασε σε ύψη ρεκόρ, δεν αιφνιδίασαν κανένα.
Με το πλέον πρόσφατα ανακοινωθέν περιστατικό πειρατείας σε ελληνόκτητο πλοίο το τρέχον έτος για τους πειρατές έχει ξεκινήσει με τους καλύτερους οιωνούς για μία «αποδοτική» χρονιά σε έσοδα αφού εξακολουθεί αδύνατη μία «πολιτική λύση» στο μέγα ζήτημα που απασχολεί την παγκόσμια ναυτιλία.
Αντίστοιχα «αδύνατη» κατά τους αναλυτές είναι και μία «στρατιωτική λύση» αφού ως γνωστόν η πολυεθνική ναυτική δύναμη περιορίζεται στο να δρα αποτρεπτικά με την παρουσία της στην κρίσιμη θαλάσσια ζώνη και να απαντά, σύμφωνα με τους κανόνες εμπλοκής, μόνο όταν τα πυρά των επιχειρούντων πειρατών στρέφονται κατά των πολεμικών πλοίων.
Μόλις πρόσφατα το «αφεντικό» της MSC, δηλαδή της δεύτερης μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρίας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο GianluigiI Aponte «τοποθετήθηκε» στο μέγα θέμα «ενώνοντας ουσιαστικά τη φωνή του με εκείνους που ζητούν να τεθεί επί τέλους ένα τέλος στην όλη κατάσταση.
Όπως εύστοχα παρατηρούν αναλυτές, η ανάπτυξη των πειρατικών επιθέσεων πλέον αποτελεί τον πονοκέφαλο των ασφαλιστικών φορέων ανά τον κόσμο, δημιουργεί προβληματισμούς στα πληρώματα των πλοίων που διέρχονται της περιοχής ενώ ταυτόχρονα το φαινόμενο έχει οδηγήσει σε άνθιση εταιρίες που προωθούν συστήματα ηλεκτρονικά και άλλα με αποτρεπτικές δυνατότητες μη αιματηρές.
Από το TheSeaNation
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου