Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2010

ΕΝΑ ΔΡΑΜΑ: Από καπετάνιος...πειρατής

Αυξάνεται η ανησυχία για τον 63χρονο Έλληνα πλοίαρχο Γιώργο Σκαλίμη, ο οποίος μαζί με το 13μελές πλήρωμα του “Al – Nisral – Saudi” της πλοιοκτήτριας εταιρίας International Bunkering Company LTD (IBCO), απήχθη από Σομαλούς πειρατές στα στενά του Άντεν την 1η Μαρτίου.
Οκτώ μήνες μετά, ο 63χρονος πλοίαρχος, ο οποίος αντιμετωπίζει σοβαρές παθήσεις, συνεχίζει να κρατείται όμηρος κάτω υπό άθλιες συνθήκες υπό την συνεχή επιτήρηση τριάντα ενόπλων με Kαλάσνικοφ.
Μάλιστα σύμφωνα με τη σύζυγό του, με την οποία επικοινωνεί κάθε 15 μέρες για ένα λεπτό, υποχρεώνεται να οδηγεί τα σκάφη των Σομαλών στις πειρατικές επιθέσεις τους.
Όπως αναφέρει η ίδια, τα λύτρα που ζητούν οι πειρατές  έχουν δοθεί από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, αλλά για να εκταμιευθούν απαιτείται η υπογραφή του Σαουδάραβα βασιλιά, ο οποίος αρνείται.
Το επιχείρημα που επικαλείται η σαουδαραβική πλευρά είναι ότι δεν θέλουν να χρηματοδοτήσουν τρομοκράτες, δηλαδή τους Σομαλούς πειρατές.
Η παρέμβαση των ελληνικών αρχών στην υπόθεση κρίνεται απαραίτητη και άμεση καθώς όπως επισημαίνει η σύζυγος του πλοιάρχου, οι αρχές δεν έχουν πράξει ούτε τα απολύτως απαραίτητα για τον 63χρονο συριανό καπετάνιο, ο οποίος σημειωτέων στο συγκεκριμένο ταξίδι, εξυπηρετούσε ένα συνάδελφο, καθώς ο ίδιος είχε ολοκληρώσει την καριέρα του...

Από το TheSeaNation

Chrisgio: Δεν υπάρχουν λόγια, κουράγιο συνάδελφε!!!

4 σχόλια :

diaskronos είπε...

Πράγματι θέλει πολύ κουράγιο...Αυτό ειναι μπλέξιμο που λενε... να μη σου τύχη...
καλησπερα και καλή βάρδια καπετάνιο.
kiklonas

Χρήστος Γ. είπε...

Διάβασε στην ετικέτα ΠΕΙΡΑΤΕΙΑ το παρα λίγο δικό μου δράμα στο κόλπο του ADEN όπου στις 11 Νοεμβρίου 2008 είχα δυό ευτυχώς αποτυχημένες ένοπλες επιθέσεις από σομαλούς πειρατές, το ταξίδι μου στην Κενυα όπου κατέθεσα σαν μάρτυρας στο δικαστήριο των πειρατών που μου επετέτηκαν οι οποίοι έτυχε να συλληφθούν από Αμερικανικό πολεμικό αφού οι αφιλότιμοι είχαν το θράσσος να επιτεθούν και στο πολεμικό.

Και κάτι ακόμα. Αυτό το καιρό βρίσκομαι στο σπίτι μου στο Βόλο γι' αυτό καληνύχτα και όχι καλή βάρδια. Το "καλή βάρδια" θα τη περιμένω και θα την έχω ανάγκη όταν θα ξαναφύγω σε λίγο καιρό. Πάντως όπως και νάχει ευχή είναι και σ' ευχαριστώ.

OSTRIA είπε...

.......δεν ειναι η πρωτη φορα που ελληνας ναυτικος περναει τα πανδεινα ....ποσο μαλιστα αυτος στα χερια πειρατων...κατι παραπανω πρεπει να γινει απο την ελληνικη κυβερνηση....και γρηγορα!!!!!!!!την καλημερα μου.....

Χρήστος Γ. είπε...

Καλημέρα OSTRIA

Οι περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες στέλνουν τα πλοία τους από τη Νότιο Αφρική όπως όταν πριν πολλά χρόνια το Σουέζ ήταν κλειστό λόγω πολέμου. Το αποτέλεσμα είναι η αύξηση του κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων με αυτονόητες συνέπειες
Ο Ινδικός πάει να γίνει ένας νεκρός Ωκεανός. Η ακτίνα δράσης των πειρατών φτάνει μέχρι τις Μαλδίβες και τη Μαδαγασκάρη.
Η Αίγυπτος έχει αρχίσει να διαμαρτύρεται γιατί η μείωση της διέλευσης πλοίων από τη διώρυγα έχει επιφέρει αντίστοιχη μείωση των εσόδων.

Tίποτα δεν θα γίνει.

Όπως όλοι ξέρουμε λίγες εκατοντάδες μίλια από το Κόλπο του Άντεν, στον Περσικό Κόλπο, είναι εγκατεστημένη εδώ και χρόνια η μεγαλύτερη ναυτική δύναμη του πλανήτη για ευνόητους λόγους. Θα μπορούσαν να στείλουν περισσότερα πολεμικά στην περιοχή. Το μέλι όμως είναι στο πετρέλαιο.
Η πειρατεία αντιμετωπίζεται σαν παράπλευρη απώλεια του παγκόσμιου εμπορίου. Οι απώλειες καταμετρούνται υπό μορφή ποσοστών.
Ο συγκεκριμένος δυστυχής πλοίαρχος αποτελεί το 0,0000...000001% του προβλήματος, άρα δεν υπάρχει πρόβλημα.
Η Ελλάδα δεν μπορεί να κάνει και πολλά πράγματα. Το πρόβλημα είναι τεράστιο και παγκόσμιο. Τα περισσότερα πλοία βρίσκονται υπό σημαίες ευκαιρίας που επίσημα δεν ανήκουν πουθενά. Ποιος γνωρίζει και ασχολείται με πλοία πχ υπό σημαία Marshall Islands, Vanuatu, Liberia, Panama, Fiji κλπ. Όμως οι ψυχές που δουλεύουν σ’ αυτά ανήκουν κάπου είναι πολίτες συγκεκριμένων κρατών.

Η κουβέντα δεν έχει τέλος!

Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να αναδημοσιεύουμε τέτοιες ειδήσεις ώστε να τις κρατάμε ζωντανές μπας και κάποιοι ευαισθητοποιηθούν.

Εγώ το κάνω, κάντε το κι εσείς, ας το κάνουμε όλοι μας.

Ο φουκαράς πλοίαρχος είναι ένας από μάς ένας άνθρωπος της διπλανής πόρτας.

Ας πιέσουμε όπως μπορούμε.