Τετάρτη 9 Μαρτίου 2011

Απόπειρα πειρατείας σε ελληνόκτητο πλοίο, 04-03-2011

Εφιαλτικές στιγμές έζησαν τα μέλη του πληρώματος του δεξαμενόπλοιου Aegea, όταν πειρατές αποπειράθηκαν να το καταλάβουν, σε θαλάσσια περιοχή 300 ναυτικών μιλίων μακριά από το Ομάν. Το δεξαμενόπλοιο, στο οποίο επέβαιναν 27 άτομα, μεταξύ των οποίων 10 Έλληνες και 3 Βρετανοί, δέχθηκε επίθεση δύο φορές από οκτώ ενόπλους που επέβαιναν σε αλιευτικό σκάφος.
Οι πειρατές πυροβόλησαν και έριξαν ρουκέτες εναντίον τους πληρώματος, μία εκ των οποίων έπεσε στο κατάστρωμα του δεξαμενόπλοιου, χωρίς ευτυχώς να εκραγεί. Κανείς εκ των επιβαινόντων στο δεξαμενόπλοιο δεν τραυματίστηκε, ενώ οι τρεις Βρετανοί αποτελούσαν ομάδα ασφαλείας του πλοίου. Ο καπετάνιος του Aegea με κατάλληλους ελιγμούς κατάφερε να αποφύγει τελικά τους πειρατές.
Το πλοίο είχε αναχωρήσει από την Ινδία για το Σουέζ, κενό φορτίου και ανήκει στην εταιρεία ελληνικών συμφερόντων Chandris (Hellas) INC.
Για το περιστατικό έχει ενημερωθεί ο θάλαμος του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας καθώς και η ευρωπαϊκή δύναμη κατά της πειρατείας.

Chrisgio
Το περιστατικό μου θυμίζει τη δική μου περιπέτεια στις 8 Νοεμβρίου του 2008.
Διπλή ένοπλη επίθεση μέσα στην ίδια μέρα, περίπου στο ίδιο σημείο, με εκατοντάδες σφαίρες ΜΟΝΟ! Για δες που φτάσαμε να λέμε ΜΟΝΟ ΣΦΑΙΡΕΣ, αφού αυτοί εδώ οι χριστιανοί φάγανε και ρουκέτες άσχετα αν δεν έσκασαν, ΕΥΤΥΧΩΣ, γιατί το πλοίο ήταν δεξαμενόπλοιο και θα είχαμε τραγωδία. Καταλαβαίνω τι τράβηξαν γιατί είμαι ένας από αυτούς και για να νοιώσεις τι συμβαίνει εκεί κάτω πρέπει να το έχεις ζήσει.
Είχαν βέβαια Βρετανούς κομάντος αλλά δεν πρέπει να έκαναν πολλά πράγματα κι αυτοί. Δεν ξέρω αν έχουν το δικαίωμα να ρίχνουν στο ψαχνό. Αν δεν το έχουν, τότε αυτό οι πειρατές σίγουρα το ξέρουν, τους γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια και το «γιούργια» προχωράει κανονικά.
Διαβάζω ότι ο καπετάνιος με κατάλληλους ελιγμούς κατάφερε να αποφύγει τελικά τους πειρατές. Θεωρώ μύθο τη φράση «κατάλληλους ελιγμούς».
Στην πρώτη επίθεση τόλμησα να το κάνω κι εγώ. Το μόνο που πέτυχα ήταν να μειώσω την ταχύτητα του πλοίου και να μας φτάσουν γρηγορότερα. Στη δεύτερη δεν το επιχείρησα αλλά και πάλι μας έφτασαν. Τύχη και το Θεό μαζί σου πρέπει να έχεις μόνο. Τα φορτηγά πλοία με ταχύτητες της τάξεως των 12-13 & 14 κόμβων όταν δέχονται την επίθεση είναι έρμαια των πειρατών. Δεν έχουν την παραμικρή ελπίδα να μην τα φτάσουν με τα σκιφ των 22 κόμβων. Μόνο η παρουσία της ναυτικής πολεμικής δύναμης και τα ελικόπτερα, μπορούν να τους αναγκάσουν να παραιτηθούν της προσπάθειας να καταλάβουν το πλοίο, όπως επίσης η κατασκευή του σκάφους, το ύψος των εξάλων και η μεγάλη ταχύτητα που όμως, δυστυχώς, διαθέτουν μόνο τα πλοία containers.
Μου κάνει τρομερή επίσης εντύπωση η επιμονή πολλών πλοιοκτητών να περνάνε τα πλοία τους από την καταραμένη  θάλασσα. Το κέρδος πρέπει να έχει κι αυτό τα όριά του. Υπάρχει και το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας κύριοι αν το έχετε ξεχάσει!
Κλείνοντας θέλω να αναφερθώ στην ονομασία του Υπουργείου.
«Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας», λέει!
Ξέρετε κάτι ρε νούμερα του κερατά;
Ο τεράστιος αριθμός πλοίων ελληνικών συμφερόντων που καθιστούν την Ναυτιλία μας πρώτη δύναμη στο κόσμο αλλά και των Ελλήνων ναυτικών που τα επανδρώνουν δεν σας επιτρέπει να το ευτελίζετε. Οι αρμοδιότητές του δεν περιορίζονται μόνο στους ψαράδες και το Αιγαίο, είναι παγκόσμιες. Αν δεν μπορείτε να του δώσετε το όνομα που αντικατοπτρίζει το σήμερα δώστε του τουλάχιστον το παλιό του δοξασμένο όνομα.
«Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας».

1 σχόλιο :

Leo Kastanas είπε...

ρεπορτάζ από τη γέφυρα και σωστές επισημάνσεις. Γεια σου καπετάνιο