Τρίτη 7 Μαΐου 2019

... προς το Lanshan, κείμενο & εικόνες Νο9

Ο «φίλος» μου οδηγός έμεινε για ελάχιστα δευτερόλεπτα ακίνητος με τα χέρια του πάνω στο τιμόνι σαν να προσπαθούσε στα γρήγορα να ξεκουραστεί, αποκαμωμένος από το ταξίδι. Τεντώθηκε, άνοιξε την πόρτα και κατέβηκε. Ταυτόχρονα εκεί δίπλα η πόρτα ενός ολοκαίνουριου μαύρου VW Passat άνοιξε κι ένας ακόμα κινέζος βγήκε από την πόρτα του οδηγού. Κάτι είπαν αναμεταξύ τους κι αμέσως ο «δικός» μου ήρθε προς το μέρος μου και κάνοντάς μου νόημα να κατέβω προχώρησε προς το πορτ-μπαγκάζ. Ήταν φανερό ότι το ταξίδι με τον «ματρακά» είχε τελειώσει.
Κατέβασε τα πράγματά μου και χωρίς πολλά-πολλά, νοήματα και «διαταγές» τα φόρτωσε παρέα με τον άλλον στο «επώνυμο» αυτή τη φορά, αυτοκίνητο. Τελειώνοντας το φόρτωμα μου γύρισε τον… του - του γύρισα κι εγώ τον δικό μου - καβάλησε τον βαν του κι εξαφανίστηκε.
Ο οδηγός του Volkswagen, νέος ηλικιακά και γνώστης της αγγλικής μπήκε στο αυτοκίνητο και χαμογελαστός μου έκανε νόημα να μπω κι εγώ. Το χαμόγελο στους ασιάτες δεν θεωρείται οπωσδήποτε εγκαρδιότητα. Αμίλητος κάθισα στη θέση του συνοδηγού. Το καινούριο Passat όπως το περίμενα και μάλιστα μετά το κινέζικο βαν, ήταν σαν τη μέρα με τη νύχτα.
Γκάζωσε και ξεκινήσαμε για το Lanshan.
-Ωραία τα γερμανικά αυτοκίνητα! Πολύ καλό το Passat.
-Δεν είναι γερμανικό. Εδώ στη Κίνα κατασκευάζεται.
-Εντάξει αλλά γερμανικής τεχνολογίας αυτοκίνητο είναι! Όχι κινέζικό… είπα απαξιωτικά.
-Οκ δεν είναι κινέζικό, είπε ελαφρώς πειραγμένος.
-Δεν υπάρχει σύγκριση με τα κινέζικα!
-Ναι, είπε ξερά.
Πολύ θα το ήθελε κινέζικο αλλά ήξερε ότι απείχε από την ώρα που τα αυτοκίνητά τους θα συγκρίνονταν με ένα Volkswagen. Ήταν ωστόσο ο στόχος τους τον οποίον αργά ή γρήγορα θα τον πετύχουν! Ήδη τα Huawei χτυπάνε στα ίσια Samsung και Apple, γιατί όχι να γίνει τοίδιο και στα αυτοκίνητα!...
Σιωπή μερικών δευτερολέπτων!
-Πόσο απέχει το Lanshan από δω;
-Είναι κοντά, περίπου μια ώρα.
Ήταν ο ντόπιος ατζέντης, 32 ετών, παντρεμένος.
-Ένα παιδάκι, ε; ρώτησα.
-ΕΝΑ ΜΟΝΟ, απάντησε γελώντας.
Στην Κίνα αν τολμήσεις το δεύτερο παιδί τιμωρείσαι με πρόστιμα και φόρους. Ένας τρόπος της κινέζικης κυβέρνησης να σταματήσει το ακατάσχετο γεννοβόλημα.
Άλλος κόσμος!
-Το καράβι έχει έρθει; είναι στο λιμάνι;
-Όχι, είναι στο αγκυροβόλιο. Ίσως αύριο!
-Δηλαδή τώρα πάμε στο ξενοδοχείο;
-Ναι.
-Κοίταξε να είναι καλό!
-Καλό είναι! Απάντησε.
«Ας ελπίσουμε» είπα μέσα μου.

Συνεχίζεται…

Chrisgio

Δεν υπάρχουν σχόλια :