Κατά το ταξίδι μας προς την Recalada από την Νότιο Αφρική κρατούσαμε σταθερή πορεία 271 μοιρών.
Όταν όμως πρόκειται να κάνεις το ίδιο ταξίδι από την ανάποδη δεν έχεις παρά να κάνεις στροφή 180 μοιρών.
Προσοχή όχι στροφή 360 μοιρών, έτσι; Αυτά είναι αριστερο-πρωθυπουργικά ανώτερα μαθηματικά.
Κάνουμε λοιπόν την αφαίρεση 271-180, το αποτέλεσμα το χαράσσουμε πορεία στο χάρτη και από κει στην πυξίδα. Κάπως έτσι απλά ταξιδεύουν τα καράβια.
Η πλώρη μας στο Cape Agulhas της Νοτίου Αφρικής. Πορεία 091 μοί-ρες, ανατολική. Η διαφορά
του γεω-γραφικού πλάτους μεταξύ Recalada και Necochea δίνει αυτή την μικρή διαφορά της πορείας, 089 αντί για 091
μοίρες
Ο καιρός χωρίς να είναι εντελώς στα καλά του θα μπορούσε να χαρα-κτηριστεί καλός. Αρχές Οκτωβρίου και ο Χειμώνας είχε αρχίσει να δίνει χώρο στην Άνοιξη. Σαν τις αντίστοι-χες πρώτες μέρες του Απριλίου του Βορείου Ημισφαιρίου. Καμιά σχέση με αυτά που αντιμετωπίζαμε στην δυτική πορεία μας προς την Αργε-ντινή.
Στις 14 Οκτωβρίου 2014 αρχίσαμε πάλι να κόβουμε φέτες τον πλανήτη. Φτάνοντας σε γεωγραφικό μήκος 000 μοίρες αλλάξαμε ημισφαίριο, από το δυτικό στο ανατολικό ενώ δεκαεφτά μέρες μετά την έναρξη του ταξιδιού στις 19 του μηνός, κάπου εκεί ανοιχτά της Νοτίου Αφρικής γυρίσαμε σε πορεία ανατολική-βορειοανατολική, 065 μοιρών.
Με τον καιρό εδώ και μερικές μέρες να έχει αρχίζει να μας τα χαλάει ελαφρώς, αφήσαμε πίσω μας το Cape Agulhas, το νοτιότερο άκρο της Αφρικής. Καθώς αγκαλιάζαμε τα παράλιά της, το ομώνυμο ρεύμα Agulhas Current άρχισε να μας επηρεάζει. Συνέχιζε να μας εναντιώνεται για μερικές ακόμα μέχρι που την αποχωριστήκαμε για χάρη της Νότιας Μαδαγασκάρης.
Όμως ρετάλι του South Equatorial Current που είχε ξωκείλει από το κύριο σώμα του μας αντελήφτηκε και σε συνδυασμό με το μεγάλο το swell πήραν τα ηνία της ταλαιπωρίας και της καθυστέρησης! Είχαμε καθηλωθεί σε χαμηλές ταχύτητες. Η Μαλαισία φαινόταν αρκετά μακριά κι εμείς αρχίσαμε να ρίχνουμε κλεφτές ματιές στην κατανάλωση/αυτονομία του πλοίου. Δεν υπήρχε πρόβλημα, αλλά οι ασκήσεις επί χάρτου λαμβάνοντας υπ’ όψιν ακραία σενάρια δεν βλάπτουν.
25-26-27 Οκτωβρίου βρισκόμασταν νότια των Reunion και Mauritius (Άγιος Μαυρίκιος) Islands. Ανήμερα της 28ης Οκτωβρίου και αυτά τα νησιά είχαν μείνει πίσω μας και αριστερά. Το ρεύμα είχε εξασθενίσει και η ταχύτητα είχε βελτιωθεί.
Πλησιάζαμε τα όρια της Piracy High Risk Area του Ινδικού Ωκεανού. Η πορεία ανάλογη προς 058 μοίρες εκτός της επικίνδυνης περιοχής έστω και τόσο μακριά από τη Σομαλία. Φύλαγε τα ρούχα σου να ‘χεις τα μισά.
Τίποτα δεν υπήρχε πια ανάμεσα στο πλοίο και το βόρειο άκρο της Σουμάτρας, κανένα εμπόδιο. Μόνο ο κακός καιρός, που δεν φαινόταν πιθανή η εμφάνισή του, θα μπορούσε να χαλάσει την ήρεμη ζωή μας. Τα μουσόνια είχαν ξεθυμάνει δίνοντάς μας ραντεβού για την επόμενη χρονιά.
Θαυμάσιες μέρες διαδέχονταν υπέροχες ρομαντικές νύχτες και φεγγάρια... αυστηρώς ακατάλληλα για ναυτικούς.
Ναυτική ζωή!... Η ζωή ανάποδα!...
Θαυμάσιες μέρες διαδέχονταν υπέροχες ρομαντικές νύχτες και φεγγάρια... αυστηρώς ακατάλληλα για ναυτικούς.
Ναυτική ζωή!... Η ζωή ανάποδα!...
Από μέρες περιμένοντας την εθνική γιορτή καταστρώναμε «σχέδια» πώς να την περάσουμε, αργία γαρ! Κι αφού η παρέλαση δεν ενδείκνυται σε πλοίο με 16 άτομα πλήρωμα από τους οποίους οι 9 είναι αλλοδαποί, καταλήξαμε σε ένα πλούσιο μπάρμπεκιου στην πρύμη του πλοίου! Όταν με είδαν να ανάβω τσιγάρο, κάνοντας πλάκα εγώ ένας φανατικός αντικαπνιστής, έτρεξαν να βγουν φωτογραφία μαζί μου. Σπάνιο φαινόμενο άξιο απαθανάτισης! Έτσι απλά κύλησε αυτή η μέρα με κουβέντα, ρεμπέτικα και μπύρες ελεγχόμενης ποσότητας.
(Το κείμενο που ακολουθεί, ίσως την ημέρα της ανάρτησής του να μοιάζει άκαιρο και κρύο αστείο, ίσως όχι. Η πραγματικότητα θα αποφανθεί για την συγκρότηση των σκέψεών μου για το μέλλον που ήδη είναι εδώ. Γράφτηκε τις ημερομηνίες που αναφέρονται στις ναυτικές μου αφηγήσεις και χωρίς να έχω την ικανότητα Νοστράδαμου. Το αφήνω λοιπόν όπως ήταν την ημέρα που το έγραψα και στην κρίση του καθενός. Το κάτι παραπάνω είναι μόνο αυτή η πρόσθετη παράγραφος.)
*****
«Επίσημοι» με τις ανούσιες βλακώδεις δηλώσεις τους στο καράβι δεν υπήρξαν, όπως επίσης ΠΑΜΕ, ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, ΚΚΕ κλπ, οπότε ούτε φάσκελα ούτε «γαλλικά», ούτε επεισόδια! Εκείνο που με λυπεί, με παραξενεύει, με προβληματίζει και μου δημιουργεί ανησυχητικές υποψίες είναι ότι εξακολουθεί να βρίσκεται σ’ αυτή την κατηγορία και ο ΣΥΡΙΖΑ, αξιωματική αντιπολίτευση, ων. Δεν έχει καταλάβει ακόμα τη θέση του στο πολιτικό τοπίο.
Σκούζει, ουρλιάζει, χτυπιέται ανοήτως, σα να μην καταλαβαίνει τι τον περιμένει! Εκτός πραγματικότητος σχοινοβατεί σε ασύλληπτα ύψη έχοντας πλήρη άγνοια κινδύνου. Ανυπομονώ να τον ακούσω να απολογείται στους γίδο-ψηφοφόρους του για όλα αυτά που τάζει όταν γίνει κυβέρνηση, γιατί θα γίνει!
Που είσαι Αντρέα μου, πρωτοπόρε του λαϊκισμού, επιστήμονα/παραγωγέ λάσπης και πολιτικού δηλητηρίου, να δείξεις πάλι το δρόμο της επίπλαστης ευημερίας!
Ποιος Μισσισσιππής και ποιος Αμαζόνιος, ποιο ορμητικό ποτάμι θα τον πάρει σβάρνα και τον πνίξει από τις πρώτες μέρες της εξουσίας του.
---------------
Δεν παρακολουθώ τις παρελάσεις όταν βρίσκομαι στην πατρίδα! Δεν έχω άποψη για το αν πρέπει να γίνονται, δεν με νοιάζει, ίσως και να μην είμαι τόσο πατριώτης! Ωστόσο προς το παρόν τις αποδεχόμαστε.
Από την άλλη αν το δει κανείς, τα παιδιά μας σήμερα δεν είναι σε θέση να ξεχωρίσουν το 1821 από το 1940! Τα περισσότερα ανιστόρητα ακόμα και στα βασικά γεγονότα που σημάδεψαν αυτό το τόπο!
Είμαι όμως κάθετα αντίθετος στις μούντζες και τις ύβρεις. Μπορεί οι σημερινοί αξιωματούχοι αυτού του τόπου, πλην ελαχίστων, να μην αξίζουν τη θέση που κατέχουν, αλλά την ώρα της παρέλασης, δεν αποτίουμε φόρο τιμής στα πρόσωπά τους αλλά στους θεσμούς και σ’ αυτούς που την αξίζουν. Το ότι τους αντιπροσωπεύουν την ευθύνη την φέρουμε αποκλειστικά εμείς! Η ψήφος μας τους επιτρέπει να στέκονται στις εξέδρες των επισήμων!
Δεν ξέρω αν η μέρα στην Ελλάδα εξελίχθηκε με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Εμείς πάντως λίγο μετά τις 2 το μεσημέρι είχαμε πάει για τη μεσημβρινή σιέστα.
*****
Οι μέρες περνούσαν και το ημερολόγιο έγραφε 1η Νοεμβρίου 2014, ένας πλήρης μήνας εν πλω και το ταξίδι σε εξέλιξη. Είχαμε αφήσει προ πολλού πίσω μας και το νησάκι Rodriguez, δηλαδή τα ανατολικά υπόλοιπα του συμπλέγματος των Reunion και Mauritius. Σε παράλλαξη και απόσταση 440 μιλίων βορειοδυτικά το Chagos Archipelagos όπου και το νησάκι Diego Garcia με την γνωστή βρετανική βάση που ελέγχει όλον τον Ινδικό Ωκεανό.
Συνεχίζεται…
Chrisgio
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου