ΕΝ ΟΙΚΩ!...

Τετάρτη, 6 Μαρτίου 2013

Δαυίδ εναντίον Γολιάθ…εν πλω

Σε ένα πρωτοφανές και ομολογουμένως εντυπωσιακό ατύχημα, κατέληξε μια σύγχρονη κόντρα δύο καπετάνιων εν πλω.
Όπως μπορείτε να δείτε στο βίντεο, το τουρκικών συμφερόντων και με σημαία νησιών Μάρσαλ φορτηγό πλοίο «M/V Beks Halil», μήκους 192 μέτρων, συγκρούστηκε στα Στενά της Σιγκαπούρης, με ένα άλλο φορτηγό πλοίο κατά πολύ μικρότερό του.

 Από το TheSeaNation


Εγώ θα συμπλήρωνα:
Ανόητοι, εγωιστές, άναυτοι, όλα μαζί;
Σίγουρα πολύ επικίνδυνοι!

Στον καπετάνιο του τουρκικού πλοίου έχω να του πω:

«Μάλτα γιοκ»

Chrisgio

8 σχόλια :

  1. Το είδα εχθές και έψαχνα τρόπο να σας το δείξω.
    Αλήθεια, πόσο επικίνδυνοι είναι; Είναι απίστευτο! Και δε φτάνει που κάνουν και κόντρες,άρχισαν και τις σφήνες με αποτέλεσμα αυτό που παρακολουθήσαμε. Αλήθεια, θα μπορούσε να γείρει στο πλάι το μικρό φορτηγό αν είχε λίγα μίλια παραπάνω το μεγάλο;
    Δε σκέφτηκαν τίποτα;
    Έχετε γίνει μάρτυρας παρόμοιων περιστατικών στην πολυετή καριέρα σας;
    Και κάτι τελευταίο : με το Μάλτα γιοκ τι εννοείτε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι κόντρες. Άλλωστε τι κόντρες να κάνουν βαπόρια με ταχύτητες γύρω στα 12 με 13 κόμβους.
      Μαλακία είναι!
      Το μικρό πλοίο θα μπορούσε να είχε βυθιστεί.
      Έχω κατά κάποιο τρόπο εμπλακεί σε τέτοια περίπτωση, επίσης στη Σιγκαπούρη, μόνο που εγώ ήμουν στη θέση του μικρού πλοίου του βίντεο αλλά με πολύ μεγαλύτερο πλοίο από το μεγάλο του βίντεο.
      Το μεγάλο πλοίο είναι Supramax, γύρω στα 190 μέτρα μήκος και 32 πλάτος. Έχω κάνει και σε τέτοιου τύπου πλοία.
      Το πλοίο μου ήταν τύπου PANAMAX 230 μέτρα μήκος και 32 πλάτος αλλά και το άλλο επίσης ήταν του ίδιου τύπου.
      Δεν φτάσαμε στο σημείο να συγκρουστούμε - είχε πλησιάσει στο μισό μίλι με «άγριες διαθέσεις» - και βλέποντάς να έρχεται κατά πάνω μου, εγκαίρως έστριψα δεξιά για να μην πέσει πάνω μου και συγχρόνως ήρθα σε επαφή μαζί του μέσω VHF, τον «ξύπνησα» και του έριξα τα σχετικά μπινελίκια που τα ζητούσε ο οργανισμός του. Έκοψε ταχύτητα, έστριψε αριστερά και απομακρύνθηκε. Κινέζος στην εθνικότητα. Ότι πιο επικίνδυνο μπορείς να συναντήσεις στη θάλασσα όσον αφορά πληρώματα που επανδρώνουν καράβια.

      Όσο για το «ΜΑΛΤΑ ΓΙΟΚ» διάβασε εδώ:

      http://www.onalert.gr/stories/Malta_giokMia_frash_poy_shmadepse_to_toyrkiko_PNH_istoria_ths

      Κατά κάποιο τρόπο δείχνει την ανεπάρκεια των Τούρκων σαν ναυτίλοι.

      Διαγραφή
    2. Πωπω αν ήταν γκαζάδικο δε θέλω καν να σκέφτομαι τι θα γινόταν..
      Μιλάμε ότι έχετε χειριστεί τιτάνες, μπράβο σας!Και φοβερή αντίδραση στο δικό σας περιστατικό, μαρτυρά άνθρωπο έμπειρο, με μυαλό και αίσθημα ευθύνης! Όχι ότι περίμενα αυτό για να το διαπιστώσω! Είμαι υπερήφανος για εσάς και ας μη σας γνωρίζω προσωπικά!
      Πάντως όσες φορές κι αν το δω το βιντεο, αυτό που είπατε κι εσείς έχω σαν απορία : Γιατί ο καπετάνιος του προπορευόμενου πλοίου δεν προστάτεψε το καράβι και κυρίως το πλήρωμά του;;;; ΑΝ είναι δυνατόν!
      Συμφωνώ έχει σαν αν λέμε προτεραιότητα αλλά ποιός νοιάζεται όταν φτάνει η κατάσταση σε τέτοιο σημείο;
      Όσο για το Μάλτα γιοκ; Ακόμα γελαώ!
      Να είμαστε καλά και μακριά από ηλίθιους!

      Διαγραφή
    3. Σαν και μένα υπάρχουν πολλοί!
      Μην τρελέναισαι μαζί μου!
      Τη δουλειά μου κάνω.
      Απλώς εγώ δημοσιεύω τη ναυτική μου ζωή!

      Διαγραφή
  2. καπετάνιε το είχα δει και έπαθα
    για πες ποιος έκανε την στραβή ;
    το μικρο πως έστριψε έτσι με τις μπάντες πήγε !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με βάση τον Δ.Κ.Α.Σ. (Διεθνής Κανονισμός Αποφυγής Συγκρούσεως στη Θάλασσα) το καταφθάνον πλοίο έχει την ευθύνη.
      Αυτό είναι που πρέπει να χειρίσει!
      Δηλαδή, στο βίντεο, το μεγάλο πλοίο φέρει την ευθύνη.
      Αυτό όμως δεν απαλλάσσει το καταφθανόμενο από την ευθύνη, με την λογική ότι αφού βλέπεις ότι κάποιος έρχεται κατά πάνω σου πρέπει να αντιδράσεις.
      ΠΧ δεν μπορεί να είσαι κρουαζερόπλοιο με 2000 επιβάτες και να μην κουνηθείς επειδή πρέπει να χειρίσει το άλλο βαπόρι και να πάρεις στο λαιμό σου τόσους ανθρώπους. Είσαι υποχρεωμένος να προστατεύσεις το καράβι σου.
      Η υπόθεση θα πάει στα δικαστήρια και να είσαι σίγουρος ότι η ευθύνη δεν θα πέσει 100% στο μεγάλο πλοίο. Θα χρεωθούν και τα δύο πλοία ευθύνη. Όχι κατά το ήμισυ αλλά ούτε και 100% στον έναν.

      Το μικρό πλοίο δεν έστριψε. Το πήρε σβάρνα το μεγάλο.
      Υπάρχουν περιπτώσεις μεγαλύτερων πλοίων που πήραν κυριολεκτικά από κάτω μικρότερα πλοία που πήγαν αύτανδρα.
      Τραγωδίες!

      Διαγραφή
    2. Ευτυχώς που επρόκειτο για φορτηγά πλοία και όχι για Γκαζάδικα (Δεξαμενοπλοια) ή Αεράδικα (LNG, Liquid Neutral Gas) πλοία!

      Διαγραφή
  3. Αυτοί που λένε ότι η βλακεία είναι ανίκητη, έχουν απόλυτο δίκιο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κακόβουλα, υβριστικά, ειρωνικά σχόλια διαγράφονται.
Τα greeklish δεν τα αντέχω. Θεωρώ ότι προσβάλλουν την αισθητικη της πλούσιας Ελληνικής Γλώσσα μας και διαγράφονται ακόμη κι αν είναι ενδιαφέροντα.
Δεν είμαι επαγγελματίας του είδους και γράφω γιατί νοιώθω όμορφα μ΄αυτό που κάνω. Έτσι δεν θα αφήσω κανένα να μου χαλάσει το κέφι μου.
Ο ευπρεπής διάλογος όμως με συναρπάζει και τον επιδιώκω.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...