Είμαι 17 δίνω φέτος(τον Ιούνιο του 2020) πανελλήνιες από ΓΕΛ για να μπω στην ακαδημία εμπορικού ναυτικού αλλά δεν ξέρω ποια σχολή να επιλέξω μετά τον Ασπρόπυργο (έστω ότι δεν περάσω στην πρώτη επιλογή ) μπορείτε να μου πείτε τις σχολές που θεωρείται καλές . ΥΓ,πολύ ωραία σελίδα.
Σε όποια και να πας το ίδιο είναι! Όποια και να διαλέξεις τελικά στη θάλασσα θα σε στείλει. Εκεί που θα γίνεις κανονικός ναυτικός, στο καράβι. Μη νοιάζεσαι και κοίταξε απλώς να περάσεις. Όλα τα άλλα θα πάρουν το δρόμο τους. Μόνο πρόσεξε, πριν αποφασίσεις να κάνεις αυτή τη δουλειά να το σκεφτείς πολύ καλά. Δεν είναι εύκολο επάγγελμα, σκληρό, μοναχικό, κουραστικό σωματικά και κυρίως ψυχικά!... Καλή επιτυχία στη ζωή σου ότι κι αν κάνεις!...
Aρκετό χρονικό διάστημα έχεις να γράψεις κάπτεν Χρήστο.Εύχομαι να είσαι πάντα καλά.Υπάρχει και μια ομάδα στο faceboook,με τίτλο Θάλασσα - Ναυτιλία - Ναυτικοί - Πλοία,δεν ξέρω εαν είσαι μέλος,την ακολουθώ και φαίνεται ενδιαφέρουσα.Να σαι πάντα καλά.Αντρέας.
Καπτα Χρήστο καλημέρα. Θεωρείς ότι είναι αργά για έναν 27χρονο να πάει σε ΑΕΝ και να ακολουθήσει το ναυτικό επάγγελμα? Συγχαρητήρια για το μπλογκ. Είναι πολύ όμορφο και να το συνεχίσετε!
Δεν είναι και η καλύτερη ηλικία. 27ηλικία+5σχολή, θα είσαι 32 ετών όταν θα ξεκινήσεις χωρίς να υπολογίζω το στρατιωτικό (φαντάζομαι ότι το έχεις τελειώσει). Σε αυτή την ηλικία αρκετοί ναυτικοί είναι υποπλοίαρχοι ή Β'Μηχανικοί για να μη πω Πλοίαρχοι ή Α'Μηχανικοί. Όμως ποτέ δεν είναι αργά! Αν το θες πολύ ή δεν έχεις τίποτα καλύτερο να κάνεις μπορείς να το τολμήσεις. Θα επαναλάβω αυτά που έχω γράψει παραπάνω σε άλλο φίλο: "Μόνο πρόσεξε, πριν αποφασίσεις να κάνεις αυτή τη δουλειά να το σκεφτείς πολύ καλά. Δεν είναι εύκολο επάγγελμα, σκληρό, μοναχικό, κουραστικό σωματικά και κυρίως ψυχικά!... Καλή επιτυχία στη ζωή σου ότι κι αν κάνεις!..." Εύχομαι τα καλύτερα!
Κλείνοντας σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια για το "εξάντα" μου!...
Σας είχα γράψει και τον Σεπτέμβρη σας γράφω και τώρα γιατί έχω κάποιες απορίες και δεν έχω βρει κανέναν(από κοντά) ναυτικό να τον ρωτήσω μιας και δεν γνωρίζω άνθρωπο που να εργάζεται στην θάλασσα ενώ και εγώ είμαι παντελώς άσχετος με το επάγγελμα και δεν γνωρίζω στην ουσία τίποτα. Πανελλήνιες δίνω 17 στα 18 είμαι και έχω τις εξής απορίες. Οι κατηγορίες πλοίων που μπορεί να εργαστεί κάποιος στα υπερπόντια ποιες είναι και πως τις επιλέγεις δηλαδή ποια είναι τα κριτήρια και τι ιδιαιτερότητες έχουν; Γιατί από όσους μπαίνουν στις σχολές τις τελειώνει μόνο το 33 επί τοις εκατό και από αυτούς μετά συνεχίζουν λίγοι; Πόσους μήνες θεωρητικά μπορεί να ταξιδεύει κάποιος δηλαδή αν θες μπορείς να κάνεις και 9 μήνες μπάρκο ή η εταιρεία σε καθοδηγεί και σου λέει υποχρεωτικά 6(όπως οι περισσότεροι ναυτικοί κάνουν). Στην εταιρεία που θα είσαι έχει διαφορές ή όλες είναι ίδιες και παντού υπάρχει η ίδια φιλοσοφία και λογική ασχέτως του μεγέθους και του ονόματος; Πόσους μήνες χρειάζεσαι θαλάσσια υπηρεσία για να φτάσεις Α cpt,eng (έχω διαβάσει 60 από ένα site αλλά 60 καθαροί μετά τον στρατό και την σχολή ενώ ένα άλλο έλεγε 36 που μου φαίνονται πάρα πολύ λίγοι 36 μήνες). Το να βρεις εταιρεία είναι δύσκολο δηλαδή έχω διαβάσει ότι στα εκπαιδευτικά ταξίδια στις σχολές δυσκολεύονται να βρούνε ενώ και όταν τελειώσεις σχολή και στρατό είναι και πάλι δύσκολο αυτό ισχύει; Ακόμη, το πετρέλαιο πάει να γίνει η τελευταία πηγή ενέργειας στον πλανήτη πόσο έξυπνο είναι να επιλέξω tanker(δεξαμενόπλοια)όταν σε 20 χρόνια μπορεί να μην υπάρχει για μεταφορά το πετρέλαιο; Πόσο διάβασμα θέλει δηλαδή γράφουν διάφοροι ότι μαθαίνεις μέσα από την δουλειά άλλοι ότι αυτό δεν είναι αλήθεια τελικά τι ισχύει; Από προσόντα σε γλώσσες τι χρειάζεται να έχει εγώ ένα lower έχω δεν μπορώ να πω ότι τα μιλάω φαρσί αλλά επικοινωνώ. Εσείς ας πούμε που είστε στα bulk carriers γιατί τα επιλέξατε τι είδατε ότι έχουν παραπάνω από τα cargo και τα tanker; Γιατί πλέον σαν επάγγελμα όλοι το δείχνουν να μοιάζει τόσο εύκολο και κυριλέ δηλαδή, τα ναυτιλιακά site(και γενικά οι ειδικοί που μιλάνε σε βίντεο ενώ μόνο ναυτικοί δεν είναι) λένε έμμεσα πως η επιτυχία είναι δεδομένη και τα λεφτά με το τσουβάλι ενώ υπάρχουν και λύσεις στην στεριά αν δεν αντέχεις να μπαρκάρεις σαν να σου λέει ''από εδώ η πόρτα της επιτυχίας και αν δεν σου αρέσει θα δουλέψεις σε γραφείο και στα 30 σταμάτα και ζήσε ενώ στα 50 θα είσαι με cayenne'' εγώ έτσι το εκλαμβάνω σαν κάτι ρόδινο, όλα αυτά δεν είναι λίγο έως πολύ μαλακωμένα δηλαδή άμα ήταν τόσο βέβαια όπως τα δείχνουν όλα τότε δεν θα έπρεπε η σχολή να είχε βάση 18.000 μόρια και το πολυτεχνείο 10.000; Τέλος, τι είναι αυτό που ας πούμε θα σε κάνει να προχωρήσεις και να μην σε πετάξει έξω το επάγγελμα όπως τόσους και τόσους; Συγγνώμη αν έγινα κουραστικός απλώς είναι κάποιες βασικές ερωτήσεις που έχω και δεν έχω βρει κανέναν να μου τις απαντήσει που να έχει άμεση σχέση με την θάλασσα... Ευχαριστώ.
Σου απαντώ όσο μπορώ πιο αναλυτικά γίνεται. ------------------------------------------- Σας είχα γράψει και τον Σεπτέμβρη σας γράφω και τώρα γιατί έχω κάποιες απορίες και δεν έχω βρει κανέναν (από κοντά) ναυτικό να τον ρωτήσω μιας και δεν γνωρίζω άνθρωπο που να εργάζεται στην θάλασσα ενώ και εγώ είμαι παντελώς άσχετος με το επάγγελμα και δεν γνωρίζω στην ουσία τίποτα. Πανελλήνιες δίνω 17 στα 18 είμαι και έχω τις εξής απορίες. -------------------- • Οι κατηγορίες πλοίων που μπορεί να εργαστεί κάποιος στα υπερπόντια ποιες είναι και πως τις επιλέγεις δηλαδή ποια είναι τα κριτήρια και τι ιδιαιτερότητες έχουν; • Υπάρχουν πολλές κατηγορίες και υποκατηγορίες ποντοπόρων πλοίων. Οι κυριότερες είναι: 1. Dry Cargo (Ξηρού φορτίου, Ψυγεία κλπ) 2. Tankers (Πετρελαιοφόρα, Χημικά, Αερίων κλπ) 3. Containers (Εμπορευματοκιβωτίων) 4. Passengers-Ferries-RoRo (Επιβατηγά, Πορθμεία, Αυτοκινήτων κλπ) 5. Tag Boat (Ρυμουλκά ανοιχτής θαλάσσης κλπ) Η επιλογή είναι αποκλειστικά δική σου υπόθεση. Τα κριτήρια πάρα πολλά που λόγω όγκου πληροφοριών επί του θέματος δεν μπορώ να αναλύσω εδώ, ούτε είναι της παρούσης. Η κάθε μια κατηγορία έχει τα υπέρ και τα κατά της. Η επικινδυνότητα, η εργασία, τα ταξίδια, η ταχύτητες, το μέγεθος κλπ κλπ κλπ. --------------------
• Γιατί από όσους μπαίνουν στις σχολές τις τελειώνει μόνο το 33 επί τοις εκατό και από αυτούς μετά συνεχίζουν λίγοι; • Γιατί η καλογερική είναι πολύ βαριά υπόθεση. Δεν είναι ΚΑΘΟΛΟΥ εύκολο επάγγελμα. --------------------
• Πόσους μήνες θεωρητικά μπορεί να ταξιδεύει κάποιος δηλαδή αν θες μπορείς να κάνεις και 9 μήνες μπάρκο ή η εταιρεία σε καθοδηγεί και σου λέει υποχρεωτικά 6(όπως οι περισσότεροι ναυτικοί κάνουν). • Κανένας δεν μπορεί να σε υποχρεώσει να μείνεις σε καράβι περισσότερο από όσο εσύ επιθυμείς. Υπάρχει μόνο ανώτατο όριο παραμονής (σύμβαση Maritime Labour Convention (MLC)) επί του πλοίου το οποίο είναι 12 μήνες. Μπορείς λοιπόν να μείνεις από 1 δευτερόλεπτο έως 12 μήνες. Συνήθως υπογράφεις σύμβαση μερικών μηνών. Αν την σεβαστείς και τηρήσεις η αιτία απόλυσής σου στο φυλλάδιό γίνεται και γράφει «ΑΜΟΙΒΑΙΑ ΣΥΝΑΙΝΕΣΕΙ» και η εταιρεία πληρώνει το εισιτήριο του επαναπατρισμού σου καθώς και του αντικαταστάτη σου. Είναι η ιδανική απόλυση καλού επαγγελματία. Αν για κάποιο λόγο καταγγείλεις τη σύμβασή σου, δηλαδή δεν την τηρήσεις, η αιτία απόλυσή σου στο φυλλάδιό γίνεται και γράφει «ΤΗ ΑΙΤΗΣΕΙ ΤΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΕΝΑΝΤΙΩΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΠΛΟΙΑΡΧΟΥ» και πληρώνεις το εισιτήριο του επαναπατρισμού σου καθώς και του αντικαταστάτη σου. Σ’ αυτή την περίπτωση πάλι δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα αλλά αν επαναλαμβάνεται από πλοίο σε πλοίο ο επόμενος εργοδότης θα το μετρήσει και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μη σε επαναπροσλάβει. Απ΄το βαπόρι δεν φεύγουμε για πλάκα. Τα έξοδα πολλά τα οποία και μετράνε στο ναυτικό προφίλ σου. Αν υποπέσεις σε παράπτωμα τότε η αιτία απόλυσής σου στο φυλλάδιό γίνεται και γράφει «ΤΗ ΑΙΤΗΣΕΙ ΤΟΥ ΠΛΟΙΑΡΧΟΥ» εκδιώκεσαι από το πλοίο και πληρώνεις όλα τα έξοδα παλιννόστησης. Μερικές φορές, σε ακραίες περιπτώσεις, φτάνει στην στέρηση Ναυτικού Φυλλαδίου, πρόστιμο, ακόμα και φυλάκιση (αντιεπαγγελματική συμπεριφορά, άρνηση εργασίας, λιποταξία, ανταρσία). Εδώ έχεις μεγάλο πρόβλημα, μειώνεις το επίπεδό σου, κουρελιάζεις την εικόνα σου, γίνεσαι μαύρο πρόβατο και ανεπιθύμητος. --------------------
• Στην εταιρεία που θα είσαι έχει διαφορές ή όλες είναι ίδιες και παντού υπάρχει η ίδια φιλοσοφία και λογική ασχέτως του μεγέθους και του ονόματος; • Μην το δέσεις κόμπο ότι θα προσληφθείς και θα παραμείνεις σε μια εταιρεία εφ’ όρου ζωής. Δημοσιοϋπαλληλική λογική εδώ δεν υπάρχει. Καλωσόρισες στο σκληρό, ανταγωνιστικό κόσμο, αλλά και που ανταμείβει άξιους και ικανούς. Σε γενικά πλαίσια όλες οι εταιρείες κινούνται στο ίδιο δρόμο. Ωστόσο όπως δεν υπάρχουν ακριβώς ίδιοι άνθρωποι, άλλο τόσο θα υπάρχουν ίδιοι οργανισμοί; -------------------- Συνεχίζεται...
• Πόσους μήνες χρειάζεσαι θαλάσσια υπηρεσία για να φτάσεις Α cpt,eng (έχω διαβάσει 60 από ένα site αλλά 60 καθαροί μετά τον στρατό και την σχολή ενώ ένα άλλο έλεγε 36 που μου φαίνονται πάρα πολύ λίγοι 36 μήνες). • Κανονικά διαβάζοντας αυτό το κομμάτι δεν θα έπρεπε να σου απαντήσω, συνεχίζω όμως αναγνωρίζοντας το νεαρό της ηλικίας σου. Λοιπόν, όταν αποφασίζεις να δουλέψεις και να ανέβεις την ιεραρχία δεν θέτεις σε πρώτη φάση την κορυφή. Εστιάζεις σ΄αυτά που θα σε φέρουν ψηλά. Την εκπαίδευσή σου, το διάβασμα, την μόνιμη επιμόρφωση, ενημέρωσή σου. Και το κυριότερο στο συγκεκριμένο επάγγελμα, απάντηση στα καίρια ερωτήματα: «Θα αντέξω τη θάλασσα και την αρμύρα της; τις ακραίες και απότομες αλλαγές του κλίματος των εποχών, της θερμοκρασίας; τη σκληράδα της; τα storms και τους κυκλώνες; τους πειρατές; Θα αντέξω την έλλειψη της γυναίκας παρουσίας, του SEX, τη ΜΑΛΑΚΙΑ; Να θυμάσαι ότι 3 πράγματα θα χορτάσεις στα καράβια. Τα ΜΜΜ, δηλαδή ΜΑΚΑΡΟΝΑΔΑ-ΜΠΟΥΓΑΔΑ-ΜΑΛΑΚΙΑ, Την δυσκολία δημιουργίας οικογένειας, την έλλειψή της, η λαχτάρα να βλέπεις τα παιδιά σου; τη ΜΟΝΑΞΙΑ κλπ κλπ». Γι΄αυτό άσε κατά μέρος να μετράς μήνες και χρόνια για τα διπλώματα και σκέψου αν μπορείς να κάνεις το επάγγελμα αυτό για δεκαετίες. Δεν γνωρίζω πόσοι μήνες χρειάζονται στην σημερινή εποχή για να φτάσεις στην κορυφή. Ξέρω όμως ότι έχει μειωθεί κατά πολύ ο χρόνος, ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ! Στη δική μας εποχή και μέχρι το 2005 πάνω-κάτω χρειάζονταν πέρα από τη σχολή και τα εκπαιδευτικά ταξίδια, από Ανθυποπλοίαρχος για Υποπλοίαρχος χρειαζόταν 4 χρόνια υπηρεσία και άλλα 4 χρόνια από Υποπλοίαρχος για Πλοίαρχος. --------------------
• Το να βρεις εταιρεία είναι δύσκολο δηλαδή έχω διαβάσει ότι στα εκπαιδευτικά ταξίδια στις σχολές δυσκολεύονται να βρούνε ενώ και όταν τελειώσεις σχολή και στρατό είναι και πάλι δύσκολο αυτό ισχύει; • Ισχύει! Η εικόνα που θα σχηματίσουν για σένα στην εταιρεία που θα ταξιδέψεις θα είναι το ατού σου. Σοβαρότητα, εργατικότητα, ευσυνειδησία κλπ. --------------------
• Ακόμη, το πετρέλαιο πάει να γίνει η τελευταία πηγή ενέργειας στον πλανήτη πόσο έξυπνο είναι να επιλέξω tanker (δεξαμενόπλοια) όταν σε 20 χρόνια μπορεί να μην υπάρχει για μεταφορά το πετρέλαιο; • Ας μη κάνουμε το ναυτικό επάγγελμα ιατρική, ούτε προφητείες πότε θα στερέψει το πετρέλαιο. Όταν θα έρθει αυτή η ώρα θα το δεις τότε το θέμα. Οι θαλάσσιες μεταφορές δεν θα σταματήσουν ποτέ! Τα πιο ασφαλή πλοία τουλάχιστον από πλευράς φωτιάς/εκρήξεων είναι τα φορτηγά ξηρού φορτίο (Bulk Carriers κλπ) Για ευνόητους λόγους τα tankers είναι πιο επικίνδυνα και ακολουθούν τα αεράδιακα και τα χημικά. Τα χημικά δεν είναι μόνο επικίνδυνα αλλά και ανθυγιεινά. Βέβαια τα μέτρα ασφαλείας σήμερα κρίνονται γενικά ικανοποιητικά υψηλά. Με αντίθετη σειρά κατατάσσονται όσον αφορά την αμοιβή. Αναλόγως τι θεωρείς πολυτιμότερο Ζωή ή Χρήμα αποφασίζεις. Το ρίσκο ότι και να αποφασίσεις είναι υπαρκτό σε όλα τα είδη των πλοίων. Δεν πρόκειται για δουλειά γραφείου. --------------------
• Πόσο διάβασμα θέλει δηλαδή γράφουν διάφοροι ότι μαθαίνεις μέσα από την δουλειά άλλοι ότι αυτό δεν είναι αλήθεια τελικά τι ισχύει; • Συνδυασμός. Διάβασμα και δουλειά μαζί. Το επάγγελμα του ναυτικού δεν έχει καμιά σχέση με κανένα άλλο. Όσο διαβασμένος κι αν είσαι χρειάζεται προπόνηση, ακόμα και να μάθεις να περπατάς στο βαπόρι. Το κούνημα θα το αντέξεις ή θα ξερνάς μέρα νύχτα; Με το που θα μπεις σ΄ένα καράβι θα δεχθείς έναν κατακλυσμό λαγνωστων λέξεων όπως ΜΠΟΥΛΜΕΣ, ΠΑΝΙΟΛΟ, ΚΑΒΟΣ, ΜΠΑΡΟΥΜΑ, ΜΠΟΤΣΟΣ, ΣΚΡΟΦΑ, ΜΠΙΝΤΑ, ΕΞΑΡΤΙΑ, ΑΪΜΠΟΤΖΙ, ΣΚΑΠΟΥΛΟΣ, ΙΒΙΛΑΪ, ΡΟΝΑΡΗΣ, ΡΕΣΠΕΝΤΖΑ, ΣΚΑΝΤΖΑ, ΚΟΥΡΑΔΟΡΟΣ, ΓΑΣΑ, ΡΕΛΙΑ, ΜΠΙΓΑ, ΚΡΕΝΙ κλπ. Αυτά δεν μαθαίνονται στο θρανίο. Οι γιατροί πριν χειρουργήσουν μαθαίνουν να πετσοκόβουν… πτώματα! -------------------- Συνεχίζεται...
• Από προσόντα σε γλώσσες τι χρειάζεται να έχει εγώ ένα lower έχω δεν μπορώ να πω ότι τα μιλάω φαρσί αλλά επικοινωνώ. • Χωρίς αγγλικά δεν πας πουθενά. Το LOWER καλό είναι να το κάνεις PROFICIENCY. Επιβάλλεται! --------------------
• Εσείς ας πούμε που είστε στα bulk carriers γιατί τα επιλέξατε τι είδατε ότι έχουν παραπάνω από τα cargo και τα tanker; • Περίπου απάντησα παραπάνω. Βρέθηκα στα φορτηγά από τύχη. Το πρώτο μου καράβι ήταν φορτηγό και ακούγοντας τότε τα ατυχήματα που γίνονταν στα γκαζάδικα παρέμεινα σ΄αυτά μέχρι το τέλος. Είχα και την τύχη βέβαια να βρεθώ σε μια πολύ καλή εταιρεία. --------------------
• Γιατί πλέον σαν επάγγελμα όλοι το δείχνουν να μοιάζει τόσο εύκολο και κυριλέ δηλαδή, τα ναυτιλιακά site(και γενικά οι ειδικοί που μιλάνε σε βίντεο ενώ μόνο ναυτικοί δεν είναι) λένε έμμεσα πως η επιτυχία είναι δεδομένη και τα λεφτά με το τσουβάλι ενώ υπάρχουν και λύσεις στην στεριά αν δεν αντέχεις να μπαρκάρεις σαν να σου λέει ''από εδώ η πόρτα της επιτυχίας και αν δεν σου αρέσει θα δουλέψεις σε γραφείο και στα 30 σταμάτα και ζήσε ενώ στα 50 θα είσαι με cayenne'' εγώ έτσι το εκλαμβάνω σαν κάτι ρόδινο, όλα αυτά δεν είναι λίγο έως πολύ μαλακωμένα δηλαδή άμα ήταν τόσο βέβαια όπως τα δείχνουν όλα τότε δεν θα έπρεπε η σχολή να είχε βάση 18.000 μόρια και το πολυτεχνείο 10.000; • Αυτός ή αυτοί που σου είπαν ότι αυτό το επάγγελμα είναι εύκολο και κυριλέ ή μαλάκες είναι ή προπαγανδίζουν ώστε να το κάνουν ελκυστικό στους νέους ώστε να υπάρχει προσφορά εργατικού δυναμικού. Τα λεφτά σίγουρα είναι πολύ περισσότερα από αυτά της στεριάς αλλά παραπάνω σου εξήγησα ότι ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟ ΠΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ. Επίσης τα λεφτά δεν μαζεύονται με τη σέσουλα στα τσουβάλια από τη κουβέρτα και τις γραδελάδες. Στα γραφεία το καθεστώς είναι καθεστώς σχεδόν «γαλέρας», με ακαθόριστο ωράριο. Πχ Όταν το ένα πλοίο βρίσκεται στον Ατλαντικό και το άλλο στον Ειρηνικό πρέπει να είσαι σε επαφή και με τα δύο βαπόρια που έχουν τεράστιες διαφορές ωρών. Με μισθούς πολύ χαμηλότερους του πλοίου εκτός από τους επικεφαλής που πραγματικά παίρνουν πολλά. Αλλά πόσοι θα φτάσουν τόσο ψηλά; Είναι σαν να θέλεις να γίνεις δημοσιογράφος έχοντας σαν πρότυπο τον Χατζηνικολάου. Τι πιθανότητες έχει να τον φτάσει ένας νέος δημοσιογράφος όσες φιλοδοξίες κι αν έχει; Ελάχιστες! Το αν τα καταφέρεις είναι αποκλειστικά δικό σου θέμα, πόσο πολύ το θέλεις και ΤΙ ΘΕΛΕΙΣ! --------------------
• Τέλος, τι είναι αυτό που ας πούμε θα σε κάνει να προχωρήσεις και να μην σε πετάξει έξω το επάγγελμα όπως τόσους και τόσους; • Εξήγησα παραπάνω. --------------------
Συγγνώμη αν έγινα κουραστικός απλώς είναι κάποιες βασικές ερωτήσεις που έχω και δεν έχω βρει κανέναν να μου τις απαντήσει που να έχει άμεση σχέση με την θάλασσα... Ευχαριστώ.
• Σου προτείνω να διαβάσεις και αυτά που γράφω στο blog μου τον ΕΞΑΝΤΑ, στην ΕΤΙΚΕΤΑ «Τα Ταξίδια μου». Ίσως βοηθηθείς περαιτέρω! • Ότι είχα να σου πω το είπα και αμαρτία ουκ έχω!... • Καλή τύχη σε ότι κάνεις στη ζωή σου!... -------------------- Τέλος
H Πλάση, η παντοδύναμη κι απόνετη μητέρα για σένα δεν εστάθηκε καθόλου ακριβοχέρα. Αν έδωσε σ’ άλλο βουνό ψήλος και περηφάνεια κι άλλο βουνό αν το σκέπασε με λόγγους και ρουμάνια κι άλλο βουνό αν το πύργωσε σε βράχους και κοτρώνια κι άλλο βουνό αν στεφάνωσε ολοχρονίς με χιόνια μάζεψε απ’ όλα τα βουνά τη μοιρασμένη χάρη, την έσμιξε και σ’ έπλασε βουνό βουνών καμάρι Γ. Δροσίνης
Τεολευταία πεθυμιά
-
Συνταξιούχος μπάρκαρα ,σε φορτηγό καράβι,
μα με κρατούσαν στη στεριά, δεμένο σάπιοι κάβοι.
Κρίμα δεν έχω δύναμη, τους κάβους για να σπάσω
και στα λι...
Πυθέας και Ευθυμένης
-
Δύο αρχαίοι Έλληνες φτάνουν στα όρια του Αρχαίου Κόσμου Ο Πυθέας και ο
Ευθυμένης, ήταν οι δύο αρχαίοι Έλληνες εξερευνητές από την Μασσαλία που
ταξιδεψαν πέ...
Η ιστορία των βραβείων Ig Nobel
-
Τα Ig Nobel είναι μία παρωδία των βραβείων Νόμπελ. Απονέμονται από το 1991,
για να τιμηθούν τα επιστημονικά επιτεύγματα που μας κάνουν πρώτα να
γελάσουμε κ...
Όσα δεν γνωρίζουμε για την γόνδολα!
-
*Όσα δεν γνωρίζουμε για την γόνδολα!*
*Περί Αλός*
ΦΩΤΟ: Trish Hartmann
https://www.flickr.com/photos/21078769@N00/
Η γόνδολα είναι το πιο διάσημο παρ...
Από την εφ. ΤΑ ΝΕΑ για τον Φερλινγκέτι
-
Ευχαριστούμε την εφ. ΤΑ ΝΕΑ και ιδιαίτερα τον δημοσιογράφο Δημήτρη
Δουλγερίδη για την παρουσίαση του βιβλίου μας ΛΟΡΕΝΣ ΦΕΡΛΙΝΓΚΕΤΙ, εκατό
χρόνια ποίηση, μ...
-
Κρίμα που θα πεθάνουμε. Θα σκεφτόμαστε πεθαίνοντας. Και μετά δεν θα
υπάρχουν. Ούτε οι σκέψεις μας. Ούτε εμείς. Ούτε κανένα κρίμα.
Ωραία που ζούμε. Θα σκεφ...
13 σχόλια :
Είμαι 17 δίνω φέτος(τον Ιούνιο του 2020) πανελλήνιες από ΓΕΛ για να μπω στην ακαδημία εμπορικού ναυτικού αλλά δεν ξέρω ποια σχολή να επιλέξω μετά τον Ασπρόπυργο (έστω ότι δεν περάσω στην πρώτη επιλογή ) μπορείτε να μου πείτε τις σχολές που θεωρείται καλές . ΥΓ,πολύ ωραία σελίδα.
Σε όποια και να πας το ίδιο είναι! Όποια και να διαλέξεις τελικά στη θάλασσα θα σε στείλει. Εκεί που θα γίνεις κανονικός ναυτικός, στο καράβι. Μη νοιάζεσαι και κοίταξε απλώς να περάσεις. Όλα τα άλλα θα πάρουν το δρόμο τους.
Μόνο πρόσεξε, πριν αποφασίσεις να κάνεις αυτή τη δουλειά να το σκεφτείς πολύ καλά. Δεν είναι εύκολο επάγγελμα, σκληρό, μοναχικό, κουραστικό σωματικά και κυρίως ψυχικά!...
Καλή επιτυχία στη ζωή σου ότι κι αν κάνεις!...
Aρκετό χρονικό διάστημα έχεις να γράψεις κάπτεν Χρήστο.Εύχομαι να είσαι πάντα καλά.Υπάρχει και μια ομάδα στο faceboook,με τίτλο Θάλασσα - Ναυτιλία - Ναυτικοί - Πλοία,δεν ξέρω εαν είσαι μέλος,την ακολουθώ και φαίνεται ενδιαφέρουσα.Να σαι πάντα καλά.Αντρέας.
Ευχαριστώ.
Αποτοξίνωση, θα επανέλθω!... :)
Κάπτεν Χρήστο λείπεις καιρό,ελπίζουμε το συντομότερο να έχουμε νέα σου.Να σαι πάντα καλά.Αντρέας.
Καπτα Χρήστο καλημέρα. Θεωρείς ότι είναι αργά για έναν 27χρονο να πάει σε ΑΕΝ και να ακολουθήσει το ναυτικό επάγγελμα? Συγχαρητήρια για το μπλογκ. Είναι πολύ όμορφο και να το συνεχίσετε!
Δεν είναι και η καλύτερη ηλικία. 27ηλικία+5σχολή, θα είσαι 32 ετών όταν θα ξεκινήσεις χωρίς να υπολογίζω το στρατιωτικό (φαντάζομαι ότι το έχεις τελειώσει). Σε αυτή την ηλικία αρκετοί ναυτικοί είναι υποπλοίαρχοι ή Β'Μηχανικοί για να μη πω Πλοίαρχοι ή Α'Μηχανικοί. Όμως ποτέ δεν είναι αργά!
Αν το θες πολύ ή δεν έχεις τίποτα καλύτερο να κάνεις μπορείς να το τολμήσεις.
Θα επαναλάβω αυτά που έχω γράψει παραπάνω σε άλλο φίλο:
"Μόνο πρόσεξε, πριν αποφασίσεις να κάνεις αυτή τη δουλειά να το σκεφτείς πολύ καλά. Δεν είναι εύκολο επάγγελμα, σκληρό, μοναχικό, κουραστικό σωματικά και κυρίως ψυχικά!...
Καλή επιτυχία στη ζωή σου ότι κι αν κάνεις!..."
Εύχομαι τα καλύτερα!
Κλείνοντας σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια για το "εξάντα" μου!...
Καλή χρονιά με υγέια κάπτεν Χρήστο.Περιμένουμε σύντομα νέα σου ανάρτηση.Αντρέας.
Σας είχα γράψει και τον Σεπτέμβρη σας γράφω και τώρα γιατί έχω κάποιες απορίες και δεν έχω βρει κανέναν(από κοντά) ναυτικό να τον ρωτήσω μιας και δεν γνωρίζω άνθρωπο που να εργάζεται στην θάλασσα ενώ και εγώ είμαι παντελώς άσχετος με το επάγγελμα και δεν γνωρίζω στην ουσία τίποτα. Πανελλήνιες δίνω 17 στα 18 είμαι και έχω τις εξής απορίες. Οι κατηγορίες πλοίων που μπορεί να εργαστεί κάποιος στα υπερπόντια ποιες είναι και πως τις επιλέγεις δηλαδή ποια είναι τα κριτήρια και τι ιδιαιτερότητες έχουν; Γιατί από όσους μπαίνουν στις σχολές τις τελειώνει μόνο το 33 επί τοις εκατό και από αυτούς μετά συνεχίζουν λίγοι; Πόσους μήνες θεωρητικά μπορεί να ταξιδεύει κάποιος δηλαδή αν θες μπορείς να κάνεις και 9 μήνες μπάρκο ή η εταιρεία σε καθοδηγεί και σου λέει υποχρεωτικά 6(όπως οι περισσότεροι ναυτικοί κάνουν). Στην εταιρεία που θα είσαι έχει διαφορές ή όλες είναι ίδιες και παντού υπάρχει η ίδια φιλοσοφία και λογική ασχέτως του μεγέθους και του ονόματος; Πόσους μήνες χρειάζεσαι θαλάσσια υπηρεσία για να φτάσεις Α cpt,eng (έχω διαβάσει 60 από ένα site αλλά 60 καθαροί μετά τον στρατό και την σχολή ενώ ένα άλλο έλεγε 36 που μου φαίνονται πάρα πολύ λίγοι 36 μήνες). Το να βρεις εταιρεία είναι δύσκολο δηλαδή έχω διαβάσει ότι στα εκπαιδευτικά ταξίδια στις σχολές δυσκολεύονται να βρούνε ενώ και όταν τελειώσεις σχολή και στρατό είναι και πάλι δύσκολο αυτό ισχύει; Ακόμη, το πετρέλαιο πάει να γίνει η τελευταία πηγή ενέργειας στον πλανήτη πόσο έξυπνο είναι να επιλέξω tanker(δεξαμενόπλοια)όταν σε 20 χρόνια μπορεί να μην υπάρχει για μεταφορά το πετρέλαιο; Πόσο διάβασμα θέλει δηλαδή γράφουν διάφοροι ότι μαθαίνεις μέσα από την δουλειά άλλοι ότι αυτό δεν είναι αλήθεια τελικά τι ισχύει; Από προσόντα σε γλώσσες τι χρειάζεται να έχει εγώ ένα lower έχω δεν μπορώ να πω ότι τα μιλάω φαρσί αλλά επικοινωνώ. Εσείς ας πούμε που είστε στα bulk carriers γιατί τα επιλέξατε τι είδατε ότι έχουν παραπάνω από τα cargo και τα tanker; Γιατί πλέον σαν επάγγελμα όλοι το δείχνουν να μοιάζει τόσο εύκολο και κυριλέ δηλαδή, τα ναυτιλιακά site(και γενικά οι ειδικοί που μιλάνε σε βίντεο ενώ μόνο ναυτικοί δεν είναι) λένε έμμεσα πως η επιτυχία είναι δεδομένη και τα λεφτά με το τσουβάλι ενώ υπάρχουν και λύσεις στην στεριά αν δεν αντέχεις να μπαρκάρεις σαν να σου λέει ''από εδώ η πόρτα της επιτυχίας και αν δεν σου αρέσει θα δουλέψεις σε γραφείο και στα 30 σταμάτα και ζήσε ενώ στα 50 θα είσαι με cayenne'' εγώ έτσι το εκλαμβάνω σαν κάτι ρόδινο, όλα αυτά δεν είναι λίγο έως πολύ μαλακωμένα δηλαδή άμα ήταν τόσο βέβαια όπως τα δείχνουν όλα τότε δεν θα έπρεπε η σχολή να είχε βάση 18.000 μόρια και το πολυτεχνείο 10.000; Τέλος, τι είναι αυτό που ας πούμε θα σε κάνει να προχωρήσεις και να μην σε πετάξει έξω το επάγγελμα όπως τόσους και τόσους; Συγγνώμη αν έγινα κουραστικός απλώς είναι κάποιες βασικές ερωτήσεις που έχω και δεν έχω βρει κανέναν να μου τις απαντήσει που να έχει άμεση σχέση με την θάλασσα... Ευχαριστώ.
Σου απαντώ όσο μπορώ πιο αναλυτικά γίνεται.
-------------------------------------------
Σας είχα γράψει και τον Σεπτέμβρη σας γράφω και τώρα γιατί έχω κάποιες απορίες και δεν έχω βρει κανέναν (από κοντά) ναυτικό να τον ρωτήσω μιας και δεν γνωρίζω άνθρωπο που να εργάζεται στην θάλασσα ενώ και εγώ είμαι παντελώς άσχετος με το επάγγελμα και δεν γνωρίζω στην ουσία τίποτα. Πανελλήνιες δίνω 17 στα 18 είμαι και έχω τις εξής απορίες.
--------------------
• Οι κατηγορίες πλοίων που μπορεί να εργαστεί κάποιος στα υπερπόντια ποιες είναι και πως τις επιλέγεις δηλαδή ποια είναι τα κριτήρια και τι ιδιαιτερότητες έχουν;
• Υπάρχουν πολλές κατηγορίες και υποκατηγορίες ποντοπόρων πλοίων.
Οι κυριότερες είναι:
1. Dry Cargo (Ξηρού φορτίου, Ψυγεία κλπ)
2. Tankers (Πετρελαιοφόρα, Χημικά, Αερίων κλπ)
3. Containers (Εμπορευματοκιβωτίων)
4. Passengers-Ferries-RoRo (Επιβατηγά, Πορθμεία, Αυτοκινήτων κλπ)
5. Tag Boat (Ρυμουλκά ανοιχτής θαλάσσης κλπ)
Η επιλογή είναι αποκλειστικά δική σου υπόθεση. Τα κριτήρια πάρα πολλά που λόγω όγκου πληροφοριών επί του θέματος δεν μπορώ να αναλύσω εδώ, ούτε είναι της παρούσης. Η κάθε μια κατηγορία έχει τα υπέρ και τα κατά της. Η επικινδυνότητα, η εργασία, τα ταξίδια, η ταχύτητες, το μέγεθος κλπ κλπ κλπ.
--------------------
• Γιατί από όσους μπαίνουν στις σχολές τις τελειώνει μόνο το 33 επί τοις εκατό και από αυτούς μετά συνεχίζουν λίγοι;
• Γιατί η καλογερική είναι πολύ βαριά υπόθεση. Δεν είναι ΚΑΘΟΛΟΥ εύκολο επάγγελμα.
--------------------
• Πόσους μήνες θεωρητικά μπορεί να ταξιδεύει κάποιος δηλαδή αν θες μπορείς να κάνεις και 9 μήνες μπάρκο ή η εταιρεία σε καθοδηγεί και σου λέει υποχρεωτικά 6(όπως οι περισσότεροι ναυτικοί κάνουν).
• Κανένας δεν μπορεί να σε υποχρεώσει να μείνεις σε καράβι περισσότερο από όσο εσύ επιθυμείς. Υπάρχει μόνο ανώτατο όριο παραμονής (σύμβαση Maritime Labour Convention (MLC)) επί του πλοίου το οποίο είναι 12 μήνες. Μπορείς λοιπόν να μείνεις από 1 δευτερόλεπτο έως 12 μήνες. Συνήθως υπογράφεις σύμβαση μερικών μηνών. Αν την σεβαστείς και τηρήσεις η αιτία απόλυσής σου στο φυλλάδιό γίνεται και γράφει «ΑΜΟΙΒΑΙΑ ΣΥΝΑΙΝΕΣΕΙ» και η εταιρεία πληρώνει το εισιτήριο του επαναπατρισμού σου καθώς και του αντικαταστάτη σου. Είναι η ιδανική απόλυση καλού επαγγελματία.
Αν για κάποιο λόγο καταγγείλεις τη σύμβασή σου, δηλαδή δεν την τηρήσεις, η αιτία απόλυσή σου στο φυλλάδιό γίνεται και γράφει «ΤΗ ΑΙΤΗΣΕΙ ΤΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΕΝΑΝΤΙΩΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΠΛΟΙΑΡΧΟΥ» και πληρώνεις το εισιτήριο του επαναπατρισμού σου καθώς και του αντικαταστάτη σου. Σ’ αυτή την περίπτωση πάλι δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα αλλά αν επαναλαμβάνεται από πλοίο σε πλοίο ο επόμενος εργοδότης θα το μετρήσει και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μη σε επαναπροσλάβει. Απ΄το βαπόρι δεν φεύγουμε για πλάκα. Τα έξοδα πολλά τα οποία και μετράνε στο ναυτικό προφίλ σου.
Αν υποπέσεις σε παράπτωμα τότε η αιτία απόλυσής σου στο φυλλάδιό γίνεται και γράφει «ΤΗ ΑΙΤΗΣΕΙ ΤΟΥ ΠΛΟΙΑΡΧΟΥ» εκδιώκεσαι από το πλοίο και πληρώνεις όλα τα έξοδα παλιννόστησης. Μερικές φορές, σε ακραίες περιπτώσεις, φτάνει στην στέρηση Ναυτικού Φυλλαδίου, πρόστιμο, ακόμα και φυλάκιση (αντιεπαγγελματική συμπεριφορά, άρνηση εργασίας, λιποταξία, ανταρσία). Εδώ έχεις μεγάλο πρόβλημα, μειώνεις το επίπεδό σου, κουρελιάζεις την εικόνα σου, γίνεσαι μαύρο πρόβατο και ανεπιθύμητος.
--------------------
• Στην εταιρεία που θα είσαι έχει διαφορές ή όλες είναι ίδιες και παντού υπάρχει η ίδια φιλοσοφία και λογική ασχέτως του μεγέθους και του ονόματος;
• Μην το δέσεις κόμπο ότι θα προσληφθείς και θα παραμείνεις σε μια εταιρεία εφ’ όρου ζωής. Δημοσιοϋπαλληλική λογική εδώ δεν υπάρχει. Καλωσόρισες στο σκληρό, ανταγωνιστικό κόσμο, αλλά και που ανταμείβει άξιους και ικανούς.
Σε γενικά πλαίσια όλες οι εταιρείες κινούνται στο ίδιο δρόμο. Ωστόσο όπως δεν υπάρχουν ακριβώς ίδιοι άνθρωποι, άλλο τόσο θα υπάρχουν ίδιοι οργανισμοί;
--------------------
Συνεχίζεται...
• Πόσους μήνες χρειάζεσαι θαλάσσια υπηρεσία για να φτάσεις Α cpt,eng (έχω διαβάσει 60 από ένα site αλλά 60 καθαροί μετά τον στρατό και την σχολή ενώ ένα άλλο έλεγε 36 που μου φαίνονται πάρα πολύ λίγοι 36 μήνες).
• Κανονικά διαβάζοντας αυτό το κομμάτι δεν θα έπρεπε να σου απαντήσω, συνεχίζω όμως αναγνωρίζοντας το νεαρό της ηλικίας σου. Λοιπόν, όταν αποφασίζεις να δουλέψεις και να ανέβεις την ιεραρχία δεν θέτεις σε πρώτη φάση την κορυφή. Εστιάζεις σ΄αυτά που θα σε φέρουν ψηλά. Την εκπαίδευσή σου, το διάβασμα, την μόνιμη επιμόρφωση, ενημέρωσή σου. Και το κυριότερο στο συγκεκριμένο επάγγελμα, απάντηση στα καίρια ερωτήματα: «Θα αντέξω τη θάλασσα και την αρμύρα της; τις ακραίες και απότομες αλλαγές του κλίματος των εποχών, της θερμοκρασίας; τη σκληράδα της; τα storms και τους κυκλώνες; τους πειρατές; Θα αντέξω την έλλειψη της γυναίκας παρουσίας, του SEX, τη ΜΑΛΑΚΙΑ; Να θυμάσαι ότι 3 πράγματα θα χορτάσεις στα καράβια. Τα ΜΜΜ, δηλαδή ΜΑΚΑΡΟΝΑΔΑ-ΜΠΟΥΓΑΔΑ-ΜΑΛΑΚΙΑ, Την δυσκολία δημιουργίας οικογένειας, την έλλειψή της, η λαχτάρα να βλέπεις τα παιδιά σου; τη ΜΟΝΑΞΙΑ κλπ κλπ». Γι΄αυτό άσε κατά μέρος να μετράς μήνες και χρόνια για τα διπλώματα και σκέψου αν μπορείς να κάνεις το επάγγελμα αυτό για δεκαετίες. Δεν γνωρίζω πόσοι μήνες χρειάζονται στην σημερινή εποχή για να φτάσεις στην κορυφή. Ξέρω όμως ότι έχει μειωθεί κατά πολύ ο χρόνος, ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ!
Στη δική μας εποχή και μέχρι το 2005 πάνω-κάτω χρειάζονταν πέρα από τη σχολή και τα εκπαιδευτικά ταξίδια, από Ανθυποπλοίαρχος για Υποπλοίαρχος χρειαζόταν 4 χρόνια υπηρεσία και άλλα 4 χρόνια από Υποπλοίαρχος για Πλοίαρχος.
--------------------
• Το να βρεις εταιρεία είναι δύσκολο δηλαδή έχω διαβάσει ότι στα εκπαιδευτικά ταξίδια στις σχολές δυσκολεύονται να βρούνε ενώ και όταν τελειώσεις σχολή και στρατό είναι και πάλι δύσκολο αυτό ισχύει;
• Ισχύει! Η εικόνα που θα σχηματίσουν για σένα στην εταιρεία που θα ταξιδέψεις θα είναι το ατού σου. Σοβαρότητα, εργατικότητα, ευσυνειδησία κλπ.
--------------------
• Ακόμη, το πετρέλαιο πάει να γίνει η τελευταία πηγή ενέργειας στον πλανήτη πόσο έξυπνο είναι να επιλέξω tanker (δεξαμενόπλοια) όταν σε 20 χρόνια μπορεί να μην υπάρχει για μεταφορά το πετρέλαιο;
• Ας μη κάνουμε το ναυτικό επάγγελμα ιατρική, ούτε προφητείες πότε θα στερέψει το πετρέλαιο. Όταν θα έρθει αυτή η ώρα θα το δεις τότε το θέμα. Οι θαλάσσιες μεταφορές δεν θα σταματήσουν ποτέ!
Τα πιο ασφαλή πλοία τουλάχιστον από πλευράς φωτιάς/εκρήξεων είναι τα φορτηγά ξηρού φορτίο (Bulk Carriers κλπ) Για ευνόητους λόγους τα tankers είναι πιο επικίνδυνα και ακολουθούν τα αεράδιακα και τα χημικά. Τα χημικά δεν είναι μόνο επικίνδυνα αλλά και ανθυγιεινά. Βέβαια τα μέτρα ασφαλείας σήμερα κρίνονται γενικά ικανοποιητικά υψηλά. Με αντίθετη σειρά κατατάσσονται όσον αφορά την αμοιβή. Αναλόγως τι θεωρείς πολυτιμότερο Ζωή ή Χρήμα αποφασίζεις. Το ρίσκο ότι και να αποφασίσεις είναι υπαρκτό σε όλα τα είδη των πλοίων. Δεν πρόκειται για δουλειά γραφείου.
--------------------
• Πόσο διάβασμα θέλει δηλαδή γράφουν διάφοροι ότι μαθαίνεις μέσα από την δουλειά άλλοι ότι αυτό δεν είναι αλήθεια τελικά τι ισχύει;
• Συνδυασμός. Διάβασμα και δουλειά μαζί. Το επάγγελμα του ναυτικού δεν έχει καμιά σχέση με κανένα άλλο. Όσο διαβασμένος κι αν είσαι χρειάζεται προπόνηση, ακόμα και να μάθεις να περπατάς στο βαπόρι. Το κούνημα θα το αντέξεις ή θα ξερνάς μέρα νύχτα; Με το που θα μπεις σ΄ένα καράβι θα δεχθείς έναν κατακλυσμό λαγνωστων λέξεων όπως ΜΠΟΥΛΜΕΣ, ΠΑΝΙΟΛΟ, ΚΑΒΟΣ, ΜΠΑΡΟΥΜΑ, ΜΠΟΤΣΟΣ, ΣΚΡΟΦΑ, ΜΠΙΝΤΑ, ΕΞΑΡΤΙΑ, ΑΪΜΠΟΤΖΙ, ΣΚΑΠΟΥΛΟΣ, ΙΒΙΛΑΪ, ΡΟΝΑΡΗΣ, ΡΕΣΠΕΝΤΖΑ, ΣΚΑΝΤΖΑ, ΚΟΥΡΑΔΟΡΟΣ, ΓΑΣΑ, ΡΕΛΙΑ, ΜΠΙΓΑ, ΚΡΕΝΙ κλπ. Αυτά δεν μαθαίνονται στο θρανίο. Οι γιατροί πριν χειρουργήσουν μαθαίνουν να πετσοκόβουν… πτώματα!
--------------------
Συνεχίζεται...
• Από προσόντα σε γλώσσες τι χρειάζεται να έχει εγώ ένα lower έχω δεν μπορώ να πω ότι τα μιλάω φαρσί αλλά επικοινωνώ.
• Χωρίς αγγλικά δεν πας πουθενά. Το LOWER καλό είναι να το κάνεις PROFICIENCY. Επιβάλλεται!
--------------------
• Εσείς ας πούμε που είστε στα bulk carriers γιατί τα επιλέξατε τι είδατε ότι έχουν παραπάνω από τα cargo και τα tanker;
• Περίπου απάντησα παραπάνω. Βρέθηκα στα φορτηγά από τύχη. Το πρώτο μου καράβι ήταν φορτηγό και ακούγοντας τότε τα ατυχήματα που γίνονταν στα γκαζάδικα παρέμεινα σ΄αυτά μέχρι το τέλος. Είχα και την τύχη βέβαια να βρεθώ σε μια πολύ καλή εταιρεία.
--------------------
• Γιατί πλέον σαν επάγγελμα όλοι το δείχνουν να μοιάζει τόσο εύκολο και κυριλέ δηλαδή, τα ναυτιλιακά site(και γενικά οι ειδικοί που μιλάνε σε βίντεο ενώ μόνο ναυτικοί δεν είναι) λένε έμμεσα πως η επιτυχία είναι δεδομένη και τα λεφτά με το τσουβάλι ενώ υπάρχουν και λύσεις στην στεριά αν δεν αντέχεις να μπαρκάρεις σαν να σου λέει ''από εδώ η πόρτα της επιτυχίας και αν δεν σου αρέσει θα δουλέψεις σε γραφείο και στα 30 σταμάτα και ζήσε ενώ στα 50 θα είσαι με cayenne'' εγώ έτσι το εκλαμβάνω σαν κάτι ρόδινο, όλα αυτά δεν είναι λίγο έως πολύ μαλακωμένα δηλαδή άμα ήταν τόσο βέβαια όπως τα δείχνουν όλα τότε δεν θα έπρεπε η σχολή να είχε βάση 18.000 μόρια και το πολυτεχνείο 10.000;
• Αυτός ή αυτοί που σου είπαν ότι αυτό το επάγγελμα είναι εύκολο και κυριλέ ή μαλάκες είναι ή προπαγανδίζουν ώστε να το κάνουν ελκυστικό στους νέους ώστε να υπάρχει προσφορά εργατικού δυναμικού.
Τα λεφτά σίγουρα είναι πολύ περισσότερα από αυτά της στεριάς αλλά παραπάνω σου εξήγησα ότι ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟ ΠΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ. Επίσης τα λεφτά δεν μαζεύονται με τη σέσουλα στα τσουβάλια από τη κουβέρτα και τις γραδελάδες. Στα γραφεία το καθεστώς είναι καθεστώς σχεδόν «γαλέρας», με ακαθόριστο ωράριο. Πχ Όταν το ένα πλοίο βρίσκεται στον Ατλαντικό και το άλλο στον Ειρηνικό πρέπει να είσαι σε επαφή και με τα δύο βαπόρια που έχουν τεράστιες διαφορές ωρών. Με μισθούς πολύ χαμηλότερους του πλοίου εκτός από τους επικεφαλής που πραγματικά παίρνουν πολλά. Αλλά πόσοι θα φτάσουν τόσο ψηλά; Είναι σαν να θέλεις να γίνεις δημοσιογράφος έχοντας σαν πρότυπο τον Χατζηνικολάου. Τι πιθανότητες έχει να τον φτάσει ένας νέος δημοσιογράφος όσες φιλοδοξίες κι αν έχει; Ελάχιστες! Το αν τα καταφέρεις είναι αποκλειστικά δικό σου θέμα, πόσο πολύ το θέλεις και ΤΙ ΘΕΛΕΙΣ!
--------------------
• Τέλος, τι είναι αυτό που ας πούμε θα σε κάνει να προχωρήσεις και να μην σε πετάξει έξω το επάγγελμα όπως τόσους και τόσους;
• Εξήγησα παραπάνω.
--------------------
Συγγνώμη αν έγινα κουραστικός απλώς είναι κάποιες βασικές ερωτήσεις που έχω και δεν έχω βρει κανέναν να μου τις απαντήσει που να έχει άμεση σχέση με την θάλασσα... Ευχαριστώ.
• Σου προτείνω να διαβάσεις και αυτά που γράφω στο blog μου τον ΕΞΑΝΤΑ, στην ΕΤΙΚΕΤΑ «Τα Ταξίδια μου». Ίσως βοηθηθείς περαιτέρω!
• Ότι είχα να σου πω το είπα και αμαρτία ουκ έχω!...
• Καλή τύχη σε ότι κάνεις στη ζωή σου!...
--------------------
Τέλος
Δημοσίευση σχολίου