ΕΝ ΟΙΚΩ!...

Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2012

Το πρόβλημα της Ελλάδας είναι ο λαός της!

Πέρα από τις τεχνικές του κουρέματος που οδηγούν στη σταθεροποίηση της δραματικής μας κατάστασης, η αλήθεια είναι ότι είμαστε μια συνολικά χρεοκοπημένη χώρα. Θα ζήσουμε πάνω από δέκα χρόνια εκτός αγορών, σε διαρκή οικονομική ύφεση, με μη ανταγωνιστική οικονομία, με κράτος αναποτελεσματικό και άκρως διεφθαρμένο και πολιτικό σύστημα που ενδιαφέρεται μόνο για την εκλογική πελατεία και τα ποσοστά του. Στο τέλος της δεκαετίας θα έχουμε ακόμα, ένα τερατώδες χρέος, στα 120% του ΑΕΠ. Τι άλλο θέλουμε;
Η Ευρώπη δεν μας εγκαταλείπει, το αντίθετο. Αλλά είναι αδύνατο στο εγχώριο πολιτικό προσωπικό, να καταρτίσει ένα οδικό χάρτη για τα επόμενα χρόνια. Φαντάζει αδύνατο στους πολιτικούς ταγούς δεξιά και αριστερά να πείσουν τον ελληνικό λαό για μια κοινή οργανωμένη προσπάθεια, ώστε να αλλάξει ο τρόπος που η κοινωνίας μας αντιλαμβάνεται τον εαυτό της. Αλλά ακόμα και αν υποθέσουμε ότι τα πολιτικά κόμματα εύρισκαν σημεία επαφής, φαντάζει αδύνατο να συμφωνήσει ο λαός σε ένα κοινό σχέδιο δράσης.

Ποια είναι η θέση του λαού;
Η πλειοψηφία του ελληνικού λαού βρίσκεται σε κομφούζιο. Αυτό το βλέπεις στις απεργιακές κινητοποιήσεις και τις μαζικές πορείες. Όταν στο ίδιο μπλοκ συνωστίζονται, άνεργοι του ιδιωτικού τομέα, προνομιούχοι υπάλλήλοι των ΔΕΚΟ, χαμηλόμισθοι δάσκαλοι, υψηλόμισθοι εφοριακοί, «σκληρά εργαζόμενοι» στους Δήμους και ταξιτζήδες, με κοινά συνθήματα, υπό την ηγεσία των Παναγόπουλου, Λυμπερόπουλου, Μπαλασόπουλου και Φωτόπουλου καταλαβαίνεις γιατί το εργατικό κίνημα είναι και αυτό μέρος του προβλήματος. Μαζί με την ΕΕ, τις οικονομικές ελίτ και το πολιτικό σύστημα έβαλε και αυτό το χέρι του στην διάλυση της χώρας. Όταν στις κινητοποιήσεις της 28ης Οκτωβρίου, βλέπεις ακροαριστερές οργανώσεις, κοινοβουλευτικά κόμματα, απόστρατους, πατριώτες, «δεν πληρώνω», οπαδούς του Ηρακλή και χρυσαυγίτες να αποκαλούν προδότη τον πρόεδρο της δημοκρατίας και ένα μεγάλο μέρος του κόσμου να χειροκροτεί, καταλαβαίνεις ότι τα επίδικα και η πολιτική έχουν γίνει μαρμελάδα και η κοινωνική συνοχή, γλιστράει πάνω της και διαλύεται. Ο φασισμός είναι εδώ.
Ο λαός αδυνατεί να παραδεχθεί την ήττα του μοντέλου ανάπτυξης που υποστήριξε με φανατισμό σε όλη την ύστερη μεταπολιτευτική περίοδο. Και αυτό είναι ως ένα βαθμό δικαιολογημένο. Σε ολόκληρη την περίοδο αυτή, ο λαός διαμόρφωσε την πεποίθηση ότι, η κατανάλωση είναι ο πρώτος και κύριος στόχος της ζωής του ανθρώπου. Η κατανάλωση χωρίς την αντίστοιχη παραγωγή. Πίστεψε στο αεικίνητο 1ου είδους, στο αδύνατο. Μέχρι χτες, η πλειοψηφία του λαού δεν ήξερε ότι η χώρα ζούσε με δανεικά. Σήμερα που το έμαθε, δεν θέλει να τα γυρίσει πίσω. Μέχρι χτες, η λέξη έλλειμμα της ήταν άγνωστη. Σήμερα που την έμαθε, θέλει να τη μεταφράσει σε πλεόνασμα, αλλά χωρίς να χάσει τίποτα από τα κεκτημένα. Γίνεται; Αύριο, να μηδενιστεί το χρέος, να φύγουμε από την ΕΕ και το ευρώ, να γεμίσουν τα ασφαλιστικά ταμεία, να κυβερνήσει η πιο φιλεργατική Αριστερά, να καταργηθούν οι μπάτσοι και τα ΜΑΤ, να φύγουν τα χαράτσια, να φορολογηθεί αγρίως το μεγάλο κεφάλαιο ( το είδε κανείς;), να έρθουν εκατομμύρια μετανάστες, θα δούμε άσπρη μέρα; Θα έχουμε κάτι χειροπιαστό να πουλήσουμε σε Άγγλους, Ρώσους, Κινέζους, Αιγυπτίους, ώστε να εισάγουμε αυτοκίνητα, πετρέλαιο, σκόρδα και πατάτες και να διατηρήσουμε και την «εθνική μας κυριαρχία»; Θα θέλει κανείς να πληρώνει έστω και λίγους φόρους; Θα γυρίσουν τα παιδιά στα θρανία και οι δάσκαλοι στον πίνακα; Θα πάψουμε να ζητάμε 1400 Ευρώ πρώτο μισθό, σύνταξη στα 40 με ανήλικο παιδί και επίδομα πλυσίματος χεριών; Θα μαζεύουμε τα σκουπίδια μας, θα κλείνουμε τα φώτα μέρα μεσημέρι;

Μέχρι σήμερα:
Ο λαός ήθελε ένα εύρωστο και ανεκτικό κράτος - χορηγό, πολυδαίδαλο και πολυάνθρωπο να παρέχει άριστες και δωρεάν υπηρεσίες. Αλλά ποτέ του δεν θέλησε, την αξιολόγηση των υπηρεσιών, τον έλεγχο των υπαλλήλων, τη μέτρηση της απόδοσης. Ο λαός ήθελε να σπουδάζουν τα παιδιά του με κάθε τίμημα και θυσία, και μετά το κράτος να τους εξασφαλίζει αντίστοιχη δουλειά στο δημόσιο, με υψηλές αποδοχές. Ήθελε παντού ΑΕΙ και ΤΕΙ, αλλά δεν νοιάστηκε ποτέ για την έρευνα που αυτά κάνουν. Ποτέ του δεν αναρωτήθηκε, αν η επιστήμη μπορούσε να φέρει ευημερία, να παράγει πλούτο και πως γίνεται αυτό. Ήθελε την τεχνολογία και τα πλεονεκτήματά της, αλλά ποτέ του δεν αναρωτήθηκε, αν αυτή μπορεί να πατεντάρεται και να κατασκευάζεται στο εσωτερικό.
Ζητούσε ολοένα και περισσότερη ενέργεια, καταναλωτικά προϊόντα, εξωτικά υλικά, παντός είδους μηχανήματα, αλλά ποτέ του δεν σκέφτηκε ότι αυτά εισάγονται και κοστίζουν.
Κανένα κόμμα, ομάδα, όμιλος σκέψης, δεν ζήτησε από τις κυβερνήσεις να στήσουν, να επιδοτήσουν, να ενθαρρύνουν, ανταγωνιστικές παραγωγικές μονάδες. Αντίθετα όλοι υιοθετούσαν συχνά τις ρετσέτες του ΚΚΕ περί ληστρικού κεφάλαιου και ξένων καταπατητών της χώρας.
Κανένας δεν σκέφτηκε ότι η χώρα πρέπει να παράγει την τροφή της και πως θα γίνεται αυτό, όταν όλοι οι γόνοι των αγροτών γίνουν αρχιτέκτονες και δικηγόροι. Τα φληναφήματα περί πλούσιας χώρας αδυνατούν να κρύψουν την εγκατάλειψη ή και την ακύρωση όλων εκείνων των πλεονεκτημάτων που θα μπορούσαν να την κάνουν πραγματικά και όχι μεταφυσικά, πλούσια. Δηλαδή τη γεωγραφική της θέση και ότι αυτή συνεπάγεται στον τουρισμό, τις εναλλακτικές καλλιέργειες, την «πράσινη» ενέργεια. Το επιχειρηματικό και εμπορικό δαιμόνιο των κατοίκων της και ότι αυτό συνεπάγεται σε προώθηση και εμπορική εκμετάλλευση των καινοτομιών που θα ανακαλύπτουν και θα κατασκευάζουν τα παιδιά της.

Αντίθετα, ο ελληνικός λαός ένιωσε λύτρωση, όταν η είσοδος των μεταναστών τον απάλλαξε από κάθε είδους χειρωνακτική εργασία. Στην ύστερη μεταπολίτευση, ο Έλληνας έμαθε να μισεί τη φάμπρικα και το χωράφι. Αντίθετα έμαθε να αγαπά τις υπηρεσίες και δη τις δημόσιες. Στους 10 εργαζόμενους Έλληνες οι 3 είναι ΔΥ, οι 4 παρέχουν ιδιωτικές υπηρεσίες και μόνο οι 3 παράγουν κάτι, για να θρέψουν και τους 10. Όποτε έκλεινε μια φάμπρικα, η Αριστερά πανηγύριζε για τη νίκη της κατά του καπιταλισμού. Νόμιζε ότι οι απολυμένοι θα «πυκνώσουν τις γραμμές της». Μετά ζητούσε να διοριστούν όλοι στο δημόσιο. Και γέμιζαν τα υπουργεία, οι Δήμοι, οι ΔΕΚΟ. Και όταν αυτά γέμιζαν, έφτιαχναν καινούργια. Και όλα αυτά τα πλήρωναν με δανεικά. Πως να βγει το μοντέλο; Ήρθε η φούσκα και έσκασε.

Ο ελληνικός λαός δεν είναι λαός ηλιθίων. Ξέρει καλά ότι το προηγούμενο μοντέλο ηττήθηκε. Δεν θέλει όμως να το παραδεχτεί. Ήταν ωραία στο παράδεισο, καθένας έβρισκε ότι πάντοτε ζητούσε, ή τουλάχιστον μπορούσε να ελπίζει ότι θα το βρει. Σήμερα κάποιοι τον βγάζουν βίαια από τον παράδεισο, του ξεσκίζουν το όνειρο. Και αυτοί δεν είναι, ούτε η τρόικα, ούτε η κυβέρνηση, ούτε οι πιστωτές, ούτε ο καπιταλισμός. Είναι οι νόμοι της φύσης, η αρχή διατήρησης της ενέργειας. Σήμερα, ο λαός διαδηλώνει, μουτζώνει, βρίζει, τσαμπουκαλεύεται, «κόβει» τα χέρια του και απειλεί, αλλά ξέρει ότι όλα αυτά είναι αδιέξοδα, απλές εκτονώσεις που γίνονται ως ομαδική ψυχοθεραπεία.
Η κρίση μας βοηθά να δούμε πτυχές της ηθικής μας που τις έχουμε απωθήσει. Δυσκόλεψε η κατάσταση και αυξήθηκαν κατακόρυφα οι ληστείες, οι βιασμοί, οι φόνοι για λίγα ευρώ. Και πολλοί σπεύδουν να τους δικαιολογήσουν ως αποτέλεσμα της κρίσης.
 Αντί οι δήμοι να οργανώσουν δίκτυα αλληλεγγύης για τους ασθενέστερους των δημοτών τους, φρόντισαν να πνίξουν τις πόλεις στο σκουπίδι, κάνοντας απεργία, αλλά και εισπράττοντας ταυτόχρονα το μεροκάματο. Οι περισσότεροι δημοτικοί άρχοντες ήταν στο πλευρό των απεργών, αφού αυτοί τους διόρισαν, είναι πελάτες τους. Αντί οι καθηγητές να κάνουν δωρεάν και εθελοντικά την πρόσθετη διδακτική στήριξη, που έκοψε το υπουργείο, καλούνται από την ΟΛΜΕ να μην κάνουν ούτε την αναπλήρωση των χαμένων ωρών των καταλήψεων. Αντί οι συνδικαλιστές να υπερασπιστούν αυτοί πρώτοι τις σχολικές εγκαταστάσεις, στοχοποιούσαν τους συναδέλφους τους που αγωνίζονταν να κρατήσουν τα σχολεία ανοικτά και να αποτρέψουν τις καταστροφές. Διψάνε τα δημόσια ταμεία από φορολογικά έσοδα και οι δικαστές αποφάσισαν να δουλεύουν λιγότερο, συσσωρεύοντας έτσι χιλιάδες εκκρεμείς φορολογικές υποθέσεις.

Μέσα στον ορυμαγδό, καταστρέφονται ζωές, διαλύονται περιουσίες, καταρρέουν σχέδια, άνθρωποι φτωχαίνουν και αυτό δεν είναι απλά κακό, είναι ολέθριο, αλλά δεν γίνεται αλλιώς. Αν γινόταν, κάποιος θα έβρισκε τη λύση. Πληρώνουμε την ύβρι, δίκαιοι και άδικοι. Όσοι ακολουθούσαν και όσοι απλά κοίταζαν. Αλλά μέσα στον ορυμαγδό αναζητούμε και την αντίδραση στη δράση του κακού, τη στόφα και το μέταλλο των θιγομένων, την ποιότητα της αυτοκριτικής, την προσπάθεια ανάταξης των θρυμματισμένων ιστών. Και δεν βλέπουμε τίποτα που να μας κάνει να ελπίζουμε. Μονάχα την επανάληψη της ύβρεως. Ξαναμμένους αγύρτες και λαοπλάνους που καμώνονται τους επαναστάτες και προτρέπουν σε ακρότητες, σε εμφύλιο πόλεμο, πανικόβλητοι, γιατί βλέπουν την ήττα του μοντέλου τους και προαισθάνονται και τη δική τους εξαφάνιση.

Ο παράδεισος χάθηκε, αλλά η κόλαση είναι εδώ.

Καλά θα κάνει, ο λαός, να αναζητήσει από εδώ και μπρος μια άλλη πορεία ζωής και όχι σωτήρες εν λευκώ. Πριν αποφασίσει την επόμενη σύναξη παλουκοφόρων και πετροβολητών καλά θα κάνει να αναστοχαστεί τα πεπραγμένα του και να κοιτάξει μήπως και βρει συλλογικές και ατομικές λύσεις μέσα στον μικρόκοσμό του, για να τη βγάλει στα χρόνια που έρχονται. Μην περιμένει βοήθεια από τους πολιτικούς του, τουλάχιστον από αυτούς που φόρτωνε μέχρι χτες με ψήφους. Αυτοί τον έφεραν έως εδώ, με την άδειά του, βεβαίως. Μην περιμένει τίποτα καλό από αυτό το κράτος.
Αλλά και οι λύσεις που ήδη δρομολογούν οι πιστωτές του, λύσεις δυσβάσταχτες, θα απαιτούν σκληρή δουλειά, λιτότητα, διαφάνεια, συνέπεια, συνεργασία, ευθύνη, πρωτοβουλία, αξίες που έχει ξεχάσει. Αυτές θα είναι τα όπλα του, οι παντιέρες του, οι αντιστάσεις του στην πτώση.

Ας αυτοοργανωθεί για να επιβιώσει, ας σταθεί αλληλέγγυος στον διπλανό του και ας αφουγκραστεί αυτούς που λένε κάτι διαφορετικό, μήπως και σ’ αυτόν τον άλλο λόγο υπάρχει ίχνος κοινής λογικής, υπάρχει ζωή. Ας αποδεχτεί ότι ο πρότερος μη έντιμος βίος του συνεπάγεται και επιτήρηση και τεχνική βοήθεια και συμβουλές από τους ξένους που μάλλον καλύτερα τα κατάφεραν στο χωριό τους.

Διαφορετικά, θα κυλιέται μέσα στα σκουπίδια, τη βία, το φασισμό και τη φτώχια που επέρχεται. Και θα νομίζει ότι έτσι αντιστέκεται. 

Του φίλου
Λεωνίδα Καστανά


7 σχόλια :

  1. δεν συμφωνώ αλλά ελάχιστη σημασία έχει τι σκέφτομαι καπετάνιε. Οι παραπάνω είναι σκέψεις ενός ατόμου που δεν το έχει αγγίξει πραγματικά η κρίση, που έχει την δουλειά του και τον μισθό του. Όταν τα χάσεις όλα και τα παιδιά σου είναι επίσης άνεργα ελάχιστη σημασία έχει αν αυτός που στέκει στο πεζοδρομιο δίπλα σου είναι στο ΚΚΕ ή στην Χρυσή αυγή ή αλλού. Το θέμα με τον έλληνα είναι ότι ακόμα τους ανέχεται και δεν έχει κατέβει στο πεζοδρόμιο. Όσο για το πλούσια χώρα ναι ήμασταν και κοιτάνε να μαςχρεωκοπήσουνε για τα πάρουν τσάμπα τα τεράστια κοιτάσματα πετρελαίου. Δεν είναι αργά τον Μάρτιο θα ακούσετε την ορολογία ομόλογα πετρελαίου. Είναι αυτά με τα οποία θα πληρώνουμε το δήθεν εθνικό μας χρέος. Αν συνέχιζα οι σκέψεις μου θα ήταν πιο πολλές από το άρθρο γιαυτό σταματάω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μπορώ να καταλάβω πως η διαδήλωση στο πεζοδρόμιο θα σου δώσει τροφή και στέγη όταν είσαι άνεργος. Το κράτος εισπράττει φόρους ακόμα και από τα συσσίτια της εκκλησίας, με την απειλή: «Θέλεις να έρθει να τα εισπράξουν οι ίδιοι γερμανοί;».
      Το ποιο πιθανό είναι να πας στο χωριό και να τρως χόρτα ζώντας σε ένα εγκαταλελειμμένο σπίτι, με την προσδοκία της εργασία στο χωράφι.
      Όλο το άρθρο αυτό λέει:
      Διαδηλώσεις -> πείνα και αυτοκαταστροφή
      Παραγωγή -> τα προβλήματα αρχίζουν να λύνονται

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Στέφανε
    Μπορείς να συνεχίσεις τις σκέψεις σου και τα σχόλιά σου να καλύψουν 2 και 3 και 4 φορές το άρθρο. Να καλέσεις κι άλλους να το συζητήσουμε. Αυτή η συζήτηση πρέπει επιτέλους να ανοίξει στην Ελλάδα!
    Αλλά επειδή γνωρίζω τον άνθρωπο που το έγραψε καλό θα ήταν πριν από οποιοδήποτε επόμενο σχόλιό σου, το οπόιο είναι πάντα καλοδεχούμενο, αξίζει να επισκεφτείς το blog του "μη μαδάς τη μαργαρίτα" για να δεις πως σκέφτεται ένας σύγχρονος αριστερός, αν κι εγώ δεν είμαι.

    Όσο για το επιχείρημά σου:
    "Όταν τα χάσεις όλα και τα παιδιά σου είναι επίσης άνεργα ελάχιστη σημασία έχει αν αυτός που στέκει στο πεζοδρομιο δίπλα σου είναι στο ΚΚΕ ή στην Χρυσή αυγή ή αλλού",
    να με συγχωρέσεις αλλά το θεωρώ ατυχές. Γιατί το πρόβλημα δεν λύνεται με τη διαμαρτυρία. Όταν αυτή τελειώσει πρέπει να καθίσεις να συζητήσεις με αυτόν που ήσουν μαζί στις διαδηλώσεις και τότε θα καταλάβεις ότι μαζί δεν μπορείτε να χτισετε την ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ που είναι ο στόχος!
    Δυστυχώς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καπετάνιε καλημέρα !
    Να συνυπογράψω κι εγώ το σχόλιο σου.Πέρα από τα "οχι" και την "αντίσταση" χρειάζεται χρειάζεται και κάποια πρόταση. Και είναι παραπάνω από προφανές ότι σε εντελώς άλλη κατεύθυνση κινείται η πρόταση του ΚΚΕ, σε άλλη της "Χρυσής Αυγής", σε άλλη της ΝΔ κλπ Πρέπει να διαλέξεις. Κι όταν διαλέξεις αναγκαστικά θα βρεθείς "απέναντι" (πολύ "απέναντι") με κάποιους που διαδήλωναν "μαζί σου" στο δρόμο. Θα καταλάβεις ότι δεν ήσασταν ποτέ "μαζί".
    Σε γενικές γρανμμές με την ανάρτηση συμφωνώ.Εχω όμως την ρξής απορία: (Το "Μη μαδάς την μαργαρίτα" το γνώρισα παρα πολύ πρόσφατα και είχα κι ένα μικρό διαδικτυακό διάλογο με τον leo) Γιατί ένας άνθρωπος με αυτές τις απόψεις αυτοχαρακτηρίζεται "αριστερός"; Μπορώ να σκεφτώ 10 γνωστούς μου "αριστερούς" που διαβάζοντας το πιο πάνω άρθρο θα διαφωνούσαν και θα τον χαρακτήριζαν εύκολα δεξιό, συντηρητικό ή και νεοφιλελεύθερο. Κι ακόμα παραπέρα εγώ που συμφωνώ με το άρθρο του (που εκφράζει μια συνολική άποψη για το πρόβλημα μας, δεν είναι δηλ άποψη σε συγκεκριμένο θέμα όπου είναι πιο εύκολο να "συναντηθεί ένας "δεξιός" με ένα "αριστερό") δεν τρέφω καμμία συμπάθεια για την "αριστερά" και θεωρώ τις απόψεις της υπεύθυνες για την κατάσταση μας. Νομίζω ότι αυτό είναι ένα μικρό δείγμα του πόσο μας μπερδεύουν πια οι ταμπέλες "αριστερός" - "δεξιός" που ο Καραμανλής (να πως προδίδονται τα "δεξιά" αισθήματα) είπε από το 1974 (ή μήπως το 1977;;) ότι πρέπει να τις υπερβούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @firiki2010
    Αν μας παρακολουθεί ο Λεο μπορεί να σου απαντήσει.
    Μετά από αρκετό και ρό που τον παρακολουθώ κι έχουμε ανταλλάξει απόψεις ξέρω πως σκέφτεται και γι' αυτό τον εκτιμώ τη σκέψη του.
    Αλλά αυτή την απάντηση για τον εαυτό του μόνο ο ίδιος πρέπει να τη δώσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Firiki
    Εχεις "δίκιο" γιατί βλέπεις την Αριστερά με τα μάτια του παρελθόντος. Καταγγελίες, επιδόματα, δώσμου και μένα μπάρμπα, κρατισμός. Αυτή η αριστερή δήθεν πολιτική συνέβαλε μαζί με το υπόλοιπο πολιτικό σύστημα στην έκπτωση της χώρας. Η Αριστερά που εγώ πιστεύω μπορεί να συναντηθεί με όλους τους καθαρούς και τίμιους ανθρώπους που καταρχήν θέλουν τη σωτηρία της χώρας και μετά τη δημοκρατία και την ελευθερία. Δουλειά λοιπόν και αλληλεγγύη και δικαιοσύνη και αναδιανομή του πλούτου και κοινωνικές πολιτικές αλλά και ανάπτυξη με σύνεση και ιδιωτική πρωτοβουλία και σοβαρά πανεπιστήμια και και και .... Σίγουρα αν θεωρείς αριστερά το ΚΚΕ ή το ΣΥΡΙΖΑ , εγώ δεν είμαι. Έλα όμως που εγώ αυτούς τους θεωρώ δεξιότατους στα όρια του φαιοκόκκινου. Και ξέρεις γιατί; Γιατί δεν θέλουν ναλλάξει τίποτα, γιατί είναι συντηρητικοί μέχρι το μεδούλι. Μπλιαχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Firiki
    Εχεις "δίκιο" γιατί βλέπεις την Αριστερά με τα μάτια του παρελθόντος. Καταγγελίες, επιδόματα, δώσμου και μένα μπάρμπα, κρατισμός. Αυτή η αριστερή δήθεν πολιτική συνέβαλε μαζί με το υπόλοιπο πολιτικό σύστημα στην έκπτωση της χώρας. Η Αριστερά που εγώ πιστεύω μπορεί να συναντηθεί με όλους τους καθαρούς και τίμιους ανθρώπους που καταρχήν θέλουν τη σωτηρία της χώρας και μετά τη δημοκρατία και την ελευθερία. Δουλειά λοιπόν και αλληλεγγύη και δικαιοσύνη και αναδιανομή του πλούτου και κοινωνικές πολιτικές αλλά και ανάπτυξη με σύνεση και ιδιωτική πρωτοβουλία και σοβαρά πανεπιστήμια και και και .... Σίγουρα αν θεωρείς αριστερά το ΚΚΕ ή το ΣΥΡΙΖΑ , εγώ δεν είμαι. Έλα όμως που εγώ αυτούς τους θεωρώ δεξιότατους στα όρια του φαιοκόκκινου. Και ξέρεις γιατί; Γιατί δεν θέλουν ναλλάξει τίποτα, γιατί είναι συντηρητικοί μέχρι το μεδούλι. Μπλιαχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Κακόβουλα, υβριστικά, ειρωνικά σχόλια διαγράφονται.
Τα greeklish δεν τα αντέχω. Θεωρώ ότι προσβάλλουν την αισθητικη της πλούσιας Ελληνικής Γλώσσα μας και διαγράφονται ακόμη κι αν είναι ενδιαφέροντα.
Δεν είμαι επαγγελματίας του είδους και γράφω γιατί νοιώθω όμορφα μ΄αυτό που κάνω. Έτσι δεν θα αφήσω κανένα να μου χαλάσει το κέφι μου.
Ο ευπρεπής διάλογος όμως με συναρπάζει και τον επιδιώκω.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...