Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

Ελεύθερο το “Μαρία Λ”

Η Εταιρεία Vrontados S.A. ενημέρωσε το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ότι το υπό ελληνική σημαία υπό διαχείρισή της πλοίο “Μαρία Λ” 50.388 dwt, απέπλευσε ελεύθερο στις 30 Αυγούστου 2011 από το λιμάνι José της Βενεζουέλας, με προορισμό την Ευρώπη, με φορτίο γαιανθράκων και τον πλοίαρχο, τους αξιωματικούς και το πλήρωμα σε πλήρη υγεία.

Το ελληνικό Bulk Carrier, κρατήθηκε από τις τοπικές Αρχές συνολικά 176 ημέρες όταν μετά από έρευνα στα ύφαλα του βρέθηκε ποσότητα ναρκωτικών ουσιών με εξωτερική παρέμβαση.
Όπως διαπιστώθηκε μετά από εκτενείς, διεξοδικές και χρονοβόρες ανακριτικές διαδικασίες, ούτε η πλοιοκτήτρια Εταιρεία, ούτε ο πλοίαρχος, ούτε οποιοδήποτε μέλος του πληρώματος έφεραν καμία απολύτως ευθύνη.

Με την ευκαιρία, η Vrontados S.A. εκφράζει μέσω του Υπουργείου, βαθιά ικανοποίηση για τον τερματισμό της δραματικής περιπέτειας του πλοίου της και της ταλαιπωρίας των ανδρών του πληρώματός του.
Συγχρόνως ευχαριστεί θερμά όσους συνέβαλαν στην αντιμετώπιση του προβλήματος και ιδιαίτερα την αυτού εξοχότητα τον Πρέσβη της Βενεζουέλας κ. Rodrigo Oswaldo Chaves Samudio.
Τέλος, επαινεί τους εκπροσώπους του Τύπου, οι οποίοι επέδειξαν σεβασμό στην παράδοση και το κύρος της Εταιρείας καθώς και στην ακεραιότητα και αξιοπρέπεια των ναυτικών της, παρουσιάζοντας εξαρχής στην κοινή γνώμη το θέμα στις πραγματικές του διαστάσεις.

Τρίτη 30 Αυγούστου 2011

«Απελευθερώθηκε» το tanker «MV Polar»

Απελευθερώθηκε από τους Σομαλούς πειρατές που το είχαν καταλάβει από τον περασμένο Οκτώβριο, το δεξαμενόπλοιο «MV Polar» της Paradise Navigation SA με 24μελές πλήρωμα.

Ωστόσο κατά τη διάρκεια της κατάληψης του πλοίου, απεβίωσε ένα εκ των μελών του πληρώματος.

Από τo TheSeaNation

Δευτέρα 29 Αυγούστου 2011

Αν θέλεις, ξαναπάρκαρε παράνομα!

Δείτε τι κάνει ο δήμαρχος της πρωτεύουσας της Λιθουανίας Βίλνιους στα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, αλλά και την συμπεριφορά του!



Το πήρα από τον Γκρινιαρόγατο

Σάββατο 27 Αυγούστου 2011

Νεκρός ο δεύτερος στην ιεραρχία της Αλ Κάιντα

Ο δεύτερος στην ιεραρχία της Αλ Κάιντα ο Ατίγια Αμπντάλ-Ραχμάν, σκοτώθηκε στις 22 Αυγούστου στο Πακιστάν, δήλωσε σήμερα στο πρακτορείο Ρόιτερς υψηλόβαθμος αξιωματούχος των ΗΠΑ.

Ο αξιωματούχος δεν ανέφερε πώς σκοτώθηκε ο Ραχμάν, αλλά είπε πως αυτό συνέβη στο Ουαζιριστάν, στο βορειοδυτικό Πακιστάν.

Ο θάνατος αυτός, σε σύντομο διάστημα μετά τη δολοφονία του ηγέτη της Αλ Κάιντα Οσάμα μπιν Λάντεν το Μάιο, είναι ένα μεγάλο χτύπημα στην εξτρεμιστική οργάνωση, δήλωσε ο αξιωματούχος των ΗΠΑ.

Παρασκευή 26 Αυγούστου 2011

Πειρατεία: Προειδοποίηση ασφάλειας πλοίων ανοιχτά του Μπενίν

Προειδοποίηση ασφάλειας πλοίων (maritime security alert) για τη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά του Μπενίν, εκδόθηκε σήμερα, μετά την πειρατεία που εκδηλώθηκε στις 20 Αυγούστου στο πλοίο “ MT Emocean” περίπου 50 ναυτικά μίλια ανοικτά του Κοτονού.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει χαθεί κάθε επαφή με το πλοίο τα ίχνη του οποίου προς ώρας παραμένουν άγνωστα.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι τους τελευταίους μήνες έχουν αυξηθεί σημαντικά οι πειρατικές επιθέσεις στη περιοχή και πρόσφατα ορίστηκε από τον Σύνδεσμο Lloyd's Market, ζώνη κινδύνου.

Από το TheSeaNation

Τετάρτη 24 Αυγούστου 2011

Βουλή: «Θυμήθηκαν» το ναυτιλιακό συνάλλαγμα

Κοντά στα 5,6 δις ευρώ κυμαίνεται το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε μέχρι το Μάιο φέτος σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας τα οποία προσκομίστηκαν στη Βουλή από τον αρμόδιο αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Χάρη Παμπούκη σε απάντηση ερώτησης που είχε θέσει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας.

Μεταξύ άλλων ο κ. Παμπούκης σημειώνει τη σημασία της ποντοπόρου ναυτιλίας αλλά και την αναγκαιότητα άσκησης ευέλικτης πολιτικής.

Από το TheSeaNation

Τρίτη 23 Αυγούστου 2011

Απετράπη πειρατεία δεξαμενόπλοιου στο Ομάν

Και δεύτερο δεξαμενόπλοιο αποπειράθηκαν να καταλάβουν πειρατές κοντά στο λιμάνι Σαλάλεχ του Ομάν τη Κυριακή, χωρίς να τα καταφέρουν αυτή τη φορά.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Διεθνούς Γραφείου Ναυσιπλοΐας, πειρατές με ένα πλεούμενο σκιφ καταδίωξαν και πυροβόλησαν το χημικό δεξαμενόπλοιο.
Οι πειρατές έκαναν πολλές απόπειρες να επιβιβαστούν στο δεξαμενόπλοιο και εγκατέλειψαν την επίθεση λόγω των ελιγμών αποφυγής που έκανε το δεξαμενόπλοιο.
Σημειώνεται ότι το Σαββάτο πειρατές κατέλαβαν το αγκυροβολημένο στον Κόλπο του Άντεν, δεξαμενόπλοιο MV Fairchem Bogey, αιχμαλωτίζοντας μπροστά στα μάτια της ακτοφυλακής της χώρας 21 Ινδούς που αποτελούν το πλήρωμά του.

Από το TheSeaNation

Σάββατο 20 Αυγούστου 2011

Κλείσε το PC και άντε να πάρεις αέρα...

Ενδείξεις ότι η σχέση σου με το PC πρέπει να «τερματιστεί»

- Όταν νομίζεις ότι το ένα χιλιόμετρο είναι 1024 μέτρα.
- Όταν ακούς το «μου έκανε κλικ» και ρωτάς «δεξί ή αριστερό;».
- Όταν ακούς τη λέξη ποντίκι, ρωτάς τη μάρκα είναι.
- Όταν σκέφτεσαι ή παίζεις παιχνίδια, φέρνεις στον νου σου την εντολή «IF».
- Όταν ακούς τη λέξη «For», σου έρχεται στο μυαλό το γράμμα «i».
- Όταν βρέχει, βλέπεις τις σταγόνες σαν 0 και 1.
- Όταν γελάς με «LOL».
- Όταν ξέρεις όλες τις δυνάμεις του 2 μέχρι την 20ή.
- Όταν μιλάς στον υπολογιστή σου.
- Όταν βλέπεις όνειρα με υπολογιστές.
- Όταν βλέπεις εφιάλτες με υπολογιστές (ακόμα χειρότερο)...
- Όταν ονειρεύεσαι σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού.
- Όταν διαλέγεις την παρέα του υπολογιστή αντί για την παρέα των φίλων σου.
- Όταν έχεις χρόνια να αγγίξεις κοπέλα.
- Όταν η συλλογή σου από ταινίες (downloads) καλύπτει μια ολόκληρη τηλεοπτική σεζόν.
- Όταν ακούς τη λέξη παράθυρο και σου έρχονται τα windows στο μυαλό.
- Όταν λες «ορκίζομαι στον υπολογιστή μου».
- Όταν με το που ανοίξεις το στόμα σου οι φίλοι σου αρχίζουν να βαριούνται.
- Όταν πιστεύεις στο Matrix...

Άϊντε, καλοκαιράκι είναι ακόμα,
ολόκληρο Σαββατοκύριακο είναι μπροστά σου,
τράβα να ξελαμπικάρει το μυαλό σου,
άϊντε, μη πάθεις χειρότερα!!!

Τρίτη 9 Αυγούστου 2011

Το Ελληνικό χρηματιστήριο 15 χρόνια πίσω!


Κυριακή 7 Αυγούστου 2011

Κάντε μια αλλιώτικη διαδρομή με το "Μουτζούρη" στο βουνό του Πηλίου


ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΠΟΔΡΑΣΗΣ

Καθημερινά έως τις αρχές Σεπτεμβρίου

Ο λευκός καπνός από το φουγάρο, σήμα κατατεθέν του τραίνου του Πηλίου

"Το τρένο φεύγει στις 8..." Στην πραγματικότητα το τρένο φεύγει στις 10 το πρωί, κάθε μέρα, το καλοκαίρι. Με αφετηρία τα Άνω Λεχώνια, το τρενάκι του Πηλίου καταβροχθίζει τα χιλιόμετρα του βουνού για να φτάσει μετά από μια γοητευτική διαδρομή, στον ειδυλλιακό σταθμό των Μηλεών.

Σε μια από τις στενότερες σιδηροδρομικές γραμμές στον κόσμο, μήκους 60 εκ., και με φορτίο 4 βαγόνια, το τρένο θα σκαρφαλώσει σιγά σιγά τις ημιορεινές πλαγιές του Πηλίου διασχίζοντας τις πράσινες - ακόμα και το καλοκαίρι - πλαγιές.
Το όνομα "Μουτζούρης", με το οποίο είναι γνωστό το τρενάκι, αντιπροσωπεύει την εικόνα του όταν παλιότερα η ατμομηχανή του έκαιγε κάρβουνο και παρήγαγε σκούρο καπνό.
Κατά τη διάρκεια της 90λεπτης διαδρομής του, θα κάνετε μια σύντομη στάση στην Άνω Γατζέα για παγωτό, αναψυκτικό ή καφέ!
Πέρα από τις φυσικό κάλλος της η διαδρομή περνάει από γεφύρια όχι μόνο όμορφα, αλλά και ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής κατασκευής. Στοιχεία όπως η λαξευτή μαρμαρόπετρα και ο γκρίζος ασβεστόλιθος για τις αντιστηρίξεις, τα τοξωτά γεφύρια, οι καμάρες κι οι σήραγγες θα σας εντυπωσιάσουν.
Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει να κάνει κανείς σε δύο γέφυρες: την λίθινη πεντάτοξη γέφυρα στο Καλόρεμα, κοντά στο Μαλάκι και η μεγάλη μεταλλική γέφυρα με την καμπύλη πορεία, σχεδιασμένη από τον Ταξιάρχη ή Ντε Κίρικο, πατέρα του γνωστού ζωγράφου. Η γέφυρα αυτή βρίσκεται λίγο πριν το τέλος της διαδρομής, λίγο πριν μπείτε στον σταθμό στις Μηλιές.
Στο τέλος της διαδρομής η ιδιαίτερα πυκνή βλάστηση από πλατάνια, τα ρέματα και τα τρεχούμενα νερά θα ικανοποιήσουν τις αισθήσεις σας.
Από τον σταθμό εδώ ξεκινάει το γραφικό καλντερίμι που οδηγεί στο κέντρο του χωριού. Παραδοσιακοί ξενώνες, ταβέρνες, η εκκλησία των Ταξιαρχών που χτίστηκε πριν το 1741, το λαογραφικό μουσείο και η βιβλιοθήκη, μια από τις παλαιότερες στην Ελλάδα, περιμένουν τους επισκέπτες για περιήγηση.
Αξίζει να δείτε όσα περισσότερα μπορείτε αλλά και να φάτε και να πιείτε το τσιπουράκι σας σε κάποια από τα ταβερνάκια ή μεζεδοπωλεία του χωριού. Δύο προτάσεις είναι η ταβέρνα στην πλατεία, όπως και εκείνη στο σταθμό, μέσα στα δέντρα και πάντα με δροσιά. Ο χρόνος είναι αρκετός αφού η επιστροφή σας από Μηλιές στα Άνω Λεχώνια θα γίνει στις 3 το απόγευμα. Άρα έχετε, συνολικό χρόνο παραμονής στο γραφικό κεφαλοχώρι γύρω στις 3,5 ώρες.

Η ιστορία
Το αρχικό έργο κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής άρχισε το 1896 και παραδόθηκε εν μέρη το 1896 και ολόκληρο το 1903. Η γραμμή τότε κάλυπτε την απόσταση από τον Βόλο μέχρι τις Μηλιές και δεν είχε τουριστικό βέβαια χαρακτήρα, αλλά εμπορικό, εκπαιδευτικό και φυσικά ψυχαγωγικό. Ολόκληρες γενιές έζησαν στο ρυθμό αυτού του μεταφορικού μέσου.

Την επίβλεψη της κατασκευής του σιδηροδρομικού δικτύου είχε ο Εβαρίστο Ντε Κίρικο, ο πατέρας του γνωστού ζωγράφου Τζόρτζιο ντε Κίρικο, που γεννήθηκε στο Βόλο. Στα έργα κατασκευής του δικτύου, ο μικρός τότε Ντε Κίρικο ήταν εκεί, παρατηρώντας το μέσο που έμελλε αργότερα να τον εμπνέει και να συνοδεύει σταθερά τις δημιουργίες του.

Πρόσβαση στους δύο σταθμούς
Η πρόσβαση στο σιδηροδρομικό σταθμό Άνω Λεχωνίων που απέχει 12 χιλιόμετρα από το Βόλο, γίνεται από το δρόμο προς Καλά Νερά, με το λεωφορείο της γραμμής Βόλου – Λεχωνίων – Πλατανιδίων και κάνει στάση 50 μέτρα από το σταθμό. Η πρόσβαση γίνεται και με ΙΧ καθώς υπάρχει μεγάλος χώρος στάθμευσης μπροστά στο σταθμό. Υπάρχουν καφέ πινακίδες σήμανσης του σταθμού από τον παρακείμενο οδικό άξονα.

Η οδική πρόσβαση στο σταθμό Μηλεών γίνεται μόνο με ΙΧ και υπάρχουν περιορισμένες θέσεις στάθμευσης στην περιοχή του σταθμού, η κατεύθυνση του οποίου σημαίνεται με καφέ πινακίδα από τον οδικό άξονα που οδηγεί στις Μηλιές.

Από το in.gr

Σάββατο 6 Αυγούστου 2011

Υποβάθμισε τις ΗΠΑ η Standard & Poor's...

... από ΑΑΑ σε ΑΑ+
Εν μέσω των κλυδωνισμών στις διεθνείς αγορές για την κρίση χρέους που πλήττει και τις δύο πλευρές του Ατλαντικού, ο οίκος αξιολόγησης Standard & Poor's προχώρησε σε υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας των ΗΠΑ, από τη βαθμίδα AAA στην βαθμίδα AA+.

Πρόκειται για την πρώτη υποβάθμιση στην ιστορία των ΗΠΑ και το γεγονός αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις σε παγκόσμια κλίμακα.

Το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ κατηγόρησε, πάντως, την S&P ότι έκανε ένα «χονδροειδές και ερασιτεχνικό» λάθος υπολογισμό στις προβλέψεις για τον προϋπολογισμό της χώρας.

Νέο παγκόσμιο σταθερό αποθεματικό νόμισμα ζητά η Κίνα, μετά την υποβάθμιση των ΗΠΑ.

Παρασκευή 5 Αυγούστου 2011

Οίκος Moody’s: η ιστορική αξιoλόγηση των... αξιολογητών

του Γιώργου Δαμιανού

Ποιος ήταν ο John Moody; Τι σημαίνει το όνομά του;

H ιστορία του οίκου Moody’s.

Η λέξη Moody’s έχει μπει, πλέον στην καθημερινότητα μας. Στο ελληνικό λεξιλόγιο πριν ή μετά τη λ. Moody’s υπάρχει η λέξη υποβάθμιση. Το όνομα είναι βαρύγδουπο και προβάλλεται ως “έγκυρο” από τα ελληνικά και ξένα Μ.Μ.Ε. Οι εκθέσεις το οίκου Moody’s ανεβοκατεβάζουν κυβερνήσεις και υποθηκεύουν το σήμερα και το αύριο του πλανήτη, αφού καθορίζουν το αν θα δανειστεί, και με ποιους όρους, μια χώρα. Υποθηκεύει το μέλλον του πλανήτη, γιατί ως γνωστόν, τα δανεικά αυτά θα τα πληρώσουν και οι μελλοντικές γενιές.

Τα πρώτα βήματα του John Moody/ Τζον Μούντι

Ελάχιστοι γνωρίζουν ότι η επωνυμία Moody’s προέρχεται από το επώνυμο ενός, μάλλον, αποτυχημένου δημοσιογράφου / οικονομικού αναλυτή, που έδρασε στις ΗΠΑ στις αρχές του 20ου αιώνα. Το πλήρες όνομα του ήταν Τζον Μούντι (John Moody, 1868 – 1958) και στα Ελληνικά θα μπορούσαμε να το αποδώσουμε ως Γιάννης Τσαντίλας.

Ο Γιαννάκης, λοιπόν, ξεκίνησε ως δημοσιογράφος, δίχως πανεπιστημιακές γνώσεις (στα γεράματα θα του δώσουν onoris causa, πτυχίο στη Νομική) και κάπου στο μεσοστράτι της ζωής του (το 1909) αποφάσισε να ασχοληθεί με ένα μεσιτικό/ χρηματοοικονομικό γραφείο στη Νέα Υόρκη. Ήταν έξυπνο παιδί, παιδί της πιάτσας και καθώς το μάτι του έκοβε, όπως κόβει σε όλα τα λαμόγια (τα μυωπικά τους ματάκια βλέπουν τα κοντινά αλλά χάνουν τα μακρινά) αποφάσισε να εισάγει για πρώτη φορά έναν πίνακα αξιολόγησης στις επενδύσεις των σιδηροδρόμων. Ο Τζον Μούντι (ή Γιάννης Τσαντίλας) υπεραπλουστεύοντας κάθε έννοια οικονομίας φτιάχνει έναν κατάλογο (ανάλογο με την αξιολόγηση των κινηματογραφικών ταινιών σε ένα σημερινό έντυπο) και με γράμματα (ΑΑΑ, ΑΑ, Α…) αντί για αστερίσκους βαθμολογεί τις επενδύσεις στους σιδηροδρόμους των Η.Π.Α. Η απλότητα του θέματος άρεσε στους επενδυτές και το όνομα του Γιαννάκη ξεχωρίζει. Πολύ γρήγορα o “Γιαννάκης Τσαντίλας” αυτοαναβαθμίζει το γραφειάκι του και από μεσίτης αυτοανακηρύσσεται πραγματογνώμονας επιχειρήσεων. Βγάζει χρήματα, δηλαδή, πουλώντας πληροφορίες για τη βιωσιμότητα των εταιρειών και αξιολογεί, με τον τρόπο που αξιολογούν τα λαμόγια τη βιωσιμότητα άλλων επιχειρήσεων αλλά και την εμπορευσιμότητα των μετοχών. Η αμοιβή του είναι υψηλή (σήμερα, για κάτι αντίστοιχο παίρνει, περίπου, 150.000 ευρώ καθώς και ποσοστά από τις αγοροπωλησίες των μετοχών) αλλά ας όψεται η ανασφάλεια του κοσμάκη, καθώς ο πρώτος παγκόσμιος πόλεμος βρίσκεται σε εξέλιξη και κανένας δεν ξέρει (ούτε και ο ίδιος ο Μούντι, ο Τσαντίλας, πως θα καταλήξει). Η ανασφάλεια του κοσμάκη αυξάνεται όλο και περισσότερο, γιατί μετά τον πόλεμο και τις κοινωνικά άστοχες συμβουλές του Γιαννάκη (που συμπυκνώνονται στο “βαθυστόχαστο” δόγμα “αρπάξτε, ξεσκίστε, τελειώσατε”) η Αμερική θα οδηγηθεί το 1929 στο χρηματιστηριακό κραχ με παγκόσμιες επιπτώσεις. Κατά ορισμένους ο Γιαννάκης, ο Μούντι, δεν είχε πάρει είδηση για το επερχόμενο κραχ και γι αυτό δεν ενημέρωσε τους πελάτες του (είπαμε ότι τα λαμόγια πάσχουν από μυωπία, αλλά ο Γιαννάκης, μάλλον, είχε και πρεσβυωπία). Μάλιστα, οι κακές γλώσσες λένε ότι οι συμβουλές/αρπαχτές του Γιαννάκη είχαν σημαντικό μερίδιο στο να οδηγηθούν οι Η.Π.Α. στο κραχ.

Αυτοανακηρύσσεται αξιολογητής των κρατικών ομολόγων

Μετά το Β’ παγκόσμιο πόλεμο λόγω της παγκόσμιας πρωτοκαθεδρίας τους, οι Η.Π.Α. δανείζουν ανεξέλεγκτα τις χώρες που ελέγχουν και το ίδιο κάνουν και τα χρηματοπιστωτικά της ιδρύματα. Η ευθυνοφοβία ή η ανικανότητα, όμως, των κρατικών υπαλλήλων δημιουργεί την ανάγκη για τη γνωμοδότηση ενός εμπειρογνώμονα, ο οποίος θα γνωματεύει, αν η τάδε χώρα είναι και φερέγγυος για να τη δανείσουν. Ο Αμερικανός υπάλληλος που διαχειρίζεται το αποθεματικό “του δείνα” σωματείου φορτηγατζήδων θέλει να επενδύσει τα χρήματα των ασφαλισμένων αλλά, δυστυχώς, δεν έχει ξανακούσει τις μισές χώρες του πλανήτη. Πως θα δανείσει μια χώρα που δεν ξέρει την ύπαρξη της;

Τη λύση αναλαμβάνει να τη δώσει ο Γιαννάκης, ο Τσαντίλας. Από μεσίτης και εμπειρογνώμονας επιχειρήσεων αυτοανακηρύσσεται “αξιολογητής” των κρατικών ομολόγων και βαθμολογεί την πιστοληπτική ικανότητα όλων των κρατών του πλανήτη. Προσλαμβάνει μια φουρνιά 25χρονων αριστούχων των καλύτερων πανεπιστημίων της υφηλίου (τσοχλανοπαρέα αριστούχων) και χωρίς πρότυπα, δίχως οικονομετρικά κριτήρια αλλά με προσωπικές εκτιμήσεις κάποιων υπαλληλίσκων, που οι ίδιοι αυτοχαρακτηρίζονται “σαΐνια με ένστικτο” αποφασίζουν ότι η τάδε χώρα πρέπει να πληρώσει ένα συγκεκριμένο επιτόκιο, αν ζητήσει δανεικά, η άλλη χώρα ένα υψηλότερο, ενώ η τρίτη δεν πρέπει να δανειστεί καθόλου, γιατί είναι αναξιόπιστη. Αυτοί οι έγκυροι οικονομικοί αναλυτές, όπως αυτάρεσκα αυτοαποκαλούνται, εξανεμίζουν τον ιδρώτα των εργαζομένων και υποθηκεύουν το μέλλον γενεών και γενεών.

Τη δόξα της τσοχλανοπαρέας του Γιαννάκη ζήλεψαν και άλλοι παρόμοιοι “οίκοι”, όπως οι: Standard and Poors, Fitch, που αν και φαίνονται ως ανταγωνιστές έχουν ένα κοινό στοιχείο: την αδιαφάνεια. Κανένας δε δημοσιοποιεί τα στοιχεία αξιολόγησης και θεωρούν απόρρητο τις πηγές στις οποίες στηρίζονται οι “πληροφορίες τους”, για το αν μια χώρα μετά από 30 χρόνια θα είναι ικανή να αποπληρώσει τα δανεικά που πήρε (τι να σου κάνει το Χάρβαρντ, αυτό δεν το γνωρίζει ούτε η Κατίνα, η Σμυρνιά, που έχει και κληρονομικό χάρισμα!!!).

Ο Γιαννάκης ο Τσαντίλας δεν μπορούσε να φανταστεί ότι το μαγαζάκι του που στηριζόταν, το 1909, στην προσωπική λαμογιά, ενός αγράμματου και είχε σκοπό να κάνει καμιά αρπαχτή, θα διοικείται, σήμερα, από ανέραστα μαθητούδια και θα ελέγχει τον πλανήτη. Βλέπετε, δεν μπορούσε να προβλέψει ότι θα εξαφανιστούν οι πολιτικοί από τον πλανήτη. Και δε μιλάμε για την Ελλάδα ή την Πορτογαλία (ποιος νοιάζεται, άλλωστε;) αλλά μιλάμε για τον τρόμο στα μάτια του Ομπάμα και της Μέρκελ, όταν αναμένουν την έκθεση του οίκου Moody’s.

Και ενώ η κήνσωρ Μέρκελ δεν κουράζεται να προσβάλλει και να “νουθετεί” τους Έλληνες, δε λέει κουβέντα για όλους αυτούς τους ανεξέλεγκτους “οίκους”, που καταλύουν κάθε έννοια πολιτικής. Μόνο τις προάλλες σαν να ξύπνησε από τρομερό εφιάλτη η κυρία Μέρκελ ψέλλισε: “Δε θα επιτρέψουμε στους οίκους να μας στερήσουν την ελευθερία μας να αποφασίσουμε”. Το είπε, ήπιε λίγο νερό και ξανακοιμήθηκε ονειρευόμενη ότι κάποτε θα γίνει πολιτικός.

Από τα 24γράμματα

Πέμπτη 4 Αυγούστου 2011

Έλληνας παπάς...

...διαβάζει το Ευαγγέλιο από το iPad!


Το μοντέλο δεν μπορώ να ξεχωρίσω.

Τώρα πια περιμένω να δω κι

ένα γάμο μέσω τηλεδιάσκεψης!

Chrisgio

Τρίτη 2 Αυγούστου 2011

Μα ποιος ήταν, τελικά, αυτός ο Μάρσαλ;


του Σωτήρη Αθηναίου

“Νέο σχέδιο Μάρσαλ για την Ελλάδα”
έτσι ονομάστηκε από τα ΜΜΕ το πρόγραμμα Ευρωπαϊκής ανάπτυξης του συμβουλίου Κορυφής της Ε.Ε.

Οι περισσότεροι θεωρούν ότι ο Τζορτζ Μάρσαλ (George Catlett Marshall, 1880 – 1959) ήταν ένας διαπρεπής οικονομολόγος, που έδρασε αμέσως μετά το Β΄ παγκόσμιο πόλεμο.
Η πραγματικότητα, όμως, είναι τελείως διαφορετική. Ο Μάρσαλ ήταν αξιωματικός του Αμερικάνικου στρατού και δεν είχε καμία σχέση με τα οικονομικά.
Αποφοίτησε από το στρατιωτικό Ινστιτούτο της Βιρτζίνια το 1901 και υπηρέτησε στις Φιλιππίνες και την Κίνα.
Είχε πολύ καλές πολιτικές διασυνδέσεις για αυτό το 1941 ελέγχει και επιτηρεί τις ενέργειες των επιστημόνων που εργάζονται για την ατομική βόμβα. Θα είναι στην ηγετική ομάδα που θα οργανώσει την επίθεση των Αμερικάνων στην Ευρώπη.
Μετά το τέλος του πολέμου ακολούθησε τη διπλωματία και τον Ιανουάριο του 1947 διορίστηκε υπουργός των εξωτερικών. Στο αξίωμα αυτό θα μείνει, μόλις δύο χρόνια, αλλά επειδή θα εισηγηθεί την οικονομική βοήθεια προς την Ευρώπη (γνωστή ως σχέδιο Μάρσαλ, Marshall Plan, επίσημα: European Recovery Program, ERP) ) θα μείνει στην Ιστορία ως ένας οραματιστής πολιτικός που παραδειγματίζει μέχρι σήμερα τους αναποφάσιστους πολιτικούς μας.
Ο Μάρσαλ λόγω της στήριξης του στο οικονομικό σχέδιο, το 1953 θα βραβευτεί με το βραβείο Νόμπελ ειρήνης.

Από τα 24γράμματα

Δευτέρα 1 Αυγούστου 2011

Ο πατέράς, ο γιός και το σπουργίτι...