ΕΝ ΟΙΚΩ!...

Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2015

Φάροι Νο4...

Σε συνέχεια της ανάρτησης Φάροι Νο3...

Stangholmen in Lysekil, Sweden
Portland Head Light, Maine, USA
Schleswig-Holstein, Germany
Brest, France
... το ταξίδι στους φάρους του κόσμου συνεχίζεται...

Chrisgio

3 σχόλια :

  1. Καπετάνιε νά 'σαι καλά και να μας ταξιδεύεις τώρα που από ναύτες γινήκαμε στεριανοί και στέγνωσαν τα ρούχα μας. Οι φάροι αν δεν κρύβουν ψυχές φιλοερημικές φιλόσοφες και καλλιτεχνικές τότε σίγουρα κρύβουν πολύ καημό και μοναξιά...
    Θέλω να σε ρωτήσω κάτι. Διαβάζω την Ναυτιλία του Ντούνη και βλέπω που ασχολείται με τον υπολογισμό της διαφοράς πλάτους ανάμεσα στο λιμάνι απόπλου και στο λιμάνι κατάπλου και με το μέσο πλάτος αυτών και μάλιστα με διόρθωση λόγω του γεωειδούς της Γής. Μήπως ξέρεις να μου πείς ποιά είναι η πρακτική σημασία αυτού του υπολογισμού; Συγγνώμη που κάνω την ερώτηση στη θέση του σχολίου της ανάρτησής σου αλλά δεν βρήκα άλλο τρόπο να σου γράψω. Καλά ταξείδια (με την παλιά ορθογραφία.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1) Διάβασε και το δικό μου κείμενο σχετικά με τους φάρους στην διεύθυνση
      Φάροι Νο1...
      http://captain-christos.blogspot.gr/2015/09/1.html#.VkJUtuJqIZw
      Περιμένω σχόλιο! :) :)

      2) Που τα θυμήθηκες τώρα όλα αυτά. Έχω να τα ακούσω από το 1988 και πίσω. Από τότε έχω να πιάσω και εξάντα στα χέρια μου. Τέλοπάντων! Η Δφ και η Δλ, "διαφορά πλάτους" και "διαφορά μήκους" αντίστοιχα, είναι ο πρώτος απαραίτητος απλός υπολογισμός που χρησιμεύει στη συνέχεια στην επίλυση του υπολογισμου της ορθοδρομικής απόστασης, πορειών ορθοδρομικού τόξου, ελέγχου κορυφαίου σημείου με τη βοήθεια των ναυτικών λογαριθμικών και λοιπών πινάκων (NORIE'S NAUTICAL TABLES). Σήμερα τα GPS έχουν στείλει στο... χρονοντούλαπο της ναυτικής ιστορίας όλα αυτά.
      Για να βγάλεις σήμερα στίγμα με ήλιο και αστέρια χρειάζεται ο εξάντας. Αυτό το... "θεικό" ναυτιλιακό όργανο εκείνης της εποχής, στην ποιότητα που απαιτείται για να τον κάνει αξιόπιστο, δεν υπάρχει πια στα πλοία.
      Παλιές αναμνήσεις και νοσταλγία όχι τόσο για αυτά τα όργανα και τα παλιά πλοία όσο για τα χρόνια πέρασαν από πάνω μας.

      Αυτά!...

      Διαγραφή
    2. Ωραίο το κείμενο για τους φάρους. Σ' ευχαριστώ για την επεξήγηση. . Για το χρονοντούλαπο καπετάνιε μήν είσαι και τόσο σίγουρος, Από παλιά λέγαμε στη Πρέβεζα το ΄78, άμα κατεβάσει ο αμερικάνος τους διακόπτες του LORAN και του ΩΜΕΓΑ (GPS δεν είχαμε τότε) τί κάνουμε; Λοιπόν σήμερα ο ίδιος ο αμερικάνος ξεθάβει τον εξάντα...κάτι ξέρει, ή κάτι φοβάται ή κάτι ψιλιάζεται ή επιτέλους (στην πιο αισιόδοξη εκδοχή) κατάλαβε ότι μόνο η κλασσική παιδεία καλλιεργεί σε βάθος τον άνθρωπο και τον κάνει να επίσταται της γνώσεως, .... διάβασέ το και μόνος σου:
      http://www.e-nautilia.gr/epanerhetai-i-didaskalia-eksanta-stous-amerikanous-dokimous-naftikous/
      Καλές θάλασσες φίλε.

      Διαγραφή

Κακόβουλα, υβριστικά, ειρωνικά σχόλια διαγράφονται.
Τα greeklish δεν τα αντέχω. Θεωρώ ότι προσβάλλουν την αισθητικη της πλούσιας Ελληνικής Γλώσσα μας και διαγράφονται ακόμη κι αν είναι ενδιαφέροντα.
Δεν είμαι επαγγελματίας του είδους και γράφω γιατί νοιώθω όμορφα μ΄αυτό που κάνω. Έτσι δεν θα αφήσω κανένα να μου χαλάσει το κέφι.
Ο ευπρεπής διάλογος όμως με συναρπάζει και τον επιδιώκω.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...