Δευτέρα 19 Αυγούστου 2013

Νοτιοδυτικό ταξίδι στον Ινδικό Ωκεανό - Από τη Singapore στη South Africa

One Fathom Bank
Η βορειοδυτική πορεία με μικρές αλλαγές συνεχίστηκε μέχρι τα ξημερώματα της 21ης Μαΐου. Εκεί γύρω στις 3 το πρωί το φανάρι One Fathom Bank μας «έκλεισε το μάτι». Το πέρασμα του στενού της Σιγκαπούρης είχε τελειώσει, μαζί και το ξενύχτι. Κάποια στιγμή έπρεπε να πάω κι εγώ για ύπνο. Πλέαμε σαν σε λίμνη το Malacca Strait για ακόμα μια φορά.
Malacca Strait
Bόρεια Σουμάτρα και P. Rondo Island
Πορεία 311 μοίρες. Στόχος μας το βορειοδυτικό άκρο της Σουμάτρας. Την ίδια μέρα το βράδυ στις 21:30 πορεία 288 μοίρες και το μεσημέρι της επόμενης μέρας ο βράχος P. Rondo Island στα αριστερά μας.
Στον Ινδικό Ωκεανο
Μπροστά μας ο Ινδικός Ωκεανός μεγάλη στροφή και νοτιοδυτική πορεία προς 226 μοίρες. Νέος στόχος το Cape Agulhas της Νοτίου Αφρικής. Αν όλα πάνε καλά σε καμιά 20ριά μέρες, κατά της 10 Ιουνίου, θα το συναντήσουμε.
Ο καιρός πολύ καλός αλλά ο χειμώνας του νοτίου ημισφαιρίου παραμόνευε. Λίγο πριν την Νότιο Αφρική και μέχρι τα παράλια της Λατινικής Αμερικής δεν θα περνούσαμε καλά, το είχαμε σίγουρο!
Γεωγραφικό πλάτος ΜΗΔΕΝ. Το πέρασμα από το Βόρειο στο Νότιο Ημισφαίριο
Στις 24 Μαΐου, λίγο πριν το μεσημέρι, κόψαμε τον Ισημερινό, αλλάξαμε ημισφαίριο, περάσαμε στο νότιο. Στις 27, πάλι το μεσημέρι, σε στίγμα Γεωγραφικό πλάτος 10-00 νότιο και Γεωγραφικό μήκος 078-00 ανατολικό αλλάξαμε πορεία προς 241 μοίρες και στις 30 του μηνός στις 5 το απόγευμα νέα αλλαγή πορείας προς 244 μοίρες. Όλα αυτά μέσα στο χάος του Ωκεανού για λόγους καθαρά ναυτικούς. Ρεύματα, ο φόβος της πειρατείας κλπ.

Η 1η Ιουνίου κατά τις 2 τα χαράματα μας βρήκε 40 μίλια ανοιχτά του Mauritius (Άγιος Μαυρίκιος) και στις 12 το μεσημέρι σε ίδια απόσταση από το άλλο νησί, το Reunion.
Mauritius, Reunion, Μαδαγασκάρη, Νότιος Αφρική
Στις 2 του μηνός μετά τα μεσάνυχτα άρχισε να μας «απασχολεί» το τεραστίων διαστάσεων νησί της Μαδαγασκάρης στο πιο κοντινό σημείο της οποίας περίπου στα 50 μίλια βρεθήκαμε την άλλη μέρα το μεσημέρι και σιγά-σιγά έμεινε κι αυτή πίσω μας.

*******

 Τα ταξίδια στη θάλασσα γίνονται σε πολύ αργές ταχύτητες. Κάθε στιγμή την εμπεδώνεις στον υπερθετικό βαθμό. Είτε πρόκειται για καλό είτε για κακό. Ο κακός καιρός σου βασανίζει το σώμα, ο καλός το μυαλό. Κάθε μέρα βλέπεις και μία διαφορετική ανατολή του ήλιου ή του φεγγαριού, ένα διαφορετικό ηλιοβασίλεμα. Το χρώμα του πορτοκαλιού και το κάτασπρο ή ασημί της σελήνης εναλλάσσονται σε όλες τις δυνατές αποχρώσεις. Όσο όμορφα κι αν είναι μετά από κάμποσο καιρό-χρόνια παύουν να σε αγγίζουν.
Στις αρχές μπορεί κάποιος, σε στιγμές μοναξιάς και αναμνήσεων, να παραδεχτεί ότι είχε ακόμα και συνομιλία μαζί τους, ότι είχε βρει στοργή και στήριξη από τους δύο μοναχικούς ουράνιους φίλους! Ως πότε όμως; Πόσο μπορεί να κρατηθεί ζωντανό ένα παραμύθι; Η σκληρή πραγματικότητα της απουσίας αυτών που αγαπάς πάντα νικάει την κρυφή ανεκπλήρωτη επιθυμία.

 *******

Στις 6 του μηνός το μεσημέρι σε στίγμα Γεωγραφικό πλάτος 31-30 νότιο και Γεωγραφικό μήκος 034-00 ανατολικό διόρθωση πορείας προς 244 μοίρες.
Είχαμε πλησιάσει πια την Νότιο Αφρική με τον καιρό πλέον κακό. Ο Χειμώνας του Νότου. Μας περιμένουν άσχημες μέρες. Το East London το αφήσαμε πίσω μας δεξιά στα 30 μίλια απόσταση την άλλη μέρα το απόγευμα κατά τις 5.

Στις 8 Ιουνίου στις 3 τα ξημερώματα το Port Elizabeth έγινε κι αυτό ένας στόχος που ξεπεράστηκε και στις 04:30 πορεία 261 μοίρες.
Στις 9 στις 2 και μισή το απόγευμα ήμασταν δίπλα στο Cape Agulhas το νοτιότερο σημείο της Αφρικανικής Ηπείρου. Κάθε φορά που περνάω από δω το επαναλαμβάνω, δεν είναι το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος το νοτιότερο σημείο.

Στην πυξίδα βάλαμε την τελική μας πορεία προς Αργεντινή και τον Rio de la Plata, 270 μοίρες. Στόχος, στις εκβολές του μεγάλου ποταμού, ο πλοηγικός σταθμός-φαρόπλοιο Recalada κοντά στο Montevideo την πρωτεύουσα της Ουρουγουάης.
Πρώτος προορισμός το San Lorenzo του Rio Parana. Ο Rio de la Plata μετά το Buenos Aires αλλάζει όνομα!
Εκεί θα φορτώσουμε τα 2/3 της χωρητικότητας του πλοίου με ζωοτροφές (Soya Beans Meal) και βγαίνοντας από το ποτάμι θα στρίψουμε νότια και θα φορτώσουμε το υπόλοιπο 1/3 με καλαμπόκι στο λιμάνι Necochea.

Συνεχίζεται…

Chrisgio

Δεν υπάρχουν σχόλια :