tag:blogger.com,1999:blog-9132477476079631199.post6044435389384316962..comments2023-12-02T10:18:15.823+02:00Comments on Εξάντας: Chesapeake: Η αναχώρησηΧρήστος Γ.http://www.blogger.com/profile/11401922414650644376noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-9132477476079631199.post-7119623708770885942010-10-28T18:55:29.839+03:002010-10-28T18:55:29.839+03:00Χρήστο θα ήσουν μια χαρά και ως δάσκαλος φυσικής. ...Χρήστο θα ήσουν μια χαρά και ως δάσκαλος φυσικής. Το κατάλαβα απόλυτα. Πάντα κάτι μαθαίνουμε αρκεί να ξέρουμε ποιον να ρωτήσουμε. Καλά ταξίδια. Απ ότι διάβασα ετοιμάζεσαι για μεγάλη βόλτα. Θα είμαστε παρέα έστω και σε απόσταση. Νάσαι καλά είμαστε μαζί σου.<br /><br />ΥΓ. Προφανώς η εταιρία δεν το ρισκάρει να χάσει το καράβι από τους πειρατές και πληρώνει για όλη τη βόλτα κάτω από την Αφρική. Επιστροφή στο παρελθόν. Που καταντήσαμεLeo Kastanashttps://www.blogger.com/profile/04012263911320790874noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9132477476079631199.post-83337676302912648492010-10-28T17:46:47.692+03:002010-10-28T17:46:47.692+03:00Leo θα πάρει πολλή ώρα, θα προσπαθήσω όμως.
Βασίζο...Leo θα πάρει πολλή ώρα, θα προσπαθήσω όμως.<br />Βασίζομαι στο ότι είναι επιστήμονας και μάλιστα φυσικός. Και απ΄ότι καταλαβαίνω το ενδιαφέρον σου δεν είναι άσχετο με την επιστήμη σου.<br />Τα φορτηγά πλοία ή θα είναι φορτωμένα ή ερματισμένα (σαβουρωμένα στην ναυτική ελληνοβαρβαρική γλώσσα), αλλιώς δεν μπορούν να ταξιδέψουν. Έτσι είναι κατασκευασμένα.<br />Το κυριότερο είναι ότι αν μείνει ανερμάτιστο ένα πλοίο η προπέλα μένει έξω απ΄το νερό και τα στρες (bending & shearing forces) σε πολύ υψηλές τιμές άκρως επικίνδυνες ικανές να το σπάσουν το καράβι.<br />Φυσιολογικό βύθισμα δεν υπάρχει με την έννοια που το θέτεις.<br />Αλλά μπορούμε να πούμε ότι φυσιολογικό βύθισμα είναι όλα τα βυθίσματα μεταξύ άφορτης και έμφορτης κατάστασης. Αρκεί η διαγωγή (trim) του πλοίου να είναι σε λογικά πλαίσια. Διαγωγή πλοίου ονομάζεται η διαφορά βυθίσματος μεταξύ πλώρης και πρύμνης.<br />Στη συγκεκριμένη περίπτωση, της αναχώρησης του πλοίου από το CHESAPEAKE, αυτό που έκανα ήταν για πολύ λίγο χρονικό διάστημα και για 2-3 μίλια να ξεσαβουρώσω τις δεξαμενές από τη μέση του πλοίου και πλώρα και να σαβουρώσω στο μέγιστο δυνατό τις δεξαμενές από τη μέση και πρύμα. Έτσι σηκώθηκε η πλώρη, κάθισε η πρύμνη και μαζί και το κατάρτι, και δημιουργώντας υπερβολικό trim περί τα 5,5 μέτρα μειώθηκε το μέγιστο ύψος του πλοίου (air draft) και το επέτρεψε να περάσει κάτω από τα 135 πόδια που ήταν το ύψος της γέφυρας. Μετά το πέρασμα αποκατέστησα τη παραφύση κατάσταση.<br />Όσον αφορά την κατανάλωση έχεις δίκιο. Άλλωστε όσο μεγαλώνει το βύθισμα τόσο μεγαλώνει και ο όγκος του πλοίου εντός του νερού όπως και το βάρος του αφού για να μεγαλώσει το βύθισμα πρέπει να φορτωθεί. Έτσι μεγαλώνει και η αντίσταση και κατά συνέπεια η κατανάλωση. Πράγματα γνωστά και αυτονόητα.<br />Αλλά μπαίνω στα δικά σου χωράφια τώρα και δεν αισθάνομαι καλά. Μάλλον αναλύω βασικές αρχές τις φυσικής.<br />Δεν ξέρω αν σε φώτισα.Χρήστος Γ.https://www.blogger.com/profile/11401922414650644376noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9132477476079631199.post-17351818895725804152010-10-27T20:48:03.536+03:002010-10-27T20:48:03.536+03:00Τι σε ρωτάω Χρήστο αλλά αν έχει κέφι απαντάς. Το έ...Τι σε ρωτάω Χρήστο αλλά αν έχει κέφι απαντάς. Το έρμα που χρησιμοποίησες για να περάσεις τη γέφυρα μετά το πετάς για να ξανάρθει το βαπόρι στο φυσιολογικό του βύθισμα; Γιατί ξέρω ότι η αύξηση του βυθίσματος αυξάνει την κατανάλωση του καυσίμου. Μήπως δεν το ξέρω σωστά;<br />Να σου ευχηθώ καλά ταξίδια όπως πάντα.Leo Kastanashttps://www.blogger.com/profile/04012263911320790874noreply@blogger.com