Σάββατο 14 Απριλίου 2018

Υπό τον έλεγχο του VTIS...

Maritime and Port Authority of Singapore (MPA) Φωτογραφία Google
Λίγο μετά τα μεσάνυχτα στις 10 του μηνός Νοεμβρίου 2014 μπήκαμε στο Traffic Separation Schemes (Traffic Lanes). Εδώ χωρίζουν οι δρόμοι εισόδου-εξόδου.
Σαν φορτωμένη νταλίκα κάπου στον διεθνή Αθηνών-Λαμίας ακολουθείς το δεξιό ρεύμα. Η ενδιάμεση νοητή νησίδα αρκετού πλάτους μειώνει στο ελάχιστο τον κίνδυνο σύγκρουσης με αντιπλέοντα πλοία ή άλλων δυσάρεστων εκπλήξεων. Αλλά ποτέ δεν λες ποτέ. Ο αήττητος βλάκας είναι πάντα εκεί κοντά με τη μορφή Κινέζου ή Ινδού πλοιάρχου, ψαράδικου κλπ.

Την ίδια στιγμή τα σύγχρονα συστήματα παρακολούθησης πλοίων VTIS Μαλαισίας και Σιγκαπούρης, πανόπτες υψηλής τεχνολογίας της περιοχής, προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν ακόμα περισσότερο τους κινδύνους παρακολουθώντας ΟΛΑ τα πλοία που βρίσκονται στον τομέα τους και παρέχουν πληροφορίες ασφάλειας και κυκλοφορίας. Τα πλοία είναι υποχρεωμένα να αναφέρουν σε συγκεκριμένα γεωγραφικά στίγματα τη θέση τους και να ακολουθούν τις υποδείξεις τους.

Πολλές δεκαετίες πίσω, πριν καθιερωθούν οι σημερινοί κανόνες, οι κανονισμοί ναυσιπλοΐας δεν τηρούνταν αφού κανείς δεν ενδιαφέρονταν για την εφαρμογή τους, δεν υπήρχαν traffic lanes και VTIS. Ο καθένας έπλεε όπου και όπως ήθελε.
Τους τότε οι αήττητους βλάκες (ναυτικοί κι εκείνοι που δεν έδιναν λογαριασμό σε κανέναν) παραμόνευε μονίμως ο θάνατος. Ο εχθρός με τον οποίο τα βρίσκει σκούρα βλάκας.
Φωτογραφία Google
Οι πολλές καταγραμμένες τραγωδίες στα στενά της Σιγκαπούρης αφύπνισαν αυτούς που έπρεπε. Η κατάσταση σήμερα σαφώς κατά πολύ βελτιωμένη αλλά τα ατυχήματα συνεχίζονται! Το ανθρώπινο λάθος, η μηχανική βλάβη, η υψηλή κυκλοφορία, η μικρή θαλάσσια έκταση της περιοχής, όλα αυτά μαζί δημιουργούν το «εκρηκτικό» μίγμα που στο τέλος καταλήγει εκρηκτικό άνευ εισαγωγικών. Το μηδέν δεν πρόκειται να επιτευχθεί ποτέ, ωστόσο η διαρκής προσπάθεια μείωσης θα πρέπει να είναι πάντα ο στόχος.

Συνεχίζεται...

Chrisgio

Δεν υπάρχουν σχόλια :