Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2018

Από τη Zona Comun στον Ατλαντικό

Bunkering
Είχαν περάσει 25 ώρες από την αναχώρηση από το San Lorenzo και λίγο μετά τα μεσάνυχτα αγκυροβολήσαμε στη Zona Comun. Το αγκυροβόλιο ανοιχτά της πόλης La Plata ανατολικά του Buenos Aires.
Οι πιλότοι του Rio Parana που είχαν αντικαταστήσει τον ηλικιωμένο πιλότο του San Lorenzo αποβιβάστηκαν και μείναμε να περιμένουμε τη φορτηγίδα πετρέλευσης.

Μισή ώρα αργότερα είχε δέσει πάνω μας και άρχισε ο ανεφοδιασμός του πλοίου ο οποίος κράτησε 8 ώρες. Πήραμε 1.050 τόνους fuel oil και στις 12 το μεσημέρι της 26ης Σεπτεμβρίου 2014 δύο νέοι πιλότοι επιβιβάστηκαν για το τελευταίο υπό πλοήγηση ταξίδι προς τη Recalada. 10 ώρες μετά, στις 10 το βράδυ, οι πιλότοι αποβιβάστηκαν και το πλοίο προχώρησε μόνο του προς τον Ατλαντικό. Άλλη μια περιπέτεια στα Rioς Parana και de la Plata της Αργεντινής έλαβε τέλος.
Ξενύχτι
Βγήκαμε στον Ατλαντικό και κάναμε πρόσω ολοταχώς. Προορισμός μας η πόλη/λιμάνι Necochea στην νότια Αργεντινή. Ένα κοντό ταξίδι 320 μιλίων για να πάρουμε το υπόλοιπο φορτίο των 18.500 τόνων περίπου. Αυτό που δεν μπορούσαμε να πάρουμε στο San Lorenzo λόγω περιορισμού βυθίσματος.

*****

Ο Rio Parana είναι ένα σχετικά βαθύ ποτάμι αλλά σε κάποια σημεία το βάθος του μειώνεται αρκετά, σε τέτοιο σημείο, που τα περισσότερα πλοία όταν φορτώνουν στο μάξιμουμ βύθισμά τους συνήθως ξεπερνούν κατά πολύ τα ρηχά του ποταμού.
Οι πιλότοι της... γραμμής Zona Comun - Recalada
Το βάθος αυτό αυξομειώνεται από εποχή σε εποχή, από μέρα σε μέρα και τα πλοία που φορτώνουν ενημερώνονται καθημερινά επίσημα από τις αρχές για το Maximum Permissible Draft το οποίο για κανένα λόγο δεν πρέπει να υπερβούν.
Οι συνέπειες σε περίπτωση υπέρβασης είναι η απαγόρευση απόπλου, το πρόστιμο, η εκφόρτωση του επιπλέον φορτίου, η μεγάλη καθυστέρηση που μεταφράζεται σε χιλιάδες δολάρια και η προετοιμασία για απόλυση στο επόμενο λιμάνι αν δεν προλάβουν να σε αντικαταστήσουν επί τόπου.
H Zona Comun και στο βάθος η πόλη La Plata
Επειδή όμως τα καράβια δεν «αλωνίζουν» τα πελάγη για πλάκα και σε κάθε ταξίδι τους πρέπει να εκμεταλλεύονται την μεταφορική τους ικανότητα στο 100%, γι’ αυτό σε περιπτώσεις σαν του Rio Parana υπάρχουν οι εναλλακτικές λύσεις. Τα εξωτερικά λιμάνια της Αργεντινής Necoshea και Bahia Blanca στα νότια και το Rio Grande στη νότια Βραζιλία. Τα βαπόρια βγαίνοντας από το ποτάμι προσεγγίζουν ένα από αυτά τα λιμάνια, φορτώνουν το υπόλοιπο φορτίο που έχει συμφωνηθεί και αναχωρούν για το λιμάνι εκφόρτωσης.

*****

Η επόμενη μέρα θα ήταν μέρα προετοιμασίας και άφιξης. Μια δύσκολη μέρα επίσης.
Στο δρόμο για την Recalada. Κοιτάς μπροστά πουθενά στεριά...
... κοιτάς δεξιά πουθενά στεριά...
... κοιτάς αριστερά το ίδιο... κι όμως το πλοίο πλέει σε ποτάμι, στον Rio de la Plata...
... και το Container μας περνάει σαν σταματημένους.

Συνεχίζεται…

Chrisgio

Δεν υπάρχουν σχόλια :