Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2015

Από την Σιγκαπούρη στο γεωγραφικό μήκος 078 μοίρες ανατολικό

Rodo Island (Βόρεια Σουμάτρα)
Στις 8 Ιουλίου 2014 πιάσαμε το Rodo Island, τη βραχονησίδα στο βόρειο άκρο της Σουμάτρας και γυρίσαμε προς 268 μοίρες πορεία δυτική προς τη νότια ακτή της Sri Lanka και το ακρωτήρι της Dondra Point.

Ο καιρός άλλαξε άρδην. Τα μουσόνια του Ινδικού, μόλις ξεμυτίσαμε από το Malacca Strait, μας έδειξαν τα δόντια τους και μας προϊδέαζαν τι επρόκειτο να αντιμετωπίσουμε στο πέρασμα του ωκεανού. Ήμασταν εκεί, στο Dondra Point, στις 13 του μηνός το πρωί.
Από το Rodo Island στο Galle
Η θαλάσσια κυκλοφορία πύνκωσε. Καθόλου παράξενο. Όλα τα πλοία προσέγγιζαν την ίδια περιοχή για την επιβίβαση ή την αποβίβαση κομμάντος ανάλογα με την πορεία τους. Κάποιοι άφηναν τον τρόμο πίσω τους, εμείς προετοιμαζόμασταν να τον αντιμετωπίσουμε ή μάλλον να τον αποφύγουμε.
Η θαλάσσια κυκλοφορία πύνκωσε
Λίγο μετά, μερικά μίλια μόνο, σε διεθνή ύδατα ένα σκάφος με 4 Έλληνες κομάντος έκανε την εμφάνισή του. Είχαμε φτάσει στο στίγμα του προκαθορισμένου από μέρες ραντεβού μαζί τους. Στο βάθος η πόλη-λιμάνι Galle (Γκάγιε) της Κεϋλάνης. Από κει είχαν έρθει να μας συναντήσουν. Λίγα λεπτά αργότερα, με την ανεμόσκαλα που τους είχαμε ρίξει και με κατάσταση θάλασσας και ανέμου στα 6-7 μποφόρ, οι φύλακες-άγγελοί μας για το πέρασμα του επικίνδυνου ωκεανού, μαζί με τα «κανόνια» τους, είχαν ανέβει στο καράβι.
Kομμάντος onboard
Βάλαμε την πλώρη να σημαδεύει το Salalah του Ομάν, το πρώτο λιμάνι εκφόρτωσης, ενώ με την βοήθεια και καθοδήγηση των τεσσάρων κομάντος άρχισε η προετοιμασία του πλοίου για την ενδεχόμενη «ώ μη γένοιτο» πειρατική επίθεση. H «φρουριοποίηση».
Φρουριοποίηση
Διπλή σειρά συρματοπλέγματα (razors) έζωσαν το πλοίο, σχοινιά, μάνικες πυρκαγιάς!
Ενεργοποίηση φορητού δορυφορικού τηλεφώνου.
Προετοιμασία του «Citadel» του πλοίου, του χώρου καταφυγής του πληρώματος σε περίπτωση πειρατείας, με εφόδια, τρόφιμα και νερό, αφού σε περίπτωση επίθεσης όλοι θα έπρεπε να κλειστούμε στο χώρο αυτό και την τύχη του σκάφους θα αναλάμβαναν οι καλοί μας «φίλοι».
Γυμνάσια για την αντιμετώπιση των πειρατών.
Απλά μαθήματα πρώτων βοηθειών.
Παρακολούθηση βίντεο από πραγματικές επιθέσεις πειρατών σε άλλα πλοία.
«Διπλές» βάρδιες σε 24ωρη βάση.
Φρουριοποίηση (συρματοπλέγματα, μάνικες)
Πιάσαμε το νότιο άκρο της Ινδίας και στρίψαμε βορειοδυτικά. Σε γεωγραφικό μήκος 078 μοίρες ανατολικό, λίγο πριν την παράλλαξη του Cape Comorin της Νότιας Ινδίας, μπήκαμε και επίσημα στη High Risk Area του Ινδικού Ωκεανού. Θεωρητικά από αυτό το σημείο και για όλο το υπόλοιπο ταξίδι οποιαδήποτε στιγμή του 24ώρου μία πειρατική επίθεση δεν θα αποτελούσε έκπληξη.
High Risk Area (Ινδικός Ωκεανός, Αραβική Θάλασσα, Κόλπος του Άντεν, Ερυθρά Θάλασσα, Περσικός Κόλπος). Η κάθετη κόκκινη γραμμή, γεωγραφικό μήκος 078Ε μοιρών (ανατολικό), και η οριζόντια κόκκινη γραμμή, γεωγραφικό πλάτος 10S μοιρών (νότιο) οριοθετούν τα θαλάσσια όρια της απίστευτα μεγάλης επικίνδυνης περιοχής.
Αφήσαμε νότια και αριστερά μας τα νησιά Μαλδίβες (Maldives Islands), διασχίσαμε το Nine Degree Channel εν μέσω μουσώνων, κάκιστου καιρού, συνεχίζοντας να σημαδεύουμε το Salalah του Ομάν.

Ταλαιπωρία, αϋπνία, κούραση σωματική αλλά και ψυχική αφού ο νους μας, πέραν του κακού καιρού, ήταν και στους Σομαλούς.

Βέβαια βλέποντας το θέμα από την άλλη πλευρά του, η φουρτούνα έμοιαζε να ήταν δώρο θεού αφού υπό τέτοιες συνθήκες η περίπτωση πειρατικής επίθεσης ήταν σχεδόν μηδενική.
«Ουδέν κακόν αμιγές καλού»!
Όσο πλησιάζαμε το Salalah o καιρός δυνάμωνε και ήμασταν όλοι μια «ωραία ατμόσφαιρα». Η μόνη μας ελπίδα απέναντι στον «εφιάλτη» η άφιξη.
Είναι αυτές οι ανατρεπτικές στιγμές της ναυτικής ζωής που η Ιθάκη μοιάζει σημαντικότερη του ταξιδιού!

Συνεχίζεται...

Chrisgio

Δεν υπάρχουν σχόλια :