Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2010

Chesapeake: Η αναχώρηση

Η 9 Οκτωβρίου ήταν η μέρα της αναχώρησης του πλοίου αλλά και του υποπλοιάρχου από το πλοίο.

Ο Plamen Zhelev ή Πέτρος Ζέλιος, όπως ήθελε να τον αποκαλούμε, ο υποπλοίαρχος με τις Ελληνικές ρίζες από τη Σωζόπολη της Βουλγαρίας και τα σπασμένα Ελληνικά ξεμπαρκάρισε από το Chesapeake.
Α΄ Μηχανικός, Υποπλοίαρχος, Πλοίαρχος
Ένα καλό παιδί που, τους δύο μήνες που έμεινε στο πλοίο, δούλεψε με το παραπάνω και γενικά άφησε μία καλή εικόνα πίσω του. Να΄σαι καλά Πέτρο όπου κι αν βρεθείς στο μέλλον.

Η αναχώρηση!
Οι εικόνες της άφιξης από την ανάποδη.
Ο πιλότος για ακόμα μια φόρα έκανε μαγικά, χωρίς τη βοήθεια ρυμουλκών, ενώ το πλοίο κατάλληλα σαβουρωμένο (ερματισμένο) πέρασε χωρίς προβλήματα την χαμηλού ύψους Νο2 γέφυρα τραίνων.

Όμως όσο σίγουρος κι αν είσαι, πάντα τέτοιες στιγμές, η καρδιά σου πάει να σπάσει, μήπως κάτι δεν έχεις υπολογίσει σωστά και επέλθει η ολική καταστροφή. Το βαπόρι πέρασε τη γέφυρα με το άλμπουρό του (κατάρτι) περίπου ένα μέτρο χαμηλότερο από το ύψος της γέφυρας. Ουφ!!!
Υπό το φως του δειλινού οι φωτογραφίες
Καλή αντάμωση Norfolk
Αργά το βράδυ το πλοίο έκανε πρόσω ολοταχώς, πορεία νότια  και κατεύθυνση προς το Key West της Φλόριδας, χωρίς  συγκεκριμένο προορισμό, περιμένοντας το νέο ταξίδι.

Ίσως η Νέα Ορλεάνη να είναι το επόμενο λιμάνι φόρτωσης.

Συνεχίζεται...

Chrisgio

3 σχόλια :

Leo Kastanas είπε...

Τι σε ρωτάω Χρήστο αλλά αν έχει κέφι απαντάς. Το έρμα που χρησιμοποίησες για να περάσεις τη γέφυρα μετά το πετάς για να ξανάρθει το βαπόρι στο φυσιολογικό του βύθισμα; Γιατί ξέρω ότι η αύξηση του βυθίσματος αυξάνει την κατανάλωση του καυσίμου. Μήπως δεν το ξέρω σωστά;
Να σου ευχηθώ καλά ταξίδια όπως πάντα.

Χρήστος Γ. είπε...

Leo θα πάρει πολλή ώρα, θα προσπαθήσω όμως.
Βασίζομαι στο ότι είναι επιστήμονας και μάλιστα φυσικός. Και απ΄ότι καταλαβαίνω το ενδιαφέρον σου δεν είναι άσχετο με την επιστήμη σου.
Τα φορτηγά πλοία ή θα είναι φορτωμένα ή ερματισμένα (σαβουρωμένα στην ναυτική ελληνοβαρβαρική γλώσσα), αλλιώς δεν μπορούν να ταξιδέψουν. Έτσι είναι κατασκευασμένα.
Το κυριότερο είναι ότι αν μείνει ανερμάτιστο ένα πλοίο η προπέλα μένει έξω απ΄το νερό και τα στρες (bending & shearing forces) σε πολύ υψηλές τιμές άκρως επικίνδυνες ικανές να το σπάσουν το καράβι.
Φυσιολογικό βύθισμα δεν υπάρχει με την έννοια που το θέτεις.
Αλλά μπορούμε να πούμε ότι φυσιολογικό βύθισμα είναι όλα τα βυθίσματα μεταξύ άφορτης και έμφορτης κατάστασης. Αρκεί η διαγωγή (trim) του πλοίου να είναι σε λογικά πλαίσια. Διαγωγή πλοίου ονομάζεται η διαφορά βυθίσματος μεταξύ πλώρης και πρύμνης.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, της αναχώρησης του πλοίου από το CHESAPEAKE, αυτό που έκανα ήταν για πολύ λίγο χρονικό διάστημα και για 2-3 μίλια να ξεσαβουρώσω τις δεξαμενές από τη μέση του πλοίου και πλώρα και να σαβουρώσω στο μέγιστο δυνατό τις δεξαμενές από τη μέση και πρύμα. Έτσι σηκώθηκε η πλώρη, κάθισε η πρύμνη και μαζί και το κατάρτι, και δημιουργώντας υπερβολικό trim περί τα 5,5 μέτρα μειώθηκε το μέγιστο ύψος του πλοίου (air draft) και το επέτρεψε να περάσει κάτω από τα 135 πόδια που ήταν το ύψος της γέφυρας. Μετά το πέρασμα αποκατέστησα τη παραφύση κατάσταση.
Όσον αφορά την κατανάλωση έχεις δίκιο. Άλλωστε όσο μεγαλώνει το βύθισμα τόσο μεγαλώνει και ο όγκος του πλοίου εντός του νερού όπως και το βάρος του αφού για να μεγαλώσει το βύθισμα πρέπει να φορτωθεί. Έτσι μεγαλώνει και η αντίσταση και κατά συνέπεια η κατανάλωση. Πράγματα γνωστά και αυτονόητα.
Αλλά μπαίνω στα δικά σου χωράφια τώρα και δεν αισθάνομαι καλά. Μάλλον αναλύω βασικές αρχές τις φυσικής.
Δεν ξέρω αν σε φώτισα.

Leo Kastanas είπε...

Χρήστο θα ήσουν μια χαρά και ως δάσκαλος φυσικής. Το κατάλαβα απόλυτα. Πάντα κάτι μαθαίνουμε αρκεί να ξέρουμε ποιον να ρωτήσουμε. Καλά ταξίδια. Απ ότι διάβασα ετοιμάζεσαι για μεγάλη βόλτα. Θα είμαστε παρέα έστω και σε απόσταση. Νάσαι καλά είμαστε μαζί σου.

ΥΓ. Προφανώς η εταιρία δεν το ρισκάρει να χάσει το καράβι από τους πειρατές και πληρώνει για όλη τη βόλτα κάτω από την Αφρική. Επιστροφή στο παρελθόν. Που καταντήσαμε